22 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben bij de rabobank een regenboog rekening voor onze zoon geopent. Het welkoms cadeau was een Hema cadeaukaart of prenatal cadeaukaart. Wij hebben voor de Hema gekozen en een houten rolbaan met auto's er voor gekocht.

3 jaar geleden

Wij hebben bij dela een spaarplan voor 20 jaar, hogere rente dan bij gewone banken. Overigens is bunq ook wel een goeie om te onderzoeken ;) Wij sparen 50 euro per maand per kind.

MOD

3 jaar geleden

Mijn beide zoontjes hebben een Rabobank spaarrekening. Bij de oudste kreeg ik een spaarpot cadeau (wel bijzonder aangezien ze het liefst alles willen digitaliseren) en bij de jongste hebben wij voor de Prénatal cadeaubon gekozen. Bij mij hebben ze dus beiden een Rabo regenboog rekening. Daarnaast heb ik zelf nog een spaarpotje onder mijn spaarrekening waar ik voor de jongens geld spaar. Ik spaar sinds mn eerste zwangerschap maandelijks tussen de 50-100 op dat spaarrekening potje. Dit wordt voor grote aankopen voor de jongens (denk aan rijbewijs, studie etc). Beide jongens hebben daarnaast al een mooi bedrag op de regenboog rekeningen staan. Daar stort ik wel ook periodiek, alleen geen vast bedrag per maand. Ze komen iig nu al niet te kort dus tegen de tijd dat ze de rekeningen op naam krijgen zal er een goed start bedrag opstaan (voor serieuze dingen, niet voor een luxe studentenleven🤣). Maar met sparen is het ook net wat je kan missen, wat je wil missen en of je een bepaald doel voor ogen hebt. Ik kan natuurlijk zeggen wat ik in totaal maandelijks spaar maar dat zegt niets over wat normaal is. Ik heb iig een spreadsheet gemaakt met alle inkomsten en uitgaven. Zo zag ik wat we overhouden per maand en welk deel we daarvan wilden sparen.

3 jaar geleden

Wij hebben voorlopig spaarrekeningen op onze eigen gezamenlijk rekening gezet, ASN. Later kijken we nog wel even. Cadeaus boeien me niet zo 😊🙊 We maken 50 euro per maand over en mn schoonouders geven ook nog 25 euro per maand.

3 jaar geleden

Wij hebben op onze eigen gezamenlijke rekening een Groei Groter rekening (ING). Zo blijven wij in beheer van het geld na de 18e verjaardag. We sparen de kinderbijslag en €50 per maand per kind (we hebben er 2 ) tot hun 18e verjaardag. Met het geld zijn wij van plan om iig de studie te betalen, schoolreisjes, een bijdrage te geven voor het rijbewijs, evt. een trouwpak etc. En wat overblijft mogen zij naar eigen inzicht uitgeven in overleg. Voor zuipen en uitgaan is het geld niet bestemd. Wel bijv. voor een grote reis of voor hun 1e woning etc.

3 jaar geleden

In plaats van een spaarrekening beleggen wij 100 euro per maand via index beleggen. Weinig risico en op langere termijn waarschijnlijk meer 'winst' dan de rente op een spaarrekening.

3 jaar geleden

Reactie op plukdedag.-

Wij hebben op onze eigen gezamenlijke rekening een Groei Groter rekening (I ...
Ik zat hier ook naar te kijken maar zoals ik het lees krijgt je kind als ze 18 worden beheer over het spaar geld. Blijf je als ouder ook beheerder na dat ze 18 worden?

3 jaar geleden

Wij hebben afgelopen maand een Rabo Regenboog spaarrekening geopend voor onze Jasmijn 😀 Daar zetten wij maandelijks een klein bedrag op. Daarnaast hebben we op onze eigen spaarrekening een spaarpotje waar we de dure dingen op gaan sparen (opleiding, rijbewijs, uitzet etc.), dat hebben we iig dan nog in ons eigen beheer na haar 18e. Onze cadeau van de Rabobank was een bon van Prenatal, dit hebben we nog niet gebruikt.

3 jaar geleden

Wij hebben ook een regenboogrekening geopend. We sparen maandelijks 100 euro voor haar en opa doneert ook (alle kleinkinderen krijgen met zijn verjaardag zijn leeftijd in euro's gestort😆) en met de verjaardag van haar krijgt ze ook een mooi bedrag. We hebben gekozen om het bedrag te doneren aan stichting jarige Job.

3 jaar geleden

Wij kregen de tip om gewoon een rekening te openen op je eigen naam en daar bijv kinderbijslag op te zetten en per maand een x bedrag. Want met de meeste rekeningen, als de kleine 18 is (moet er nog niet aan denken) dan zijn ze 100% eigenaar van het geld en kunnen ze doen en later ermee wat ze willen, terwijl wij er zo hard voor hebben gespaard met de gedachten voor rijbewijs, school, etc. Maar met een eigen rekening zou je evt al eerder wat kunnen afhalen voor bijv een elektrische fiets als ze naar de middelbare gaan of een mobiel oid.

3 jaar geleden

Reactie op Marsha1995

Ik zat hier ook naar te kijken maar zoals ik het lees krijgt je kind als ze ...
Nee want als ze 18 zijn mogen ze zelfstsndig over het geld beschikken tenzij ze jou of de vader machtigen op de rekening

3 jaar geleden

Regiobank zilvervloot spaarrekening. 600 per jaar max en pas bij 18 jaar beschikbaar.

3 jaar geleden

Reactie op NewAdventuresBegins

Wij kregen de tip om gewoon een rekening te openen op je eigen naam en daar ...
Houd er wel rekening mee dat, als je het geld dan aan je kind wilt geven voor bijvoorbeeld een eerste huis, je schenkingsbelasting moet betalen. Als de rekening op naam van het kind staat hoeft dat niet.

3 jaar geleden

Hier hebben we een spaarpotje binnen onze spaarrekening voor elk kind. Hier sparen we op het moment 30€ per kind op. Dit sparen wij zodat we onze kinderen later kunnen bijstaan in bijvoorbeeld een studie. Daarnaast hebben we voor elk kind een Rabo regenboog rekening op hun eigen naam waarop opa geld spaart en ook verjaardagsgeld gestort wordt.

3 jaar geleden

Wij hebben de rabobank beheerd schenken spaarrekening. Zo staat het wel op zijn naam maar kunnen wij bepalen wanneer we het hem geven.

3 jaar geleden

Wij hebben een regenboog rekening geopend voor onze kleine, en storten hier sowieso 100 per maand op, de kinderbijslag, en soms nog wat extra. Mijn man heeft de rekening aangevraagd maar ik heb niets gehoord van een prenatal bon, diegene die die gehad hebben, hoe kreeg je die? 😅😂

3 jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Wij hebben een regenboog rekening geopend voor onze kleine, en storten hier ...
Na het aanvragen kreeg je de vraag of je het wilt doneren, hema bon of prenatal bon

3 jaar geleden

Reactie op Boysmom97

Na het aanvragen kreeg je de vraag of je het wilt doneren, hema bon of pren ...
Oh dan hebben we hem misschien wel haha, bedankt!

3 jaar geleden

Reactie op Marsha1995

Ik zat hier ook naar te kijken maar zoals ik het lees krijgt je kind als ze ...
Ah ja je hebt gelijk! Ik vergis me: we hebben gewoon een extra spaardoel geopend per kind. Groei groter rekening hadden wij destijds juist opgezegd, omdat we niet willen dat zij later direct over het geld beschikken. Moet wel met ons in overleg gaan waarvoor het wordt uitgegeven.

3 jaar geleden

Wij hebben per kind een beleggings rekening geopend. Daar storten we 100,- per maand op, oma doet 50,- per kwartaal. En alle verjaardag geld gaat daar op (nu ze nog klein zijn) dit is bedoeld voor de studie. (niet voor het studenten leven) Dan hebben ze in elk geval de mogelijkheid om in het buitenland te studeren. Mochten ze niet willen studeren kunnen ze dit gebruiken voor een eigen huis. Vooralsnog zijn wij niet van plan om een rijbewijs of huur te betalen. Hier mogen ze voor gaan werken net zoals pa en ma 😊