10 Reacties

3 jaar geleden

Dit is een overzichtje. Maar het gaat natuurlijk over gemiddelden. Iedere vrouw is anders en iedere zwangerschap is anders. De ene heeft een grotere buik dan de ander. Ze houden het wel in de gaten om een inschatting te kunne maken van eventueel de groei van de baby of de hoeveelheid vruchtwater. Bij twijfel sturen ze je door. Maar zou me er zeker niet druk over maken hoor. Misschien net een groeispurtje gehad.

3 jaar geleden

Ik hoorde vandaag dat ik een lange smallere baarmoeder heb. Dat verklaard waarom mijn buik altijd zo hoog zit in de zwangerschap denk ik 😊

3 jaar geleden

Niemand is standaard 😉

3 jaar geleden

Zou zo kunnen zijn, maar hoeft zeker niet. Als ze vermoeden dat de baby (te) groot is, zullen ze waarschijnlijk een groeiecho doen om dit te bekijken.

3 jaar geleden

Bij de controle bleek mijn baarmoeder de grote te hebben als bij 24 weken, ben 22 weken. Voor een 2e zwangerschap zeker niet vreemd en zegt niets over de grote van het kindje. Volgens de verloskundige heeft de baby nu gewoon een zwembad.

3 jaar geleden

Het formaat van je buik zegt niet altijd wat over je baby. Zou me er niet druk om maken😉

3 jaar geleden

Nee hoor. Ik had een giga buik en ben met 41 weken bevallen van een lang en slank meisje van 3500gram

3 jaar geleden

Reactie op Ellybelly

Ik hoorde vandaag dat ik een lange smallere baarmoeder heb. Dat verklaard w ...
Dit precies is mij gister ook verteld. Bm zit dus enkele centimeters hoger dan "gemiddeld", maar ik ben ook heel smal, dus de kleine moet ergens heen 😋. Zou me er niet druk om maken hoor, we zijn allemaal anders.

3 jaar geleden

Dit precies is mij gister ook verteld. Bm zit dus enkele centimeters hoger ...
Grappig dat het bij jou hetzelfde is. Nee, maak me er zeker niet druk om. Vond het wel een leuk weetje. Was ook niks mis mee. Maar verklaard wel dat mijn buik al zo hoog zit.

3 jaar geleden

Reactie op Ellybelly

Grappig dat het bij jou hetzelfde is. Nee, maak me er zeker niet druk om. V ...
Haha, ja precies. Gelukkig! De "maak je geen zorgen" was ook eigenlijk bedoeld richting de ts 😊