16 Reacties

3 jaar geleden

Bij de signalen voed ik al.. ze zeggen dat wanneer de baby huilt om voeding het al “ te laat” is. Dan had je dus al eerder kunnen voeden. Ik houd bovenstaande gewoon aan en gaat prima

3 jaar geleden

Onze zoon is 3 weken oud krijgt ook bv en wij reageren pas als hij huilt. Handen sabbelen is een manier om hun zelf te troosten.

3 jaar geleden

Ik word meestal wakker omdat mijn zoontje dan onrustig wordt, wacht ik even, begint hij meestal te huilen. Als het veel korter is dan 3 uur, dan probeer ik het eerst met een speentje.

3 jaar geleden

Voeden als ze onrustig worden (tenzij je er niet zelf v wakker wordt ;) ). Dan zijn ze maar half wakker en vallen ze ook snel weer in slaap. Ze drinken ook rustiger als ze nog niet aan het huilen zijn, waardoor ze minder lucht happen en dus minder krampen hebben of boertjes moeten laten. Je zal ook meer slapen als je dan direct voedt, dan als je een uur ligt te luisteren naar haar gebabbel ;) Eens haar maagje groter is, zal het vanzelf langer duren tot ze begint te sabbrlen (en anders kan je haar dan wat trainen met een speen, maar dat zijn zorgen voor later)

3 jaar geleden

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Is bij ons soms ook eerder en soms later dan 2 uur, soms 3 en ook wel eens bijna 4 uur. Als het een wiegje is kun je altijd even schommelen. Als het geluid aan blijft houden pak ik hem zeker op. Als het tussentijds stil blijft laat ik hem lekker liggen. En geen geluidje is hetzelfde. In de nacht hou ik max. 4 uur aan. Overdag 3 uur, tussen de borstvoeding in. Eerder borstvoeding geven mag altijd. Je gaat het vanzelf herkennen. Het is ook leren en aftasten. Overdag huilt hij ook wel eens, als ik hem dan niet stil krijg, krijgt hij ook de borst al is dat na 1 uur. Snachts laat ik het niet zover komen dat hij gaat huilen. Dan ben ik te laat vind ik

3 jaar geleden

Ik voed als ze er om vraagt, wacht niet tot ze huilt. Ik heb haar wel ingebakerd. Dat geeft meer rust met handjes, armpjes. Soms voed ik om de 2,5 uur, soms na 4 uur.

3 jaar geleden

Hmm ik ben er ook nog niet aan uit. Als ik haar voed bij de eerste signalen terwijl ze nog niet huilt, valt ze vaak te snel weer in slaap aan de borst en komt ze 1,5 later weer. Ik slaap nu met 1 oordop in en dan slaap ik door de eerste signalen heen, maar ben ik er nog op tijd bij voor ze echt gaat huilen. Dan is ze alert genoeg om te drinken, maar niet overstuur. En tussendoor luier verschonen en nog een keer aanleggen tot ze genoeg heeft gehad en in slaap valt. Er zit nu 3-4u tussen de voedingen ‘s nachts en ze komt goed aan, dus dit werkt hier. Ik denk dat het even uitproberen is wat voor jou en je kindje het beste werkt!

3 jaar geleden

Reactie op sylviapeeters

Bij de signalen voed ik al.. ze zeggen dat wanneer de baby huilt om voeding ...
Ik doe ook dit idd. Maar die van mij komt meestal 's nachts pas na 3-4 uurtjes, dus dat scheelt.

3 jaar geleden

Hoe worden jullie wakker van die eerste signalen? Want ik wordt dus echt niet wakker van zijn smak geluidjes bijvoorbeeld..

3 jaar geleden

Reactie op Jdw-Nov2020

Voeden als ze onrustig worden (tenzij je er niet zelf v wakker wordt ;) ). ...
Eens! Dit had ik ook willen zeggen. En wat mij ook helpt, is alle voordelen van nachtvoedingen voor zowel moeder als kind uit m’n hoofd kennen. Ik ben helemaal genezen van het idee dat langer slapen beter zou zijn. Zo’n 1-3 nachtvoedingen is ideaal wat mij betreft.

3 jaar geleden

Reactie op kibo_27

Hoe worden jullie wakker van die eerste signalen? Want ik wordt dus echt ni ...
Ik word echt al wakker als ze een scheet laat, echt bizar hoe alert ik ben als het om haar gaat 🤭. Ondertussen kan mn man een hoop herrie maken en slaap ik gewoon door.

3 jaar geleden

Ik word echt al wakker als ze een scheet laat, echt bizar hoe alert ik ben ...
Hahaha ja ik wordt daar bv ook wel wakker van maar Milo maakt altijd al zoveel gekreun geluid. Maar als ie bv smakt dat is dat zo zacht dat ik dat niet hoor dus dan merk ik pas dat oe honger heeft als ie huilt 😢

3 jaar geleden

Ik doe ook dit idd. Maar die van mij komt meestal 's nachts pas na 3-4 uurt ...
Die van mij ook en overdag veeeeeeel vaker maar dat is helemaal prima. Wat er nodig is is nodig. Snachts is t fijn dat ie er wat tussen laat maar zou dat niet zo zijn is dat ook prima hahah. Ik pas me wel aan

3 jaar geleden

Reactie op kibo_27

Hahaha ja ik wordt daar bv ook wel wakker van maar Milo maakt altijd al zov ...
Ah dan is t lastig idd! Zara smakt überhaupt niet als ze honger heeft, maar merk wel als ze wakker wordt en een beetje onrustig wordt. Dat is voor mij dan m'n cue dat het tijd wordt voor een schone luier en voeding.

3 jaar geleden

Ik als hij huilt, maar dat is meestal na 2 uur. Hij laat zich überhaupt snel horen bij honger. Niet zo heel veel smakken. Wat hij vooral doet is heen en weer zoeken naar drinken, maar dat hoor je niet🤪 meestal gaat hij dan binnen 2 minuten over op jammeren en dan pak ik hem meteen.

3 jaar geleden

Ah dan is t lastig idd! Zara smakt überhaupt niet als ze honger heeft, maar ...
Toevallig ben ik net wakker geworden van smakkende geluidjes 😆