16 Reacties

2 jaar geleden

Ik wacht tot mijn man thuis is en dan ga ik alles doen😅

2 jaar geleden

Hoi! Dit had ik eerst ook. Ik heb nu een elektrische schommelstoel/wipper met muziekjes aangeschaft en mijn zoontje vermaakt zich daar prima alleen in. Ik zet hem dan bij de badkamer als ik wil douchen of midden in de woonkamer tijdens het opruimen/schoonmaken zodat ik hem altijd zie en hij mij ook.

2 jaar geleden

Huishouden doe ik met de baby in de draagzak en met douchen leg ik de baby slapend op het aankleedkussen in de badkamer

2 jaar geleden

Ik neem onze dochter mee in de badkamer als ik ga douchen. Ik zet haar even in de maxi cosi meestal, en douche dan zelf snel. Het huishouden doe ik overwegend savonds als mijn man en ik beide thuis zijn van werk; een van ons brengt onze oudste naar bed en mijn man knuffelt daarna met de jongste zodat ik alles kan opruimen/schoonmaken wat nodig is.

2 jaar geleden

Reactie op Mandykwarten

Ik wacht tot mijn man thuis is en dan ga ik alles doen😅
RT

2 jaar geleden

Sochtends na het voeden en verschonen leg ik haar in de kinderstoel waar zij zich vermaakt met rondkijken naar de bedrijvigheid in de keuken (ik heb 4 kinderen). Ik kleed en make-up dan mezelf aan en begeleid de jongsten met aankleden. Bij het eten zit ze er gewoon bij. Het huishouden doe ik tijdens haar slaapjes, of ik leg haar ergens neer in de kamer waar ik bezig ben (in de kinderstoel, wipstoel of op een kleed). Dat lukt voor Max 15-30 minuten. Tussen het werken door klets ik dan veel met haar of zing ik liedjes. Douchen doe ik alleen als mijn vriend of de oudste thuis is en even oplet, dat durf ik nog niet goed met haar alleen. Oh en ik heb ook een hekel aan troep, ik besteed dus na het ontbijt de eerste tijd aan alles opruimen (en/of laat de kinderen helpen in de vakantie), daar heb ik dan de hele dag profijt van.

2 jaar geleden

Reactie op Willem6

Sochtends na het voeden en verschonen leg ik haar in de kinderstoel waar zi ...
Dit klinkt wel heel perfect trouwens 😂 Dit geldt dus alleen bij wind mee, als ik goed geslapen heb en de beeb zich een beetje gedraagt. Er zijn ook dagen dat ik met vet haar de zooi van de keukentafel veeg en het nummer van de snackbar aan het intoetsen ben als vriendlief thuiskomt met de BSO kids

2 jaar geleden

Wanneer ik opsta ligt de kleine meestal nog te slapen, dus dan ontbijt ik. Smiddags en savonds eet ik met de kleine in de draagzak of wanneer hij zichzelf even vermaakt in de box. Stofzuigen en koken doe ik ook met hem in de draagzak en de vaatwasser doe ik wanneer hij slaapt of zichzelf vermaakt, hetzelfde geldt voor werken (ik werk vanuit huis). Verder ruimen mn man en ik eigenlijk maar eens per week wat grondiger op. Dingen zoals de wc schoonmaken en was doen, doen we wanneer de ander de baby heeft. Was vouwen lukt ook nog wel met de draagzak om. Gewoon alles op een heeeel rustig tempo en dingen laten als het even niet lukt. Een schoon huis is geen prioriteit

2 jaar geleden

Douchen doe ik alleen nog maar in de avond wanneer ik weet dat ze diep slaapt. Schoonmaken etc overdag wanneer ze een dutje doet, grondig doe ik ook in de avonden wanneer ze diep slaapt. Opmaken met haar in de draagzak, stofzuigen lukt ook en rustig opruimen ook. Ze slaapt eigenlijk altijd rond 7 uur in de avond, dus dan heb ik meestal tijd om de dingen te doen die ik niet kan wanneer ze wakker is.

2 jaar geleden

De jongens slapen nog ongeveer 6 uur overdag in de box, dus eigenlijk kom ik overal wel aan toe. Als ik wil douchen en ze zijn wakker, dan leg ik ze bij me in de douche neer. Of ik douche me ‘s ochtends als ze nog slapen. Als ik koken moet, zet ik ze bij me neer in de stokke. En als ik even wil stofzuigen of de was opvouwen, leg ik ze op het speelkleed te spelen en ben ik in hun buurt bezig. Verder ruim ik gedurende de dag op of samen met m’n man ‘s avonds als de kinderen slapen. Voor het grote werk hebben we 3 uur per twee weken een huishoudelijke hulp. Misschien ook wel gezegend met 2 hele tevreden jongetjes, die zichzelf prima kunnen vermaken als ze wakker zijn. Ook laten ze zich goed slapend wegleggen.

2 jaar geleden

Onze zoon is nu 14 weken. Hij krijgt 5.30 voeding dan gaat hij nog eventjes slapen .Ik zorg dat ik me rond 8.00 heb aangekleed voordat hij komt. Als onze zoon in de box ligt kan ik de huishouding doen.of ik doe gedeelte van de huishouden rond 6.00 mijn man moet toch vroeg .

2 jaar geleden

Als myn zoon van bijna 4 maanden wakker is om 07.00 geef ik hem eerst zijn fles, dan zet ik hem in de wipstoel mee de badkamer in. Ga ik lekker douchen en klaarmaken op mijn gemak. Als we tijd over hebben gaan we naar beneden en kan hij nog even spelen tot 08.30 dan weer naar bed voor zijn ochtenddutje. In die tijd doe ik beneden even stofzuigen, vaat legen en evt wasje draaien. Ik ontbijt niet. Als hij weer wakker is rond 09.30 ben ik echt met hem; spelen, wandelen of lekker knuffelen. Om 11.30 krijgt hij weer zijn flesje en gaat dan zijn lange dutje doen tot 14.00. Dan ga ik ondertussen lunchen en chillen want heb in de ochtend al alles gedaan :) Rond 16.00 doet hij zijn namiddag dutje en avondeten bereid ik voor als hij in newborn triptrap ligt bij mij. Of hij knuffelt met papa als die op tijd thuis is. 1x in de week doe ik heel het huis van boven naar beneden poetsen, tijdens zijn middagdutje. Als hij wakker is voordat ik klaar ben kijkt ie even gezellig mee in de wipstoel haha

2 jaar geleden

Eigenlijk doe ik alles wanneer zij speelt of slaapt. En 's avonds wanneer m'n man thuis is doet hij ook een hoop.

2 jaar geleden

Ik ben wel wat efficiënter geworden de laatste jaren. Voor sochtends moet je vooral zorgen dan je zelf zo min mogelijk werk hebt en poets vooral telkens kleine stukjes. Er is gewoon geen tijd meer voor ‘inhalen’ bijhouden werkt beten ben ik achter. Misschien heb je er wat aan hoe ik het ben gaan doen: 1. Alleen douchen als het uitkomt of nodig is (bijv als ik ergens naartoe ga), anders een washandje met sop. Deo met heel lange werking en droogshampoo. In het weekend wel een dik uur claimen voor een lekker lang doucheritueel 😬 2. Zorg voor een makkelijke garderobe waarbij alles te combineren is en in 2 tellen aan 3. Mijn man smeert mijn brood als hij ontbijt bij de kids en ik nog moet voeden. Als ik niet voed pak ik de vaatwasser uit. De baby zit dan aan tafel bij de rest. 4. Alle broodspullen staan op een dienbladje in de koelkast, dan kan je alles in 1x pakken. En eet je eigen brood terwijl je dat van de kids smeert. 5. Poets in stukken. Poets waar je kind(eren) is/zijn. Elke avond bijv een stukje van de badkamer. Of sochtends even snel de wc als je toch gaat. Met 1 kind poets ik vaak ook samen, vinden/vonden ze hier best leuk (de oudste nu niet meer, helaas). 6. Voor stofzuigen heb ik nu een steelstofzuiger en ik vind echt dat dat uitmaakt en sneller is. Dan ook telkens een klein stukje, onder de tafel elke dag/na elke maaltijd scheelt ook en bij de deur weghalen zodat het verder niet vies wordt. Wij dragen thuis meestal geen schoenen. 7. Tussendoor telkens wat opruimen. Maar kinderspeelgoed pas eind van de dag, anders blijf je bezig. 8. Badje laten staan scheelt tijd overdag, die kan je savonds dan weer opruimen. 9. Boodschappen besteld en bezorgen. In het weekend zorgen dat er hapjes zoals fruit klaar liggen in de koelkast. 10. Savonds was erin en dan een was voor de tv was opvouwen. Strijken zo min mogelijk. Maar mijn schoonmoeder vouwt ook vaak was, want er is nogal veel van 😅

2 jaar geleden

Hier krijgt ze wel eens de fles op het aankleedkussen, dan heb ik even extra tijd voor het werk aan bijvoorbeeld of om zelf ook een broodje te smeren

2 jaar geleden

K zet mn wekker. Tussen 6 en half 7 moet ik eruit. Kolven. Dan rond 7 worden ze wakker (2 jaar en de ander 3 maanden) even eten pakken/maken voor de oudste en mij. Fles voor de jongste. Even snel douchen met de oudste. Dan hun wegbrengen naar de opvang. Ze mogen vanaf 7:45. Ik probeer ze die tijd gaat ook te hebben meestal is t iets later, 8 uur. Dan nog even naar huis snel wasje erin gooien of stofzuigen of snelle boodschappen doen.(zoals brood )10 over half 9 naar mn werk. Werken tot 5. Behalve op woensdag dan tot 1. Dan kan ik even goed poetsen/schoonmaken. En dan de kleintjes rond 3 weer ophalen