111 Reacties

3 jaar geleden
Geeb zzper maar wel eigen ondernemr.
Ik werk wel volledig dus als goed is met de zez het minimumloon nog. Helaas een staan beroep wat best al zwaar is, maar probeer met hier en daar wat uurtjes eerder weg etc het vol te houden tot het niet meer kan maar als ik merk dat het niet meer lukt is het niet anders. Dan heb ik eerst nog mijn aov verzekering tor aan verlof.
En neem wel gewoon mijn volledige verlof, denk dat ik dat wel nodig heb voor en na die tijd om lekker te genieten.
Moet wel zeggen dat ik mensen in dienst heb dus er komt wel geld binnen

3 jaar geleden
Ik werk volledig als zzp'er en ik ga zodra het kan met verlof. Het enige stresspunt bij mij is dat ik niet weet hoeveel ik krijg. Op basis van mijn loon van vorig jaar (toen had ik ook startersaftrek etc) zou dat heel weinig zijn, maar op basis van mijn uren zou ik recht moeten hebben op minimumloon. Ook dit jaar "verdien" ik veel meer dan vorig jaar, maar omdat ik begin april ben uitgerekend, telt dat helaas niet mee.
Een vriend van mijn man helpt bedrijven met hun belastingen, dus hopelijk kan hij me wat advies geven.

3 jaar geleden
Ik werk 4 dagen (40 uur per week) als gastouder. Mijn plan is wel gewoon om met 36 weken met verlof te gaan. Tenzij het eerder nodig is om te stoppen.. Als het goed is heb ik recht op het minimumloon. Dat is wel echt een stuk minder als dat ik nu verdien, maar daarmee red ik het prima.

3 jaar geleden
De zez kun je pas vrij kort voor je verlof aanvragen. Volgens mijn accountant geef je op dat moment je laatst ingediende IB (2021 of 2022) of eventueel de info uit je administratie van 2022 op. Er is nog een versoepeling van het urencriterium (vanwege covid). Ik ga er wel flink op achteruit (had ik maar een aov moeten afsluiten), maar heb gelukkig een lekkere buffer. Ben wel van plan de volledige weken aan verlof te pakken, maar denk dat m'n ondernemersgeest het toch niet kan laten af en toe m'n laptop open te klappen.

3 jaar geleden
Ik werk ook als zzp’er en ben idd van plan de zez uitkering aan te vragen. Waarom zou je dit niet doen? Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept maar dan krijg je iig iets toch, of mis ik nu iets? Daarnaast wil ik wel zolang mogelijk iets werken want je mag er (onbeperkt) bij naast verdienen

3 jaar geleden
Ik werk ook als zzp’er en ben idd van plan de zez uitkering aan te vragen. ...
Ik vraag zeker wel de ZEZ aan.. maar dat is zo bizar weinig.. kan ik m’n auto niet eens van betalen 😂

3 jaar geleden
Reactie op cl_1997_
Ken je de profit first methode? Daarmee werk ik sinds 2022 en heb ik een mo ...
Kun je me daar meer uitleg over geven? :-)

3 jaar geleden
Reactie op marieke_2022
Ik vraag zeker wel de ZEZ aan.. maar dat is zo bizar weinig.. kan ik m’n au ...
Nee snap ik, verdien je nu in n week nog niet eens maargoed…. Tis wat t is 😅 als je je goed voelt is t wel fijn dat je er onbeperkt bij naast kan verdienen. Ik kan vanuit huis prima mijn werk uitvoeren dus ben dat ook van plan tot aan de bevalling maar je weet niet hoe t loopt

3 jaar geleden
Reactie op marieke_2022
Kun je me daar meer uitleg over geven? :-)
https://www.profitfirst.nl
In feite gewoon oppotten wat je niet nodig hebt om zo een buffer te bouwen toch?

3 jaar geleden
https://www.profitfirst.nl
In feite gewoon oppotten wat je niet nodig hebt ...
Haha ja dat is lastig.. ik verdien nu als ondernemer prima, maar naarmate je gewend bent aan een prima inkomen, ga je je levensstijl daar ook naar aanpassen. Al het geld wat ik nu spaar is voor de inkomstenbelasting 😅..

3 jaar geleden
Als je je stresslevel kan managen ben je echt niet gek als je wil blijven werken. Ik moet altijd (rustig aan en niet fullltime) werken om juist niet gestresst te raken, van alleen huishouden word ik helemaal onrustig en voel me niet fijn. Was mijn vorige zwangerschap aan het werken tot het einde, een heel leuk project waar ik veel energie uit haalde. Door de zwangerschapshormonen had ik een beetje schijt op de goede manier en bleef ik overal heel kalm bij.

3 jaar geleden
Reactie op marieke_2022
Haha ja dat is lastig.. ik verdien nu als ondernemer prima, maar naarmate j ...
Ja dat je geld spaart voor belasting voorkom je dus met de profit first methode. Je werkt dan met 5 potjes en je betaalt jezelf een vast salaris per maand uit, ongeacht of er meer binnenkomt. Aanrader!

3 jaar geleden
Reactie op cl_1997_
Ja dat je geld spaart voor belasting voorkom je dus met de profit first met ...
Ik ga me er eens in verdiepen, thanks!!

2 jaar geleden
Ik heb een aov, vrij dure, maar daardoor dekte hij vorige zangerschappen 80% van mijn inkomen -4weken eigen risico. Uwv uitkering vulde dat precies aan. Ga er nu even vanuit dat dat hetzelfde is gebleven. Heb net de zwangerschap gemeld bij mijn aov, dus even afwachten. Uwv kan idd pas heel laat…