19 Reacties

één maand geleden

Waarom neem je bijv niet een vakantie dag op per maand/per twee weken of onbetaald ouderschapsverlof? Op die manier kun je wellicht wel alles combineren?

één maand geleden

Hier maandag opa/ oma donderdag en vrijdag gastouder Dinsdag ik Woensdag mijn man😊

één maand geleden

Mijn dochter gaat over 2 weken ook naar de opvang voor 2 dagen per week. Het eerste jaar hebben mijn man en ik alles zelf kunnen regelen met het betaald ouderschapsverlof. Ik moet wel zeggen dat ik het heel spannend vind, want ze is enorm gehecht aan mij, kan nergens anders slapen dan in haar eigen bed en heeft moeite met het toelaten van anderen. Ik houd dus mijn hart vast voor de komende tijd. Heb wel een dubbel gevoel, want tuurlijk, had haar liever lekker thuis willen houden. Maar het lijkt me ook goed voor haar ontwikkeling om ook met andere kindjes te kunnen spelen en om anderen ook toe te laten. Dus we gaan zien hoe het loopt.. In ergste geval zal ik of véél minder gaan werken of helemaal moeten stoppen

één maand geleden

Het is natuurlijk wel een plus punt dat je kindje het erg naar haar zin heeft daar, dat is helaas niet bij alle kindjes zo. Ik begrijp je gevoelens goed. Ik werk 2 dagen 1 in het weekend 1 doordeweeks. Mijn vriend werkt 5 dagen in de bouw. De rest van de dagen is hij bij mij. In het weekend past mijn man op, en doordeweeks oma en opa. Mijn schoonmoeder heeft ook een goede vriendin en die past ook op. Voor de rest weet ik niet hoe de opvang is voor mijn kleine, want daar is hij nooit heen geweest. Ik wil binnenkort ook 4 dagen gaan werken 32 uur. En ik zal mijn kindje dan ook gaan missen omdat hij dan ook vaker weg moet, maar ik doe het voor een goed doel! Centjes verdienen en als we vrij zijn samen gezellig op stap, leuke dingen halen en dan is hij ook weer blij🤗 ik heb voorheen stage gelopen school + werk erbij van 32 uur.. Pohh dat was een hell er waren tijden dat ik in de week 0 dagen vrij had en dat doe ik niet nog is, ik ging toen letterlijk over mijn limiet heen. En heb er ook zeker van geleerd. Het kon ook te gek :/

één maand geleden

Dit is heel lastig en heel persoonlijk. Er is hier geen goed of fout en kijken wat voor jou goe voelt, maar ook goed werkt. Bij ons gaan ze (bijna 1 en 3 jaar) 3 dagen per week naar KDV en ze vinden het heerlijk. Ik zelf vind deze combi ook fijn. Ook als ik een dag vrij ben laat ik ze gewoon gaan. Dit vior hun regelmaat en dan heb ik een dag om huishouden/boodschappen etc te doen in sneller tempo en hoef ik dat allemaal niet als de kindjes thuis zijn.

één maand geleden

Mijn zoontje gaat vanaf volgende week 2 dagen per week naar de gastouder en heeft in de afgelopen weken 3 keer geweest om te wennen. Het gaat op en af en het zal ook echt nog wennen zijn. Hij is gewend om hele dagen met mij te zijn en dat gaat straks ineens helemaal anders worden. Laatst dacht ik: Ik heb jou niet op de wereld gezet om naar een opvang te brengen en kan ook heel jaloers zijn op moeders die de gelegenheid hebben om thuis te blijven. Hopelijk gaat hij het naar zijn zin hebben. Het is ook goed om op deze leeftijd te leren met andere kindjes om te gaan en te spelen

één maand geleden

Reactie op Faatje2509

Mijn dochter gaat over 2 weken ook naar de opvang voor 2 dagen per week. He ...
Hier precies dezelfde situatie en zorgen!

één maand geleden

Wat een mooie, eerlijke vraag! Hier gaat ze een dag naar de gastouder, een dag is mijn man thuis en eens per twee weken gaat ze naar mijn zus. Achteraf had ik liever gekozen voor twee dagen gastouder en minder verschillende plekken. Nu pas een maand of negen nadat ik gestart ben met werken, begint het weer leuk te worden om te werken. Komt ook omdat ze er soms overstuur van werd (wat doe ik mn kind aan). Ik wou nog tegen je zeggen: je hóeft niet alle kansen te pakken he? Dat is voor mij een heel waardevolle les geweest. Doe wat nu waardevol voelt en heb vertrouwen dat het leven nieuwe kansen op je pad brengt

één maand geleden

Bij twijfel altijd doen 😄 Dus als je nu een kans voor je carrière hebt zou ik ervoor gaan. Spijt hebben van iets niet doen is veel erger. Als je eenmaal goed werk levert kan je soms ook weer wat omlaag in uren of als je het toch niets vindt kijk je dan weer wat werkt toch? Dat je man minder kan gaan werken is top, maar ik zou je totaal niet bezwaard voelen dat je kindje eventueel 3 dagen naar de opvang gaat. Mijn kids gaan zelfs 4 dagen, mijn man is 1 dag thuis en als hij dienst heeft dan ben ik flexibeler. Dit werkt nu voor ons en de jongens zijn mega blij om naar de opvang te gaan. Ik vind het vooral duur, maar heb nul spijt. Doe wat goed voor jullie voelt, maar het is zonde om spijt te hebben ☺️

één maand geleden

Onze beide meiden gaan 2,5 dag per week naar de opvang en hebben het daar super. Bij de 1e vond ik het ook heel moeilijk, terwijl ze toen maar 1 dag ging en de oma's nog oppasten. Maar 1 dag was voor haar eigenlijk te weinig, met 2de dagen had ze een veel beter ritme en minder wisselingen. Wees blij dat ze het zo leuk heeft, dan gaat ze het waarschijnlijk alleen maar steeds leuker vinden want ze kunnen steeds meer samen spelen en leuke dingen knutselen enzo. Onze jongste vind het ook leuk, de leidsters zeggen ook steeds dat ze al zo sociaal is voor haar leeftijd, dus ze leert er echt al veel denk ik. Wij werken beide 32 uur en vind het perfect zo. Ze zijn alleen wel moe na de 2,5 dag omdat ze helaas ook allemaal achter elkaar zitten, maar andere dagen was er geen plek.

MOD

één maand geleden

Dat is zo persoonlijk! Mijn jongens gaan sinds februari 3 dagen per week naar de opvang (daarvoor gingen ze ook 2 dagen). Ik heb na de geboorte van mijn tweede een tijdje 3 dagen gewerkt. Enerzijds vond ik het heerlijk, anderszijds werd ik er zelf niet leuker van. Nu ik weer 4 dagen werk, voel ik mezelf fijner. Vaak werk ik wel thuis op de dag dat mijn man zijn papadag heeft (en andersom ook), dus dat is fijn. Wij hebben geen vaste oppas dag voor opa's/oma's en dat vind ik dus zelf erg prettig. Mijn jongens vinden het heerlijk op de opvang, doen allemaal leuke dingen en ik doe ook iets wat mij energie geeft naast mama zijn. Maar nogmaals, ik vind dit fijn. Iemand anders kan vinden dat ik te veel werk, te veel met carrière maken bezig ben of wat dan ook. Ieder zijn/haar mening en ding. Dus kijk voor jezelf waar jij je goed bij voelt en uiteraard ook wat financieel haalbaar is 😊

één maand geleden

Mijn zoon gaat vijf dagen per week en ik werk full time. We wonen ergens zonder support dus de optie van opa en oma’s hebben we niet. Mijn zoon vind de opvang heel leuk en ik ben zelf blij met m’n baan en om te werken. We gaan zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ik denk niet dat er een goede of slechte beslissing is. Je moet er vooral zelf achter staan en je er goed bij voelen. Komt goed en je doet het zoiezo helemaal geweldig ❤️

één maand geleden

Hier 1 dag bij oma, 2 dagen opvang. Heb een contract van 24 uur, met 3 uur betaald en straks onbetaald OSV. Ik vind het heerlijk om aan het werk te zijn en mijn zoontje vindt het bij oma en het kdv super leuk. Als we binnenkomen bij het kdv begint hij al te lachen naar de lieve leidsters. Hij geniet er enorm van!

één maand geleden

Hier gaat mijn zoontje nu 3 dagen naar de opvang en vanaf september 4 dagen. Ik heb ook getwijfeld en me laten leiden door "angst" over wat een een ander daar van zou vinden. Maar hij vindt de opvang echt heel leuk, begint te spelen met andere kinderen. Iets wat hij thuis niet zou doen (enig kind). Ik vind werken echt fijn , dan ben ik weer even mezelf ipv mama. En ik ben er van overtuigd dat als jezelf fijn in je vel zit dit uitstraalt naar je kind. Mocht ik nou op een gegeven moment echt aan hem zien of merken dat 4 dagen teveel is , dan ga ik uiteraard de boel omgooien.

één maand geleden

Mijn zoontje gaat 5 dagen per week naar de opvang! Hij heeft het daar erg naar z’n zin 😊

één maand geleden

Ik werk 3 dagen. 2 dagen opvang en 1 dag opa en oma. Ze vinden het erg leuk

één maand geleden

Één dag in de week. Ik denk soms wel dat ze er baat bij zou hebben als ze twee dagen zou gaan, maar dat kunnen we niet betalen. En zo hebben opa en oma ook een geliefd oppasdagje en de andere dagen is ze gewoon lekker thuis bij één van ons 🥰 Het gaat de laatste tijd weer vrij goed op de opvang, dus ik voel me er wel ok bij.

één maand geleden

Ik werk drie dagen, mijn man 5. Beide jongens gaan 3 dagen naar kdv. Vinden het super leuk en oudste heeft er ook echt vriendjes wat super tof is. Doen wat goed voelt. Ik vind de verhouding zo fijn.