32 Reacties

2 jaar geleden

Jeetje die hond klinkt behoorlijk heftig! Ik snap je helemaal, je vergeeft het jezelf nooit als je baby gebeten wordt door de hond en dit klinkt niet als gewoon speels bijten. Als je geen vertrouwen erin hebt dat je goede afspraken met ze hierover kan maken, dan zou ik het niet doen nee. Of ze moeten bij jullie thuis zonder hond willen oppassen

2 jaar geleden

Reactie op Diedietje

Jeetje die hond klinkt behoorlijk heftig! Ik snap je helemaal, je vergeeft ...
Ja hij kan heel lief zijn, hij is geen kinderen gewend. Maar zodra er een prikkel komt of hij krijgt een duwtje is het al bijten of snauwen. Ze willen hier niet komen om op te passen want " dan is de hond alleen"...

2 jaar geleden

Ik ben zelf opgegroeid met honden thuis maar ik zou dit risico nooit nemen en dus in jouw geval je baby niet naar je ouders brengen. Je geeft zelf aan dat de hond dominant is en de baas in huis; is de hond gewend met baby's / kinderen? Het kan zijn dat de hond de baby als nieuwkomer in zijn territoriun als "laagste in de rangorde" gaat zien en zich dus gerechtvaardigd voelt om de baby te 'corrigeren' of whatever. Al helemaal als de baby op de grond ligt en dus niet als mens 'boven de hond' staat ... Mijn ouders hebben een Duitse herder (teefje). Mijn dochter is nu bijna 2 maar ze is nooit zonder mijn toezicht bij mijn ouders geweest. Ik ben er altijd bij zodat ik zelf kan zien wat er gebeurt en zelf kan bewaken. Toen mijn dochter nog echt klein was zat de hond tijdens bezoekjes vast aan de riem in de gang. Mijn moeder gebruikt ook altijd die woorden van "ohh zo enthousiast en blij etc", maar ik kwam een keer met de maxicosi binnen en de hond ging helemaal tekeer echt grommen, waaks blaffen en helemaal gefocust op de maxicosi. Sindsdien vertrouw ik het niet meer ondanks dat het een lieve hond is. Qua oppassen (niet vaak trouwens) is mijn moeder altijd bij ons thuis gekomen en de hond blijft thuis! Misschien kunnen je ouders bij jou thuis komen oppassen?

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweeminis

Ik ben zelf opgegroeid met honden thuis maar ik zou dit risico nooit nemen ...
Ik lees net de andere reacties dat de hond niet gewend is met kinderen/baby's. Ik zou het in dit geval echt niet doen als ik jou was! Straks als je kindje wat ouder is (3/4 jaar) is het weer een ander verhaal en snapt je kindje ook hoe met dieren etc om te gaan. Ik zou gewoon duidelijk zijn tegen je ouders en grenzen aangeven... dat "de hond dan alleen is" vind ik een slecht excuus van je ouders want ze kunnen nu ook al dagelijks trainen met de hond om hem even korte momentjes alleen te laten etc. zodat hij straks gewend is om even wat langer alleen te zijn. Kwestie van prioriteiten stellen, als je graag op je kleinkind wilt passen 😄.

2 jaar geleden

Ik ben het helemaal met je eens! Zeker als je weet dat hij bijt is het geen betrouwbare hond. Vriendin van mij is gebeten door haar hond ik ben tot mijn dochter 2 is niet bij haar langs geweest, zij kwam naar mij. Die eerste keer is de hond ook weggehouden van mijn kindje. Op een moment werd er even "verkeerd" naar de hond gekeken en hij ging helemaal los! Honden die bijten zijn niet te vertrouwen bij een kind. Ik ben echt best makkelijk, maar bijtende honden zijn echt een grens

2 jaar geleden

Wij hebben zelf een hond, maar die was ook geen kindjes gewend en een beetje bang voor kinderen. Dus ik heb onze baby altijd als ik alleen maar moest plassen in de box gelegd, nooit alleen gelaten met de hond. De hond ging gelukkig onze baby lange tijd uit de weg, en heeft nooit gehapt. Dat zou voor mij ook de grens zijn om de hond weg te doen, dus we letten er heel goed op dat de hond niet in het nauw komt. Maar ik heb het idee dat je ouders het gevaar niet zo in zien..

2 jaar geleden

Reactie op mamavantweeminis

Ik lees net de andere reacties dat de hond niet gewend is met kinderen/baby ...
Hij is 4 dagen alleen thuis van 07:30 tot 16:00 dus hij kan prima alleen zijn. Het gaat er voor hun om dat ze het zielig vinden als ze op de enige vrije dag dan ook nog weggaan. Ik ben ook echt de moeilijkste niet, altijd opgegroeid met honden. We Hebben zelf nu twee katten die ik 100 procent vertrouw maar alsnog niet alleen laat met de baby straks.

2 jaar geleden

Ik heb een hele lieve hond die echt geen vlieg kwaad doet maar dan nog laat ik mijn zoontje nooit alleen op de grond met de hond er is dan altijd iemand bij. zoontje in de box of hond mee naar de gang als ik even moet plassen. En als een hond bekend staat om bijten dan ben ik het helemaal met je eens!

2 jaar geleden

Zeker geen overreactie! Wij hebben zelf een flinke hond, maar hij is juist heel makkelijk en doet super voorzichtig in de buurt van de baby van vrienden van ons. Toch zullen wij hem ook nooit alleen laten met het kindje, er moet altijd toezicht aanwezig zijn. Het blijft uiteindelijk een dier en die kunnen onvoorspelbaar reageren. Als de hond van je ouders nu al bijt of jaloers wordt, is het zeker verstandig om hem bij de baby weg te houden.

2 jaar geleden

Wij hebben een boomer.. Zou niet weten hoe hij gaat reageren.... Maar zowiezo baby nooit alleen laten met een hond... Als ik dat van jou zo lees vind ik het zeker niet overdreven.... Hond klinkt aardig agressief 😱

2 jaar geleden

Veiligheid van je kind gaat boven de "eenzaamheid" van de hond of de ideeën van je ouders. Niet twijfelen!

2 jaar geleden

Absoluut de hond N I E T in de buurt van je baby laten. Sorry, maar jouw ouders zijn gek dat ze dat überhaupt in hun hoofd halen. Vind het ook gewoon gebrek aan respect tonen naar jou, je partner en jullie baby.

2 jaar geleden

Wij hebben een jonge hond (10 maanden). Een enorme lieve, maar ook nog heel speels. Ik ben er dan ook altijd bij straks. Kindje in de box, of de hond in de puppyren (voor zijn eigen rust ook prettig). Franse bulletjes kunnen pittige honden zijn en als ik dit zo hoor is deze hond niet te vertrouwen. Ik had exact hetzelfde gedaan dus.

2 jaar geleden

Ik ben zelf opgegroeid met een herdershond thuis en momenteel hebben mijn ouders weer een herder. Echt een lief beest, maar ook geen kinderen gewend. Om die reden komt mijn moeder straks ook bij mij thuis oppassen, puur omdat ze geen enkel risico wilt nemen. Verder heb ik zelf altijd een beetje moeite met de betuttelde “opvoeding” van kleinere rassen hond; die mogen vaak overal maar op- aan en in, vind dan ook dat je zo’n beest niks kwalijk kan nemen als het niet beter weet. Kan jouw reactie/gevoel hierin dus alleen maar begrijpen!

2 jaar geleden

Oh helll no dat ik die hond in de buurt van mn kind zou laten komen. Dus nee, imo reageer je helemaal niet raar.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat jullie het allemaal eens zijn. Ik had echt even die bevestiging nodig. Ik heb ze gevraagd om een gesprek waarin we duidelijke afspraken kunnen maken, mochten ze dit niet willen komt ons kleintje eerst niet bij opa en oma zonder begeleiding van mij of mijn man.

2 jaar geleden

Het klinkt alsof het bulletje een rondje gedragstherapie nodig heeft.... Ook fijn voor zijn eigen innerlijke rust... Ik zou er zeker niet voor kiezen om je kleine daar te laten... Je vergeeft het jezelf (en je ouders) nooit als er toch iets gebeurt... Wij hebben ook een hond en die was tot onze dochter geboren werd ook geen kinderen gewend maar dat gaat gelukkig heel goed... Hij is bij ons thuis de laagste in rang en wij nemen hem ook in bescherming tegen onze dochter (die wil nog wel eens op hem gaan liggen om te knuffelen) dan halen we haar weg en sturen hem naar de mand... Verder heeft hij een eigen plekje in de gang of gaat hij voor zijn eigen rust naar boven wanneer er bezoek met kinderen komt.... Dus niet omdat hij aggressief is (heeft zelfs nog nooit gegromt) maar om hem zijn rust te gunnen...

2 jaar geleden

Het zou goed kunnen gaan als ze er bijblijven en de hond de baby ziet opgroeien. Al vind ik het zelf ook wel eng met onze eigen hond, super lief beestje komt van de broodfok is 9 jaar inmiddels en woont zins 2 jaar bij ons. Doet geen vlieg kwaad maar toch zal ik de baby niet alleen laten met haar. Je weet het maar nooit. Dus snap het volledig helemaal aan het karakter van de hond te lezen. Wellicht dat ze bij jullie thuis kunnen oppassen?

2 jaar geleden

Mijn schoonouders hebben een Amerikaanse stafford die totaal niet van kinderen houd. Ik moet eerlijk zeggen.. met onze dochter gaat het juist wel goed! Alleen, ze moet niet perongeluk op dr staart etc. Gaan staan, maar daar houden we rekening mee en laten haar ook nooit alleen. Ik zou de hond juist laten wennen aan de baby, want ik geloof niet dat de hond al zo oud is dat due binnen nu en een jaar overlijd ?🙈

2 jaar geleden

Reactie op Brwx

Mijn schoonouders hebben een Amerikaanse stafford die totaal niet van kinde ...
Nee , hij is 8 jaar. Het probleem met wennen is dat hij direct met zn hele lijf op de baby wil gaan. Hij is super alert wanneer er een baby/kindje is en is helemaal gefixeerd. Wanneer hij te dichtbij komt zou je bij een normale hond een duwtje kunnen geven of hem eventjes opzij zetten. Deze hond bijt en gromt direct. Ik ben bang dat hij straks niet mijn hand maar de baby "misschien per ongeluk" in zn armpjes beentjes of gezichtje bijt.