11 Reacties
3 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde, na mijn eerste bevalling hebben wij toen wij thuis kwamen uit het ziekenhuis iedereen tegelijk laten komen om iedereen tevreden te houden maar heb dit toen niet zo fijn ervaren. Nu bijna uitgerekend van de 2de en zit met hetzelfde in mijn hoofd. Nu heb ik aan allebei de kanten neefjes en nichtjes en zit er eigenlijk ook niet op te wachten en om nou te zeggen kom maar zonder kinderen is ook zoiets.... wij kiezen er nu wel zowiezo voor om eerst ons zoontje rustig kennis te laten maken en wanneer hij geland is de familie ( ouders en broers + aanhang) te laten komen, maar hoe wanneer weet ik dus ook even niet. Aan de ene kant wil ik rust behouden, voor mezelf, mijn kind en mijn gezin maar aan de andere kant wil je ook iedereen tevreden houden... heel lastig!
3 jaar geleden
Wij hebben bij eerste ouders sowieso gebeld en deel van broers en zussen ook rest geapt. En vrienden enz ook. Nu bellen we ouders sowieso en rest zien we wel. Ligt ook beetje aan tijd ;).
Eerste week wel ouders en broers en zussen op bezoek gehad. Maar was nog Corona tijd dus hadden eind middag en avond dan soms bezoek. Even kort kwamen ze dan vaak. Scheelt dat iedereen in de buurt woont. En later langer welkom was.
Je kan in je kraamtijd prima tijd afspreken en zeggen dat halfuurtje even genoeg is. En je mag echt voor jezelf kiezen. Als jullie rust willen gewoon aan geven en dat ze later moment zeker welkom zijn.
En verdere vrienden en familie pas na 2 weken toen we beetje gewend waren en bijgekomen.
3 jaar geleden
Wij zullen (net als de vorige keer) de ouders weer bellen en mijn broer en schoonzus. De rest krijgt het een dagje later via de app te horen. Hier kent iedereen gelukkig zijn of haar plek. Ouders mogen eerst even kort langs komen en later in de week ook de broer/schoonzus. Andere familieleden en vrienden vroegen vorige keer pas na 2/3 weken of ze langs mochten komen dus dat was heerlijk. Succes en geef je grens aan!
3 jaar geleden
Ik snap nooit zo goed, als je een goede band hebt met je fam, kun je dat toch gewoon zeggen? 🙈😅
Zou nogal raar zijn als zij daar wat van vinden oid.
Ik wil mn ouders eerst ff bellen en daarna videobellen in onze gezinsapp en ook in onze vriendinnenapp (vaste groep). De rest informeren we per app.
3 jaar geleden
Onze dochter is om 23.55u geboren, de volgende ochtend heeft m'n man onze ouders, broers, zussen gebeld. Einde vd dag en de volgende dagen kwam iedereen even langs. Dagen/weken daarop andere familie en vrienden. Ik heb het de dag erna online gedeeld en rest kwam het einde vd week te weten dmv geboortekaartje. Ik heb het niet als vervelend ervaren, zou het dit keer ook niet anders doen. Was toen zo trots dat ik het alleen maar leuk vond dat iedereen kwam kijken😅 Ja wel vermoeiend maar overdag was het rustig dus kon ik bijtanken.
MOD
3 jaar geleden
Bij onze eerste hebben we (schoon)ouders, broers en zussen nadat we geïnstalleerd waren op de (volgens mij heet het) kraamsuite, middels video gebeld. Voor de rest hebben we iedereen via whatsapp op de hoogte gesteld.
Nu wil ik dat ons zoontje zijn broertje als eerste gaat ontmoeten. Ondanks hij 17 maanden is, wil ik de broertjes als eerste samen zijn. Dus nu gaan we misschien wel weer bellen maar nog geen glimp laten zien van de kleine 🤭
Bij onze eerste hebben we de eerste week geen kraambezoek ontvangen. Ook niet directe familie. Vanaf de tweede week waren zij als eerste welkom, daarna andere familieleden en daarna pas vrienden etc. Zo hebben we dit ook uitgelegd aan iedereen. Ook hebben we aangegeven dat we alleen overdag bezoek wilden en weekenden in eerste instantie voor familie was. Wij hebben het heel rustig aan gedaan en zou het nu niet anders willen gaan doen😊
Tegen de broers zou ik zeggen dat ze wel al welkom zijn maar het hele gezin op dit moment (als je het na de bevalling aangeeft) te druk is/teveel prikkels zijn omdat je nog flink moet bijkomen. Als ze toch met het hele gezin willen komen, dat vanaf ...... mogelijk is.
Succes iig met de laatste loodjes! 🍀
3 jaar geleden
Wij hebben onze wensen voor na de bevalling al gedeeld met de ouders van beide kanten. (Willen de eerste volledige dag en na de bevalling geen bezoek) om eventuele discussie of verwachtingen voor te zijn. Misschien kan je dit in de groepsapp gooien. Dat jullie een plan hebben voor de uren/dagen/tijd na de bevalling en jullie graag die tijd en rust willen krijgen?
Weet niet of je in het ziekenhuis gaat bevallen? Ik heb er zelf voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen begreep van de vk dat er dan geen bezoek welkom is. Als ik weer goed genoeg ben en geplast heb moet ik zo snel mogelijk weer weg.
Als de kleine geboren is en we er klaar voor zijn belt mijn man de ouders en broers. Mocht ik mij goed genoeg voelen wil ik mijn vader zelf bellen. De rest appen we wanneer we fut hebben. Word dan waarschijnlijk een berichtje dat we naar iedereen tegelijk sturen.
3 jaar geleden
Wij hebben onze wensen al laten vallen bij familie. Als de baby geboren is en we bijgekomen zijn, FaceTimen we onze ouders en daarna broers/zussen. Zo hebben ze baby gezien zonder een bezoek te brengen ☺️ toch wat echter dan een foto.
Zodra we toe zijn aan bezoek geven we zelf een seintje en is bezoek op afspraak welkom.
Dichtstbijzijnde vrienden en overgrootoma’s krijgen een berichtje zodra we thuis enigszins gesetteld zijn en de rest en overige familie via kaartje waarin staat bezoek op afspraak.
Persoonlijk geeft het mij wel rust dat ik het van te voren al heb laten weten, dus dat raad ik je zeker aan om te doen! Zo weet iedereen wat te verwachten en ligt het volledig bij ons wanneer we welke stap zetten.
Wij hebben geen berichtje gestuurd, maar het gewoon verteld 😊
3 jaar geleden
Wij hebben bij de eerste allebei onze eigen ouders en broers/zussen gebeld en de rest van familie en vrienden een appje gestuurd en daarna nog geboortekaartje. Wij hebben ervaren dat mensen die verder van ons af stonden de eerste 2 weken sowieso niet kwamen. Directe vrienden gaven aan, we horen graag als jullie klaar zijn voor bezoek. Eigen ouders kwamen meteen de eerste dag, maar wel pas 's avonds (in de ochtend bevallen en naar huis) en dan maximaal 45 minuten. Broers en zussen de dag erna, maximaal 45 minuten. Mijn neefje kwam wel mee en zou heel rustig zijn. Zodra her te druk werd, zou iemand hem even mee naar beneden nemen. Ging hier heel goed en we waren zelf ook veel te trots om onze zoon te laten zien
3 jaar geleden
Wij hebben als eerste mijn moeder via videobellen gebeld.. Dit omdat mijn andere 2 kinderen daar waren en zij meteen hun broertje konden zien.
Het was niet helemaal duidelijk of wij de nacht in het zh moesten doorbrengen of niet(uiteindelijk niet) maar ''s avonds zijn mijn moeder, broertje en schoonzusje op visite geweest in het zh.
's middags had mijn man al even de kinderen opgehaald.
Verder hebben we de familie die dichtbij staat nadat we de kinderen hadden gesproken, allemaal videogebeld. De rest via WhatsApp met een foto nadat de kinderen zijn geweest..
Qua kraamvisite eerst familie en de vrienden die het dichtbij staan.. De rest allemaal na de eerste week.
De oudste van ons gaat naar de middelbare dus daar willen we de rust voor bewaren en de nu middelste is net 2 dus willen hem genoeg tijd geven om aan de nieuwe situatie te wennen.
Zelf voel ik mij supergoed dus ben daardoor ook wel makkelijker qua visite.
Enige waar we trouwens zelf naar toe gaan als de baby van de week weer naar buiten mag, is de oma van mijn man. Zij redt het niet meer om bij ons langs te komen, de vraag is zelfs of ze überhaupt nog gaat begrijpen wat er is gebeurd als we bij haar langs gaan..