11 Reacties

3 jaar geleden

Ma茂swafels, paprika, snackworteltjes

3 jaar geleden

Ik kan alleen maar denken aan dingen als komkommer, wortel en tomaatjes. Misschien met een hummus of yoghurt dip of zo 馃槄

3 jaar geleden

Yoghurt of platte kaas met fruit, suikervrije granola.

3 jaar geleden

Reactie op MamaAnnelies

Yoghurt of platte kaas met fruit, suikervrije granola.
Rijstwafels kan ook. Olijfjes, hummus kunnen ook. Alles van noten mag uitgezonderd cashewnoten en kastanje.

3 jaar geleden

Hier ook zwangerschapsdiabetes, heb even een foto bijgevoegd van wat ik heb gekregen in het ziekenhuis. Ik eet zelf ook veel ongezouten noten tussendoor

3 jaar geleden

Hmm ik heb nog wel wat ideetjes, wat ik zelf eet als ik trek heb; - Crackers met pindakaas (dan wel lekkere pure pindakaas waar geen suiker aan is toegevoegd) - Avocado - Kikkererwten roosteren in de pan en dan lekkere kruiden erbij, goed snackje met veel eiwitten dus vullend - gekookt eitje - magere yoghurt/ kwark met nootjes of muesli met weinig suiker - popcorn zelf poffen En als je een bakster bent kun je ook gezonde cakejes/bananenbrood/ repen maken! Verder met de maaltijden ook voldoende eiwitten eten en veel drinken over de dag. Succes!

3 jaar geleden

Vooral lekker vullende dingen eten. Er is niks mis met een volkorenboterham met 100% pindakaas, of een banaan, of een hand noten. Als je alleen komkommer gaat eten kom je de dag niet door en ga je daarna compenseren...

3 jaar geleden

Ik heb ook zwangerschaps diabetes. Om toch nog een koekje te eten, mag ik van de di毛tiste 1 van deze repen eten op een dag. https://www.ah-boodschappen.nl/10130/bolletje-goed-bezig-havermoutrepen-rood-fruit

3 jaar geleden

Aanvullend op wat al gezegd is neem ik ook regelmatig een blokje kaas of stukje brie. Lekker in combinatie met nootjes of tomaatjes.

3 jaar geleden

Ik heb al 18 jaar diabetes type 1 dus ik kan je wel wat tips geven als pro, haha 馃槂: - diepvriesframbozen of blauwe bessen met wat water staafmixen, heb je sorbetijs. 150g blauwe bessen is maar 15g kh! Ik doe er zelf dan vaak ook nog wat geraspte kokos bovenop. - rijstwafel met kaas, hummus, avocado, kipfilet, etc etc - komkommer. Of iets met een beetje kh: wortels, tomaatjes, noten - zoute popcorn is aanzienlijk lager in kh dan chips - voor grotere honger; de groente wraps van no fairy tales hebben maar 16 kh per stuk - de kh arme boterhammen van de bakker zijn veel lekkerder dan die uit de supermarkt, ze hebben daar gewoon de voedingswaarde per boterham. Meestal 4-7 kh per boterham - blokjes kaas - gekookt ei - eiersalade zelf maken met een beetje kwark of huttenkase - kwark met 0% ranja siroop - hotwings / kip (bij voorkeur zelf gemarineerd) Succes verder met de zwangerschapsdiabetes. Dat moet vast wennen zijn zo ineens anders gaan eten. You got this!! 馃槂 Je zal zien dat je je beter / energieker gaat voelen met aangepast eten en grote kans dat dit na een tijdje weer over gaat. Hang in there

3 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Hier ook zwangerschapsdiabetes, heb even een foto bijgevoegd van wat ik heb ...
Ik vind het merkwaardig dat het zkh dit voor schrijft, want het zijn allemaal producten waar suikers of suikervervangers in zijn verwerkt. Het account topfitsuikervrij kan je bewustwording geven op dit vlak. En voor de rest adviseer ik zo puur mogelijk, vari毛ren en combineren. Niet elke dag hetzelfde en maak het leuk. Hoe magerder hoe eerder je honger behoefte opspeelt. Hoe meer zoetstoffen, hoe meer behoefte je krijgt naar zoete producten.