11 Reacties
3 jaar geleden
Mijn grootmoeder zei altijd dat je er azijn op moet doen. Met doekje er tegen houden. Binnen enkele dagen is er niets meer van te zien 😉
3 jaar geleden
Mijn vriend had dit ook, 1 dag nadat onze baby was geboren... Hij voelde het redelijk aankomen dus direct wezen smeren daarna heeft hij pleisters gebruikt en natuurlijk zijn handen continu gewassen. We hebben de eerste dag ook op advies mondkapjes gebruikt maar dat was soms moeilijk vol te houden. Helaas geen kusjes en baby ver van zijn gezicht af, even doorbijten maar voor je het weet kan je weer goed kroelen met je baby.
3 jaar geleden
Handalcohol erop doen helpt om het sneller in te laten drogen zodat het niet meer besmettelijk is.
Koortslippleisters om het directe contact zoveel mogelijk te kunnen vermijden.
Ik slik nu preventief Lysine, dat helpt bij mij vaak om een koortslip te vermijden. Volgens mij mag dat niet als je borstvoeding geeft ivm te weinig onderzoek daarnaar.
3 jaar geleden
Geen tip dat nu helpt, maar toen ik de vorige keer net bevallen was gaf mijn kraamverzorgende de tip om vitamine d te blijven slikken om een koortslip te voorkomen. Sindsdien (2,5 jaar geleden) heb ik geen koortslip meer gehad. Ik weet niet of het werkelijk helpt of dat het mazzel is, maar ik blijf het slikken tot het tegendeel bewezen is 😬
3 jaar geleden
Ik heb ook regelmatig koortslippen en slik nu preventief valacyclovir via de huisarts voor de kraamperiode. Dat kan eventueel ook als een korte kuur gegeven worden zodat het sneller weggaat. Misschien het proberen waard om dat na de vragen bij je huisarts? Daarnaast ben ik fan van de herpotherm, een soort warmte behandeling wat heel goed helpt om een opkomende koortslip te voorkomen! Als je er op tijd bij bent komt het bij mij dan niet meer door (en ik heb anders iedere maand een koortslip)