111 Reacties

3 jaar geleden
Geeb zzper maar wel eigen ondernemr.
Ik werk wel volledig dus als goed is met de zez het minimumloon nog. Helaas een staan beroep wat best al zwaar is, maar probeer met hier en daar wat uurtjes eerder weg etc het vol te houden tot het niet meer kan maar als ik merk dat het niet meer lukt is het niet anders. Dan heb ik eerst nog mijn aov verzekering tor aan verlof.
En neem wel gewoon mijn volledige verlof, denk dat ik dat wel nodig heb voor en na die tijd om lekker te genieten.
Moet wel zeggen dat ik mensen in dienst heb dus er komt wel geld binnen

3 jaar geleden
Ik werk volledig als zzp'er en ik ga zodra het kan met verlof. Het enige stresspunt bij mij is dat ik niet weet hoeveel ik krijg. Op basis van mijn loon van vorig jaar (toen had ik ook startersaftrek etc) zou dat heel weinig zijn, maar op basis van mijn uren zou ik recht moeten hebben op minimumloon. Ook dit jaar "verdien" ik veel meer dan vorig jaar, maar omdat ik begin april ben uitgerekend, telt dat helaas niet mee.
Een vriend van mijn man helpt bedrijven met hun belastingen, dus hopelijk kan hij me wat advies geven.

3 jaar geleden
Ik werk 4 dagen (40 uur per week) als gastouder. Mijn plan is wel gewoon om met 36 weken met verlof te gaan. Tenzij het eerder nodig is om te stoppen.. Als het goed is heb ik recht op het minimumloon. Dat is wel echt een stuk minder als dat ik nu verdien, maar daarmee red ik het prima.

3 jaar geleden
De zez kun je pas vrij kort voor je verlof aanvragen. Volgens mijn accountant geef je op dat moment je laatst ingediende IB (2021 of 2022) of eventueel de info uit je administratie van 2022 op. Er is nog een versoepeling van het urencriterium (vanwege covid). Ik ga er wel flink op achteruit (had ik maar een aov moeten afsluiten), maar heb gelukkig een lekkere buffer. Ben wel van plan de volledige weken aan verlof te pakken, maar denk dat m'n ondernemersgeest het toch niet kan laten af en toe m'n laptop open te klappen.

3 jaar geleden