19 Reacties

3 jaar geleden
Ik drink nu veel verse gember thee. Als het ondanks dat toch een dag erger is neem ik Antimetil (gember capsules) van Wapiti. Naar mijn idee werkt dat goed. Ik mag sowieso (nog) niet klagen qua misselijkheid. Tot nu toe stukken beter uit te houden dan vorige zwangerschappen. Ik moet wel echt zorgen dat ik geen lege maag heb.

3 jaar geleden
Toen ik 5+2 was heb ik emesafene en daarna suprimal gekregen, dit mocht ik dagelijks gebruiken. Nu ben ik 10 weken en ben ik er inmiddels al een week mee gestopt. Ik slik nu alleen dagelijks gember capsules, dit werkt voor mij prima. Van gemberthee werd ik juist misselijk en moest ik overgeven.

3 jaar geleden
Reactie op LauraE
Van de smaak van gember word ik vaak nog misselijker dus ik heb nu gember c ...
Die heb ik inderdaad ook!

3 jaar geleden
Ik heb gember pillen geprobeerd van de Etos, dit was geen succes. Ik drink geen thee maar kan wel bouillon hebben, ik heb daarom een stukje gember (vers 2x2cm) en een half bouillonblokje met heet water en dat hergebruik ik een aantal keer op de dag. Dit laatste werkt het beste voor mij. Na iedere slok (ik klok het niet naar binnen, maar eens in half uur een grote slok) voel ik verlichting in m'n maag.

3 jaar geleden
Ik ben ook de hele dag misselijk. Probeer nu 's ochtends in bed, liggend, wat te eten en drinken. Dat schijnt te helpen, omdat je maag dan nog niet actief is maar wel vast wat binnen krijgt. Ook pepermunt geur helpt. Ik heb een diffuser die deze geur door het huis verspreid. Verder inderdaad verse gember en verse citroen in heen water 👌🏼

3 jaar geleden
Reactie op Sabien1990
Ik heb gember pillen geprobeerd van de Etos, dit was geen succes. Ik drink ...
Maar dit drink je koud dan? Of wat bedoel je precies met hergebruiken

3 jaar geleden
Ik wil die pilletjes ook gaan proberen. Ik geef op een dag als vandaag 5 keer over en het misselijke gevoel neemt niet af. Kan er nauwelijks door werken dus ik hoop dat die pilletjes at zijn! Wat soms helpt is snoep tomaatjes/druifjes.

3 jaar geleden
Reactie op Kleinliefwondertje
Maar dit drink je koud dan? Of wat bedoel je precies met hergebruiken
Ik laat 1/3 erin en vul het dan aan met heet water. Omdat ik een half bouillonblokje gebruik kun je daar langer mee doen dan wanneer je een opkikkertje gebruikt. Is wat sterker.

3 jaar geleden
Reactie op Sabien1990
Ik laat 1/3 erin en vul het dan aan met heet water. Omdat ik een half bouil ...
,okee thanks! Net gember gekocht 😇

3 jaar geleden
Wel opletten met gember. Volgens Chinese geneeskunde moet je gember vermijden tijdens zwangerschap!