12 Reacties
3 jaar geleden
Lieverd, volg hier in jouw eigen gevoel. Jij begint met dingen kopen, wanneer JIJ er aan toe bent en niet een ander!
Het is natuurlijk hartstikke lief, dat mensen al met cadeautjes enzo aan komen zetten, maar ik snap je gevoel dat ook jij wilt shoppen. Goed dat je het hebt aan gegeven en het is aan hun wat ze er mee gaan doen. Probeer het van je af te zetten, want je zwangerschap hoort fijn en leuk te zijn en niet op deze manier. Alle liefs en dikke knuffel voor jou ❤️
3 jaar geleden
Bij de eerste heb ik gelijk gezegd: leuk dat jullie ons wat willen doen maar geef mij dan een cadeaubon want jullie kennen mijn smaak toch niet! En als ik het niks vind, blijft het liggen:)! En iedereen had daar gelijk veel respect voor gelukkig en dat ga ik straks met deze ook weer doen
3 jaar geleden
Herkenbaar! Gun ze hun enthousiasme door concreet te zeggen wat ze voor je kunnen kopen (eventueel zelf aangeven wat je mooi vindt, samen naar de winkel). Maar beslis ook wat je zeker zelf wil kiezen. Zeg dat ze gerust speelgoed, meubeltjes... kunnen kopen voor bij hen thuis maar je voor je eigen huis liever wacht. Het staat toch maar in de weg nu ...
3 jaar geleden
Als je het hebt aangegeven en ze blijven vanalles kopen, moet je je misschien ook niet schuldig voelen om wat van die spulletjes te verkopen? Dan kan je zelf ook wat kopen zonder alles dubbel te bezitten.
Ik krijg ook veel van mijn zussen die onlangs bevallen zijn. In mijn geval komt het goed uit omdat we met de renovatie op ons geld moeten letten. Ondanks de lieve gebaren voel ik me ook opgejaagd. Voortdurend advies en veroordeling en vooral “ik heb het je toch gezegd”. Ik kan het me ook echt aantrekken.
Succes
3 jaar geleden
Jeetje, er is ook echt wel een drastisch verschil tussen 11 weken zwanger zijn en opmerkingen dat je pas bij 7 maanden zou gaan starten.
Wat ik heb geleerd, moeder zijn leert je grenzen te stellen. Dat lukte me nooit en sinds onze dochter er is heb ik dat echt moeten leren. Daar is dit voor jou nu al de start van.
Geef aan wat jij fijn vind. Vertel ze wat ze mogen kopen of ga samen shoppen. Vraag cadeau bonnen of leg het op de plank als ze niet naar je luisteren.
Succes!
3 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend dat ze zo reageren en weinig begrip lijken te hebben.
Ik herken je gevoel;
Van de spulletjes die wij nu in huis hebben liggen, hebben we het grootste gedeelte van familie gekregen (zowel nieuw als 2ehands). Het enige wat ik zelf heb gekocht zijn een paar babyslofjes toen ik aan mijn partner ging vertellen dat we zwanger zijn én zwangerschapsbroeken voor mezelf (🥲).
Ik waardeer oprecht alles wat we krijgen (babykamer, maxicosi, autostoel, kinderwagen, hydrofieldoeken, dekbedjes, kleding etc), maar tegelijkertijd heb ik ook het gevoel dat ik dus inderdaad geen eigen-gekochte babyspullen heb. Ik ben pas 12+1 weken, nog zeeën van tijd, dus ik verwacht dat ‘’mijn” tijd echt nog wel komt.
Begrijpelijk dat je hen niet wilt kwetsen, jammer is dat het andersom bij jou wel gebeurt.
Succes en dikke knuffel❤️
3 jaar geleden
Dit is wel heel herkenbaar. Ik heb vooral dat de mensen om me heen zo enthousiast zijn dat ze het liefst alles voor me plannen en van alles willen kopen. Terwijl wij zelf al duidelijk hebben wat we willen hebben zoals bijv. kinderwagen. Ik merkte dat het me wel irriteerde. Zelfs hoe de gender reveal moest werd me even verteld. Ik probeer wel in mijn achterhoofd te houden dat het het enthousiasme van mijn familie is. Maar toch is dat soms best lastig.
3 jaar geleden
Dat is herkenbaar!
Ik heb wel een tip:
Mijn omgeving wil heel graag hun ‘oude’ babyspullen geven. Super lief! Ik heb zelf in het afgelopen jaar al veel dingen zelf tweedehands bij elkaar gesprokkeld. Maar wel wat IK mooi vind.
Ik heb voor nu een online wensenlijstje gemaakt op verlanglijstje.online.
Daar staan de spullen op die ik nog niet heb, maar wel graag zou willen.
Ik heb vanaf het begin iedereen die link gestuurd en gezegd: het is super lief om al veel spullen te krijgen. Ik heb zelf ook al veel bij elkaar gesprokkeld en ik zou het waarderen, wanneer je ons graag iets wilt geven, je iets kiest van deze lijst. Het hoeft niet nieuw, mag ook tweedehands. Vergeet het dan niet af te strepen.
Er staan dus verschillende dingen op van cadeaubonnen, rammelaars, luiers, verzorgingsspullen, maar ook duurdere dingen zoals een autostoel.
Zo hou je zelf controle en geven de mensen wat je nog niet hebt. Zo kun je natuurlijk er ook dingen expres niet opzetten.
Ik heb bij kledingwinkels juist gekozen om er een cadeaubon op te zetten. Persoonlijk vind ik babykleding met Mickey mouse, stripfiguren etc echt lelijk. Zonde als ze dat dan gaan kopen toch?! Met een cadeaubon kun je het zelf uitzoeken.
Het komt vast uit een goed hart.
Ik had precies hetzelfde toen m’n schoonzusje en vriendinnen zwanger waren, maar van veel cadeautjes heb ik nooit meer iets gezien. Dan had ik het leuker/makkelijker gevonden als ik iets van een lijst kon kiezen.
Dikke knuffel!
3 jaar geleden
Ik heb ook nog helemaal niks gekocht. Denk dat ik dit pas rond de 20 weken ga doen. Ben wel af en toe aan het kijken op internet om alvast inspiratie op te doen. Jammer dat ze geen begrip hebben. Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt hoor, zo zou ik me ook voelen en heel goed dat je het hebt aangegeven. Dat zij nu beledigd of gekwetst zijn is hun gevoel, daar moeten ze zelf mee dealen, is niet jouw verantwoordelijkheid. Ze zullen vast wel bijdraaien :)
3 jaar geleden
Lastig.. Je wilt jezelf niet voorbij lopen maar de andere natuurlijk ook niet kwetsen.
Je kan misschien wel aangeven dat je graag wilt wachten of bv de 20 weken echo.
Wij hebben dit bv ook gedaan met de vorige. Bij mij in de familie zijn ze niet van allerlei dingen zomaar kopen dus ik zou ook niet echt advies kunnen geven..
Wat ik je wel als tip mee wil geven, wacht niet te lang met kijken voor een kinderwagen als je er 1 nieuw wilt kopen. Wij hadden in 2020 een mutsy gekocht en daar zat toen 7 weken levertijd op. Helaas ging die dit jaar kapot en mochten we een nieuwe uitzoeken. Nu een cybex maar daar zat toen wel 11 weken levertijd op!