21 Reacties

vorig jaar

Herkenbaar. Ik volg ook

vorig jaar

Op een vrije dag...Samen opstaan, broodje eten en even wakker worden en zelf of samen spelen(hij gooit vooral met een bal alle kanten op) aankleden en met mooi weer ff rondje lopen of fietsen dan broodje eten en dutje doen. Na dutje meestal ff spelen en naar de winkel(dit kan ook sochtens en dan smiddags wandelen of fietsen) avond eten en nog even naar de speeltuin hier achter thuis en op bed. Dit is een gemiddelde dag, wij wonen vlakbij een strand waar we ook vaak heen gaan om gewoon lekker te rennen want er is bijna nooit iemand, we gaan ook vaak naar geitjes of een kinderboerderij. Met slecht weer altijd ff samen tekenen of kleien of met blokjes spelen. Met mooi weer met de watertafel buiten spelen of zwembadje of naar een zwembad toe

vorig jaar

Neemt niet weg dat ik je wel snap hoor, daarom ga ik vaak ff de deur uit anders duurt de dag heel lang zeg naar

vorig jaar

Ik ga idd ook wel een keer de deur uit, al is het maar ff naar de speeltuin dichtbij (vindt hij ook erg leuk). thuis kan hij zich wel goed vermaken met speelgoed, maar ook ga ik er regelmatig bij zitten op de grond om hem zo een beetje te 'activeren'

vorig jaar

Veel de deur uit is vaak een goeie manier. Daarnaast kan je eens kijken wat voor speelgoed je hebt, past dit nog bij de leeftijd? Hier vind ze het sinds kort helemaal geweldig om met duplo te spelen en andere blokken wat ze bijvoorbeeld kan stapelen dat is voor deze leeftijd echt heel leuk. Dus ga idd lekker de deur uit maar kijk ook even naar het arsenaal speelgoed wat ze tot haar beschikking heeft

vorig jaar

Ik wissel ook een beetje met het aanbod van speelgoed. Paar weken ene soort speelgoed en dan gooi ik de boel soms weer om. Verder vind mijn zoon de stofzuiger helemaal te gek. Haha.

vorig jaar

Owja, dat was ik nog vergeten: teveel speelgoed of chaos kan ook resulteren in frustraties etc. Wij hebben die les geleerd met ons zoon rond deze leeftijd. We hadden het keukentje vaak vol gestapeld met allerlei speelgoed, ernaast stond van alles en hij trok binnen no-time alles ondersteboven. Daarna was hij niet meer te genieten. Hebben toen alles opgeruimd, speelgoed wat bij elkaar hoort in bakken gedaan en gewoon een bak geven, daarna opruimen en nieuwe bak met ander speelgoed geven. Dat zorgt voor minder prikkels en daar ging hij toen een stuk beter op en veel meer zelfstandig van spelen

vorig jaar

Wat ook helpt is om je kind te betrekken bij de huishoudelijke taken. Dus ga de was ophangen en laat expres veel vallen, wat je kindje kan oprapen en aan jou kan geven. Samen broodje smeren, of een banaan in plakjes snijden met kindermes. Ik plan nu bewust alle huishoudtaakjes in haar wakkertijd en ze wilt altijd graag helpen. Ik ben daar uiteraard absoluut niet mee geholpen, maar zij vindt het geweldig en is heel trots. Boek jagen, verzamelen, opvoeden haalde ik veel tips uit. Een tip uit dat boek is ook 'ouderloze speeltijd'. Dus dat je kindje echt lekker haar gang gaat zonder enige bemoeienis van de ouder. Jii een boekje lezen, zij rommelen met haar spulletjes. In het begin is dat misschien 3 minuutjes, maar na een paar weken lukt 15 minuten misschien al. En de tip die hier al is gegeven: niet te veel speelgoed aanbieden en af en toe rouleren. Verder probeer ik wel even met haar naar buiten te gaan. Wandelen, fietsen, parkje in of boodschap doen.

vorig jaar

Pffff dacht dat ik de enige was. Nee dus. Haar wakker tijd is ong 2u soms wat langer. Slaapt nog veel dus en zekrr twee slaapjes op een dag. Tussendoor dus veel met haar bezig kan zichzelf slecht vermaken en jengelt veel... Herkenbaar dus.

vorig jaar

Reactie op Christa2666

Neemt niet weg dat ik je wel snap hoor, daarom ga ik vaak ff de deur uit an ...
Ja dit doe ik ook. Veel fietsen vooral en naar de winkel.. Wandelen is ze ook al snel op uitgekeken

vorig jaar

Hier wisselen we elke 2 weken het speelgoed om het interessant te houden. 4 dingen weg en weer 4 dingen van boven uit de kast. Ze heeft wel altijd als basis haar boekjes (die we ook wisselen) en kralen rijg emmertje. Verder ‘vermaak’ ik haar met dat ze mag meehelpen. Vaatwasser uitruimen, was uit de wasmachine, kippen eten geven, was opvouwen, meekijken in de keuken en een eigen garde vast houden - ja alles gaat trager maar we hebben de dag en kind is vermaakt. Uiteraard gaan we tussendoor nog wandelen, hebben snack momenten en drinken wat.

vorig jaar

Herkenbaar… ik volg!

vorig jaar

Mijn dochtertje kan heel lang zelf alleen spelen gelukkig met de meest stomme dingen die geen speelgoed zijn (kabels, drinkbak hond, kastjes) en vaak spot ik haar ook met mijn iPhone en daar is ze dan ook lang zoet mee. Tv kijken vindt ze daarentegen weer vreselijk maar de afstandsbediening is ook een favoriet! Mijn vriend doet de ochtenden als ik werk en ik doe de middagen en avonden als hij werkt, dus zo zijn we nooit een hele dag alleen met de kleine en is het makkelijk vol te houden!

vorig jaar

Wij hebben een kallax kast bij Ikea gehaald met 8 vakken. Hierin zetten we in elk vakje wat speelgoed en dit wissel ik eens in de zoveel tijd om. De kleine weet dat dit zijn speelhoek is en vind het geweldig. En doordat je maar een paar dingen neerzet is het ook geen rommel of berg met speelgoed. Verder zit hij altijd in de stoel met koken en betrek ik hem er ook bij. Was in de machine of droger doen vindt hij geweldig of wasknijpers aangeven. Samen met de hondjes wandelen in de kinderwagen of draagzak vindt hij ook geweldig. Hij gaat ook mee boodschappen doen en mag dan altijd “het bonnetje controleren”. Met de hondjes speelt hij ook steeds meer. Favoriete speelgoed is toch wel echt de bal of inderdaad alles dat geen speelgoed is 😂 Hoop dat je hier iets mee kan!

vorig jaar

Wij staan sochtends op en doen dan rustig aan. Even in op bed kroelen, aankleden en dan rustig ontbijten en daarna er even op uit; boodschappen doen, koffiedrinken, bibliotheek, stad of even wandelen/fietsen. Bij terugkomst dan lunchen en op bed en dan slaapt hij twee uurtjes. Dan gaan we nog samen iets in de huishouding doen: wassen, koken, in de tuin bezig helpt hij ook mee. En dan eten spelen en op bed.

vorig jaar

Speelt nu met dit mooie weer ook veel buiten, deur naar buiten op en kan dan van binnen na buiten. Tuin is afgesloten

vorig jaar

In de ochtend starten we rustig op (aankleden, ontbijten) Daarna doet ze meestal haar dut. In de middag, gaan we of naar buiten (mag ze gewoon spelen met wat ze wilt, negen van de tien keer is ze met bladeren die van de bomen gevallen zijn, aan het spelen of met water.) Als we binnen zijn, speelt ze met ons, met de hond of alleen. Dan speelt ze met de vliegenmepper, haar knuffels, toettoet auto's, geluidenboek, gewone boekjes, muziekinstrumenten, enzovoort. Vaak komt ze met een bal aanzetten, dan wilt ze samen spelen of ze wilt stoeien en knuffelen.Over het algemeen, kunnen we haar gewoon in de woonkamer neer zetten en ze vermaakt zich opperbest. Ze kan helemaal op gaan in iets en is er zo weer een uur voorbij.

vorig jaar

Herkenbaar. Meestal neem ik haar even mee ergens naartoe. Speeltuin of iets verder. Maar dat snel op dingen uitgekeken zijn, herken ik zeker. Je hebt er je handen vol aan 😅

vorig jaar

Reactie op Sammie84

In de ochtend starten we rustig op (aankleden, ontbijten) Daarna doet ze me ...
Luxe hoor! Hier vind ik tien minuten spelen al heel wat.

vorig jaar

Ik merkte dit ook bij mijn zoontje. Ik heb twee weken terug de trofast kast gekocht bij Ikea en zijn speelgoed verdeeld in bakken. Wat hij elkaar hoort in 1 bak. Zo pak ik iedere keer een andere bak eruit, dan heeft hij niet teveel speelgoed om zich heen en daardoor wissel je het speelgoed af waardoor het minder snel verveelt.