24 Reacties

3 jaar geleden

Ik maak het in de blender voor 24 uur vooruit, anders is het niet te doen. Dan kunnen de luchtbellen er uit gaan, dit is na zo'n 2 uur in de koelkast. Ik gebruik nu 21 schepjes op 800ml (dit is een hoge dosering). Het is echt spelen wat de juiste dosering is voor je kind. Als ik de poeder in het flesje erbij doe flink schudden, anders mengt het niet. Ik zag na 2/3 flesjes direct verschil. Hij is nu weer zo tevreden. Zonder blender/schudden is gelilac onbegonnen werk dat zeg ik wel🤣

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Ik maak het in de blender voor 24 uur vooruit, anders is het niet te doen. ...
Wat voor klachten had hij precies? Hoeveel ml per fles geef je en hoe oud is je zoontje? En als laatst hoe neem je het mee naar buiten? Sorry zo veel vragen in 1 keer

3 jaar geleden

Reactie op M.E.O

Wat voor klachten had hij precies? Hoeveel ml per fles geef je en hoe oud i ...
Reflux en verborgen reflux (ik ben er mee begonnen op advies van uit de kinderarts) johannisbroodpitmeel zorgden voor zware obstipatie. Ik geef nu 120 cc (120cc met 4 scheppen maken dan afschudden) hij is nu 6,5 week oud. Mee naar buiten nemen is helaas een hele klus. Ik neem de flesjes mee gevuld (met overschudden van fles naar fles enz verlies je anders teveel omdat het dikker is) en dat met koelelementen. Opwarmen ga ik nu doen met een flessenwarmer omdat ik niet overal wat bij de hand heb voor op de warmen.

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Reflux en verborgen reflux (ik ben er mee begonnen op advies van uit de kin ...
Moet het na klaarmaken altijd koel blijven? En wat ervaarde je met verborgen reflux? Was hij onrustig met drinken bv? Bij ons is het zo dat ze na 40/50ml drinken heen onrustig wordt en begint te huilen/fles wegduwen. Ze wilt verder drinken , maar het lukt op een gegeven moment niet. Daarna valt ze weer in slaap tijdens t proberen drinken. Ze is 5,5 week oud en met moeite krijg ik 5/6 flessen van 90+3 schepjes (duurt meestal 1 uur tot ze 1 fles op heeft).

3 jaar geleden

Reactie op M.E.O

Moet het na klaarmaken altijd koel blijven? En wat ervaarde je met verborge ...
Jip na klaarmaken altijd koel blijven en binnen 24 uur gebruiken. Ik kon hem niet neerleggen of hij begon te krijsen, hij had erge last van zijn slokdarm door het continu omhoog komen van de melk. Hij drinkt wel altijd zijn fles op, ook voor de gelilac. (Idee als je start met gelilac kijken hoe dat gaat en anders toch ook nog een andere speen/fles proberen) Je hebt wel speenmaat groter nodig denkelijk door de gelilac. Ik ben van speenmaat 0 naar 2 moeten gaan omdat ik hem heel erg moet indikken.

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Jip na klaarmaken altijd koel blijven en binnen 24 uur gebruiken. Ik kon he ...
Is het normaal dat ze meer poepluiers heeft??? Bij elke fles heeft ze een poepluiers . Zelfs soms na verschonen weer na half uurtje. Gisteren had ze zeker wel 8 poepluiers.

3 jaar geleden

Reactie op M.E.O

Is het normaal dat ze meer poepluiers heeft??? Bij elke fles heeft ze een p ...
Zou ik even niet weten... kan dat het nu beter verteerd word erdoor. Hoe was het voorheen dan?

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Zou ik even niet weten... kan dat het nu beter verteerd word erdoor. Hoe wa ...
Hmm 1 of 2 keer per dag max soms maar 1 per dag. Ze is continue aan het persen tijdens het drinken en als ze klaar is na half uurtje weer. En dan bij elke fles letterlijk

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Zou ik even niet weten... kan dat het nu beter verteerd word erdoor. Hoe wa ...
Wat ik wel zeker weet is dat het de ontlasting dunner maakt. Misschien eens proberen minder schepjes te gebruiken en kijken of hij dan wel ook nog minder reflux heeft. Anders zou ik de poepluiers voor lief nemen🤣 Hier had hij ook meer poepluiers na start gelilac (na 3 dagen weer verminderd na 2/3 luiers per dag) maar dit kan ook een andere oorzaak hebben omdat hij meer dingen heeft voor de ontlasting. Dus kan niet met zekerheid zeggen dat dat door de gelilact komt.

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Wat ik wel zeker weet is dat het de ontlasting dunner maakt. Misschien een ...
Oke bedankt

3 jaar geleden

Bij een flesje van 150 ml + 5 schepjes doe ik ongeveer 1/4 van een gellilact maatje. Ik doe het gellilact poeder op voorhand bij het melkpoeder en schud dit. Vervolgens water opwarmen, mengsel van melk- en gellilactpoeder erbij en dan goed schudden. Vervolgens mix ik dit nog eens met een klein mixertje. https://www.bol.com/nl/p/prince-lionheart-versa-formula-mixer/9200000058291665?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 jaar geleden

Hier een half schepje op 120ml water + 4 schepjes. Ik doe het bij het melkpoeder in een poederdoosje, schudden en dan in water op kamertemperatuur. Ik mix het dan met een mixertke gekocht op bol. De mixertjes die verkocht worden speciaal om poedermelk te mixen doen het hier niet. Ik merk ook veel meer kakapampers. En allemaal plattekes. Maar niet indikken wil onze dochter zelfs niet drinken, dus dan neem ik er de vele kakapampers maar bij. Tijdens de fles ‘s nachts vaak 2 keer helaas 🙈

3 jaar geleden

Reactie op PinkPanther

Hier een half schepje op 120ml water + 4 schepjes. Ik doe het bij het melkp ...
Hoeveel poepluiers per dag? Ik denk dat ik vandaag boven de 10 zit. Is dat wel goed vraag ik me af

3 jaar geleden

Reactie op _steph_

Bij een flesje van 150 ml + 5 schepjes doe ik ongeveer 1/4 van een gellilac ...
Heeft jou kleine ook veel poepluiers sinds het gebruik van gelilact?

3 jaar geleden

Reactie op M.E.O

Hoeveel poepluiers per dag? Ik denk dat ik vandaag boven de 10 zit. Is dat ...
6 a 7 bomvolle luiers. Meestal heel waterig. Ik overleg morgen met de kinderarts of dat wel nog normaal is want zo vaak diarree op een dag..

3 jaar geleden

Reactie op PinkPanther

6 a 7 bomvolle luiers. Meestal heel waterig. Ik overleg morgen met de kinde ...
Zou je het ook met mij kunnen delen wat de kinderarts zegt. Mijn gevoel zegt dat het ook niet echt oke is. Ze drinkt al weinig voor haar gewicht. Ik had haar dinsdag gewogen en gisteren weer. Was ze of niet aangekomen of 20 gram afgevallen. Dinsdag woog ze 4520 en gisteren 4500. Dus ik twijfel of dit dan wel goed is…

3 jaar geleden

Reactie op PinkPanther

6 a 7 bomvolle luiers. Meestal heel waterig. Ik overleg morgen met de kinde ...
Die van ons is niet bomvolle , maar normale heel veel en daarna nog kleine poepluiers . Dan zit ik boven de 10 poepluiers al. Je ziet haar ook zo zielig hard persen

3 jaar geleden

Reactie op M.E.O

Die van ons is niet bomvolle , maar normale heel veel en daarna nog kleine ...
Ik zou even contact met het consultatiebureau opnemen of met de huisarts / kinderarts. Zij kunnen goed adviseren wat wel / niet normaal is

3 jaar geleden

Reactie op sbrf

Ik zou even contact met het consultatiebureau opnemen of met de huisarts / ...
Ja de cb heb ik gebeld. Ik word vandaag teruggebeld. En de kinderarts geeft aan dat t wel kan en eventueel minder schepjes kan proberen. Ze heeft rode billetjes gekregen zo zieligg

3 jaar geleden

Reactie op M.E.O

Zou je het ook met mij kunnen delen wat de kinderarts zegt. Mijn gevoel zeg ...
Volgens de kinderarts moet ze een virusje doormaken want kan het niet zo erg zijn van gelilact. Ik ben er van overtuigd dat het wel door gelilact is en ga nu nutriton proberen, op hoop van zegen. Beste optie is niet indikken, maar dan weigert ze te drinken helaas