9 Reacties
4 maanden geleden
Geen herkenning maar wat ik zou doen: het blok van het middagdutje is rusttijd. Bijvoorbeeld boekjes lezen in bed, of een luisterboekje via Spotify (mijne is gek op Dikkie Dik maar Jip en Janneke is ook kalm). Dat kan bijvoorbeeld in bedje en dat je rommelt op die verdieping. Maar in ieder geval: een rustmoment zonder al te veel prikkels. Dat ook duidelijk aangeven "we gaan nu even rusten en straks gaan we xxx doen". Als dat een tijdje goed gaat zal ik rustig aan weer toewerken naar het dutje. Ik denk dat de meeste kindjes namelijk deze wel nodig hebben, maar ook soms even een 'dwarse' periode hebben waardoor ze weigeren. Beetje meebewegen en daarna weer aanbieden, zou ik denk ik doen. Succes!
4 maanden geleden
Reactie op RietjePadre
Geen herkenning maar wat ik zou doen: het blok van het middagdutje is rustt ...
Maar hoe krijg je ze savonds weer naar bed? Af en toe wil onze dochter best slapen, op de opvang of bij opa en oma ofzo. Maar als ze slaapt, of het nou kort of lang is, dan is ze uren en uren en uren wakker savonds
3 maanden geleden
Reactie op Kaastosti
Maar hoe krijg je ze savonds weer naar bed? Af en toe wil onze dochter best ...
Ja dat is inderdaad heel lastig en dan misschien ook wel een teken dat het dutje er af kan? Mijn kindje gaat best laat 's avonds naar bed, half 9. Maar middagdutje skippen zou ik voor mezelf vooral echt een verlies vinden, rusttijd is heilig haha. Dus laat naar bed werkt voor ons als gezin