12 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Heelhappy
Ze weegt 7190 gr en is 66,5cm lang
Ik ben geen jeugdarts/jeugdverpleegkundige, maar dat klinkt alsof ze sowieso al een groot kindje is. Dan lijkt me dat een groter hoofdje er waarschijnlijk bij hoort?
Als je je zorgen maakt kan je bij het cb vragen of dat gegrond is?
2 jaar geleden
Niet googelen!!! Mijn zoontje van nu 3 jaar, had ook een groter hoofdje, zelfs buiten de curve, ik was toen ook beginnen googelen en werd helemaal gek van bezorgdheid door internet. Door ik me zo'n zorgen maakte heb ik een echo laten nemen ( kan gewoon op het hoofdje doordat de fontanel nog niet dicht is) bleek hij iets meer vocht te hebben dan gemiddeld tussen zijn hersenvliezen, en zijn schedel niet in zijn hersenen gelukkig. En blijkbaar komt dat regelmatiger voor, het is vanzelf rond 1,5 jaar terug afgebogen tot op de curve. Hij heeft nog steeds een grotere pet nodig (maar dat heeft zijn vader ook) als er echt iets is, dan zijn er meerdere symptomen zei mijn kinderarts, dan krijsen ze vaak omdat ze hoofdpijn hebben enz... dus als je je echt zorgen maakt laat het onderzoeken,maar het hoeft echt helemaal niets te betekenen als ze voor de rest goed groeit en ontwikkeld. Begin echt niet zelf dingen op te zoeken want dat doet meer slecht dan goed, dat geeft mij in mijn geval nooit geruststelling maar eerder angst.
2 jaar geleden
Geen zorgen maken. Zolang die beetje zijn eigen lijn volgt is het helemaal oke ! Mijn oudste had met 3 maanden 43,5 cm. Was ten opzichte van 2 maanden minder hard gegroeid, dus toen met 4 maanden extra controle maar volgde netjes zijn eigen lijn. Kunnen ook net groeispurt gehad hebben of iets.
Echt geen zorgen maken.. haha alleen met kleren kopen opletten dat je wel knoopjes hebt of iets had soms echt dingen die ik amper over zijn hoofd kreeg 🙈