9 Reacties

3 jaar geleden

Yes, ik ben ook geknipt en heb een flinke hematoom in de hechtingen waardoor ik veel pijn heb. Idd elke 6 uur paracetamol en voor t slapen gaan diclofenac. Ik merkte dat ik t na 6 uur echt heel erg nodig had. Eergisteren besloten om te stoppen (14 dagen na bevalling) en alleen diclofenac te blijven nemen. Merkte dat ik met de spiegel paracetamol vaak meer ging doen en dat m’n lichaam daarna op was(dingen zoals de trap stofzuigen of het bed verschonen). Ik merk dat ik nu meer pijn heb maar ik wil zelf niet meer continu medicijnen slikken en zolang het elke dag een klein beetje beter blijft gaan ben ik tevreden. Ik weet niet of hier een richtlijn voor is en daarmee ook niet wat jij het beste kunt doen. Misschien even overleggen met je verloskundige? Sterkte met je herstel! Alles komt goed, ook dit(de leus van de kraamhulp, die is bij ons blijven hangen❣️🌟) Liefs

3 jaar geleden

Hi, ook een knip en vacuümpomp gehad en ben na 2 weken gaan minderen. Eigenlijk omdat ik het vaak vergat, wat voor mij een teken was dat de pijn dus minder werd/de paracetamol minder deed. Nu sinds deze week gestopt (ze is morgen 4 weekjes). Zou vooral kijken wat voor jou goed voelt en of de paracetamol nog helpt. Het kan iig geen kwaad het te blijven slikken, dus als je pijn hebt vooral blijven gebruiken.

3 jaar geleden

Bij mijn vorige bevalling ook een knip gehad en bevallen meteen zuignap. De periode dat de kraamhulp er was (8-10 dagen) pcm geslikt elke 6 uur. Daarna afgebouwd naar 2x pd 2 stuks. En later 2x pd 1 stuks. Denk na de kraamweek nog 8 dagen ofzo. Ik kreeg wel een beetje een klap daaran. Niet zo zeer qua pijn, maar wel qua energie en algeheel welbevinden. Door de pcm voelde ik mezelf beter dan dat ik was. En waarschijnlijk heb ik ook meer gedaan dan dat ik eigenlijk al aan kon. Dus dat is wel een valkuil om voor op te passen.

3 jaar geleden

Hier ook knip en vacuümpomp. Gisteren was de kleine 3 weken oud en ben ook gisteren pas gestopt met paracetamol. Ik heb met 2 weken al geprobeerd om te stoppen, maar toen merkte ik dat ik nog best veel last had zonder en veel minder kon doen dus besloten toch nog wat langer door te gaan. Ik zou gewoon kijken hoe het voelt zonder en bij pijn toch nog even doorgaan

3 jaar geleden

Ook hier knip en vacuümpomp bevalling. De eerste week elke 6 uur 2 paracetamol geslikt maar daarna vergat ik het steeds. Nu af en toe nog. Meteen nog een vraagje aan jullie, hebben jullie ook nog steeds zoveel pijn met plassen? Ik blijf maar spoelen en veel water drinken maar wat een pijn.. Ik las dat de kans op een blaasontsteking groter is na gebruik van een catheter dus dat zou het ook kunnen zijn?🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

18 april bevallen trouwens :)

3 jaar geleden

Hier ook een beste knip. Na 9 dagen gestopt met paracetamol!

3 jaar geleden

Ook hier knip en vacuümpomp bevalling. De eerste week elke 6 uur 2 paraceta ...
Geen knip of vacuümpomp, maar wel hechtingen. Geen idee hoe lang het nu geleden is, maar lijkt me dat het iedere dag iets minder zeer moet gaan doen. Ik zelf had na 5 dagen geen echt pijn meer. Voelde nog wel wat, maar heel goed te doen. zou anders zeker met de verloskundige of huisarts overleggen.

3 jaar geleden

Ook hier knip en vacuümpomp bevalling. De eerste week elke 6 uur 2 paraceta ...
Ja zou zeker even jezelf temperaturen, kan een blaasontsteking zijn. Daar werd bij mij ook voor gewaarschuwd en nog steeds pijn bij het plassen is wel echt een symptoom. Als je het niet vertrouwt bel je vk/ha!