Mijn uk zijn grote teen is helemaal dik, rood, gezwollen en ontstoken.
Iemand de tip wat ik hiermee kan doen?
Met moeite deze foto kunnen nemen omdat hij niet toestaat dat ik aan zijn voet kom
Toevallig ben ik precies voor hetzelfde paar dagen geleden naar de huisarts geweest. Hier was het een teennagel die leek in te groeien. Volgens de arts raadde ze vroegen sodabadjes aan maar wordt dat nu weer afgeraden. Advies was om tijdens badje/douche goed schoon te maken en ook soms in de buitenlucht drogen In principe lost het vanzelf op, maar wel belangrijk om in gaten te houden op koorts of als het echt gaat ontsteken. Sinds vandaag lijkt het weer helemaal weg te zijn. Grote verschil was dat wij er wel aan mochten komen dus zou je wel adviseren om even de dokter te bellen.
Ons zoontje had t ook vorige week. Natte wat met pleister er om doen. Dan kan t pus weken in de wat. Soms beetje vet houden met bepathen en de huid na de zijkant drukken. Maar vooral niet met een schaar enzo gaan pielen. En koorts in de gaten houden
Hier is het net over. We hebben er niet aan gezeten en het gewoon met rust gelaten, consultatiebureau had nog als tip meegegeven om het teentje te masseren tijdens het badderen. Dat hebben we gedaan & na 1,5 week ongeveer is het vanzelf weggegaan.
Onze kleine had een ontstoken vinger. Moedermelk doet wonderen. Insmeren bij iedere voeding en aan de lucht laten drogen. De ontsteking bij jouw kleintje ziet er wel erger uit. Ik zou toch de huisarts bellen.