23 Reacties

2 jaar geleden
Mijn stuitje staat ook scheef door een val in de puberteit. Kan niet lang zitten zonder pijn. Als ik zwanger ben is de pijn nog erger vanwege de bekkenbodem die verweekt. (Ik heb er naast nog erge bekkeninstabiliteit). Mijn osteopaat wil hem wel manueel recht zetten maar niet zolang ik zwanger ben. Ik ben al eens bevallen en het stuitje heeft toen geen problemen gegeven ondanks het een zware, lange bevalling was (28u). Ik verwacht daarom dit keer ook geen problemen, het is alleen uitzitten eh liggen, deze zwangerschap 😏

2 jaar geleden
Ik heb zelf geen ervaring met stuitklachten voor de bevalling of tijdens de zwangerschap, maar wel ná de bevalling. Tijdens de persfase hoorde/voelde ik ook een knak-geluid .. maar kon het op dat moment niet plaatsen. Pas nadat de adrenaline uit mijn lichaam was, voelde ik de intense pijn. Die heeft uiteindelijk weken geduurd, elke 6 uur paracetamol slikken om de pijn te verzachten. In het ziekenhuis deden ze niets en ook de verloskundigenpraktijk kon niets voor mij betekenen. Ik wist ook niet of mijn stuitje was gebroken, of alleen gekneusd was / scheef stond.
Uiteindelijk is het na 4 maanden helemaal verdwenen, maar wel na fysiotherapie van een bekkenfysio die ook cursussen heeft gevolgd mbt stuitklachten. Zij heeft 5-6 uitwendige behandelingen toegepast en gelukkig was de pijn daarna heel snel over.
Ik heb me op alles geprobeerd voor te bereiden voor de bevalling, maar dit zag ik niet aankomen en ik ken ook niemand die dit heeft meegemaakt. Maar in mijn geval is het dus goedgekomen! Ben benieuwd hoe het nu de 2e x zal gaan.

2 jaar geleden
Misschien als beval topic openen? Dan komt het in het overzicht te staan ipv alleen in de april groep. Berijkt dan veel meer mensen die het mogelijk meegemaakt kunnen hebben.succes. hopelijk gaat het gewoon goed

2 jaar geleden