9 Reacties
3 jaar geleden
Ik wil de ontsluitingsfase weer in bad doen. Daar kies ik bewust voor, omdat ik paniekgevoelens ervaarde tijdens het wee毛n opvangen op bed.
Verder wil ik de lampen wat meer gedimd in de kamer en ik wil me geen attractie voelen met allerlei stagiaires enzo. Het is allemaal al spannend genoeg om dit keer een tweeling op de wereld te moeten zetten.
3 jaar geleden
Ik heb aangegeven dat ik absoluut geen schedelelektrode bij m'n meisje wil tenzij het 茅cht noodzakelijk is, en dat mocht er iets met haar gebeuren en ze om medische redenen wordt meegenomen, dat mijn man ten alle tijden bij haar blijft. Verder genoteerd wat me wel en niet fijn lijkt, maar ik laat 't vooral op me afkomen.
3 jaar geleden
Ik heb er mijn angsten( keizersnede, ruggenprik) duidelijk in omschreven. Ook dat mijn 2 kids ten alle tijden bij mij mogen op de bevallings kamer.
Mijn boys zijn 15 en 12 en ik wil dat als ze naar mij toe willen ze dat gewoon moeten kunnen.
Ik wil na geboorte zoveel mogelijk de controles op mijn buik ipv in een ander deel van de kamer.
Heb erin staand at als ik niet in staat ben beslissingen te maken ik dit overdraag aan mijn man en in geval van nood op de expertise van de verloskundige / gynaecoloog vertrouw.
3 jaar geleden
Mijn bevalplan heb ik in 4 delen verdeeld. Alles wat er niet in staat laat ik op mij af komen en vertrouw ik het zorgpersoneel mee.
1e deel: over de baby.
geslacht/naam/uitrekendatum.
2e deel: waar? Wie?
Ziekenhuis / mensen in opleiding = geen probleem / aanwezig > vader van kind
3e deel: de bevalling.
Bevallen in bad / verloskundige pakt baby aan en haalt naar boven / coaching > ja / controle ontsluiting > regelmatig / knip > liever niet / weeenopwekkers indien nodig > ja / indien badbevalling niet mogelijk is > ruggenprik aanbieden.
4e deel: geboorte.
Direct huid op huid contact met moeder / navelstreng knipt vader door / placenta weggooien / borstvoeding > ja.
En onderaan nog telefoonnummers van verloskundige praktijk en kraamzorg praktijk.
3 jaar geleden
Een goede website voor research is: deverloskundige.nl hier staat ook een voorbeeld van een geboorteplan/bevalplan op en hierbij tips waar je aan kunt denken;) verder is deverlosmoeder op youtube ook een goede bron van info. Hopelijk heb je er wat aan馃槆
3 jaar geleden
Reactie op Lauwwie
Mijn bevalplan heb ik in 4 delen verdeeld. Alles wat er niet in staat laat ...
Wat doet het geslacht, naam en uitgerekende datum er toe in het geboorteplan als ik vragen mag?
3 jaar geleden
Ik wil de ontsluitingsfase weer in bad doen. Daar kies ik bewust voor, omda ...
Vraagje! 馃槉
Ligt jou tweeling al goed? Met de hoofdjes naar beneden?
Hier ligt links (die het eerst moet komen) al de hele zwangerschap (voor zover we weten dan 馃槵) in stuit.. rechts is paar keer gedraaid, maar ligt nu ook weer in stuit 馃槄
Volgens de gynaecoloog kan alles nog, maar ik ben er beetje bang voor haha!
Zou ook graag de ontsluitingsfase in bad willen doen.
3 jaar geleden
Reactie op MJ515611
Vraagje! 馃槉
Ligt jou tweeling al goed? Met de hoofdjes naar beneden?
Hier ...
Met de 28 weken echo niet, toen lagen ze beiden in stuit. Maar ik merk dat ze nu weer anders liggen, hoe weet ik niet precies maar de bewegingen voelen weer anders. Dus ik hoop 茅cht dat tenminste de onderste in hoofdligging gaat liggen 馃檴 een keizersnede of stuitbevalling zie ik niet zitten.
Maar inderdaad, ze hebben nu toch nog best wel wat ruimte om te draaien, dus hopen op het beste!