43 Reacties

3 jaar geleden

Je kan pilletjes bij kruitvat halen , en de verloskundige rade mij betere pillen aan die kan je alleen op internet bestellen of bij een betere drogist halen.. of moet je van alle pillen overgeven ?

3 jaar geleden

Ik heb ook laag ijzergehalte. Ik gebruik nu Gentle Iron van Solgar. Deze hebben minimale bijwerkingen. Kun je kopen bij Holland & Barrett of een gezondheid winkel. Verder zit er ook veel ijzer in noten, ik eet elke dag cashewnoten en 3 stuks fruit. Hopelijk stijgt het snel! Succes ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Mama29jaaroud

Je kan pilletjes bij kruitvat halen , en de verloskundige rade mij betere p ...
Heb nu degene van de verloskundige/apotheek. En dat was het enige wat ze voor me kon doen zei ze.. dus ik ga nu zelf naar onze homeopaat op t dorp om te kijken of hij iets heeft. Kreeg heel simpel: tsja lekker is t niet maar je moet.. En dat wil ik ook maar niet als ik elke x doodziek ervan wordt. Dan blijft t ook niet zitten. Sta wel open voor vanalles !

3 jaar geleden

Reactie op MKxx93

Heb nu degene van de verloskundige/apotheek. En dat was het enige wat ze vo ...
Uhmm vreemd. Mij raden ze dus gentle iron aan. En ik heb dus zelf al die pilletjes van kruitvat.

3 jaar geleden

Reactie op Mama29jaaroud

Uhmm vreemd. Mij raden ze dus gentle iron aan. En ik heb dus zelf al die pi ...
Mij ook. Ook ivm veel minder bijwerkingen

3 jaar geleden

Reactie op Miracle86

Mij ook. Ook ivm veel minder bijwerkingen
Ik heb ook pilletjes van de kruitvat, daarmee zijn mijn ijzerwaarde bij de laatste meting omhoog gegaan.

3 jaar geleden

Wat is jouw ijzerwaarde? Mijn ziekenhuis maakte zich namelijk erge zorgen omdat ik 6,5 had. Zo laag vind ik dat niet want ik ben vegetariër 😅

3 jaar geleden

Reactie op marieke_2022

Wat is jouw ijzerwaarde? Mijn ziekenhuis maakte zich namelijk erge zorgen o ...
Mijn voorraad is vooral laag zegt ze. Moet 10 zijn ik zit op 6. De gewone waarde moet 6.5 zijn en ik zit 6.1...

3 jaar geleden

Reactie op Miracle86

Ik heb ook laag ijzergehalte. Ik gebruik nu Gentle Iron van Solgar. Deze he ...
Ga ik naar kijken!!!

3 jaar geleden

Gentle Iron via een hervorm winkel. Toppertje! Daarnaast ook Liga Evergreen (makkelijk op de maag) en Roosvicee Ferro (niet te zuipen) 🤣

3 jaar geleden

Ik zit op 5.8 en heb bloedarmoede. Heb er pillen voor voorgeschreven gekregen 🙁 maar heb nog niks over een infuus gehoord ofzo ( even afkloppen)

3 jaar geleden

Reactie op MKxx93

Mijn voorraad is vooral laag zegt ze. Moet 10 zijn ik zit op 6. De gewone w ...
Bij mij spraken ze over een voorraad van in de 100 ofzo geloof ik.. dat was ook laag.. ik snap het allemaal niet meer 🧐..

3 jaar geleden

Ik heb floradix en ijzerbysglicinaat van Holland en barret

3 jaar geleden

Reactie op marieke_2022

Wat is jouw ijzerwaarde? Mijn ziekenhuis maakte zich namelijk erge zorgen o ...
Mijne waren vorige week 5.8 (vingerprik) en daarmee in 3 weken gedaald van 6.6 naar 5.8, maar ze deden er vrij luchtig over. Denk dat ik donderdag hoor wat er uit het bloedonderzoek is gekomen, ben ook vegetariër overigens.

3 jaar geleden

Ik heb nu de pillen van gentle Iron gehaald. Thanks for the tip

3 jaar geleden

Als je dat kan en wil, (tot je weer beetje op peil bent) af en toe rundvlees eten werkt heel goed. En je calciumdingen nuttigen op momenten dat je NIET iets ijzerrijks eet helpt met het opnemen, want calcium vertraagt de opname wat.

3 jaar geleden

Reactie op MKxx93

Ik heb nu de pillen van gentle Iron gehaald. Thanks for the tip
Fijn! Veel succes! Ik neem ze voor het slapen gaan aangezien ze minder goed opnemen 2 uur voor of 2 uur na gebruik van melk (calcium) producten

3 jaar geleden

Er zit verschil in hb en ferritine tekort. Ferritine laat zien hoeveel ijzervoorraad je in je lever hebt. Als je hemoglobine zakt omdat je een keer ijzer tekort hebt vul je met de ferritine je hb weer aan zeg maar. Zo hoef je nooit te laag te zitten. Als je hb laag is maar je ferritine goed hoef je je niet meteen zorgen te maken. Er bestaan ook verschillende vormen ijzertabletten. Heem ijzer en non heem ijzer. De ene word beter opgenomen dan de ander. Beste is bij de apotheek je ijzer te halen, dan weet je dat je de goede hebt. Ook interest is om een artikeltje van het radboud eens te lezen, te vinden op google. Gaat over hoe vaak het voor je lichaam het beste is ijzer te slikken. Blijkt dat het beter word opgenomen als je het maar twee keer per week gebruikt ipv elke dag. En let op van ijzer kan je bijwerkingen krijgen. Dus ga niet zomaar op eigen houtje mega veel bijslikken. Het is normaal dat het met een zwangerschap iets lager is. Je lijf moet ineens meer bloed maken. Maar na je bevalling zal het herstellen. Ja kan het na een tijdje een keer laten controleren. Ga ik wel doen tenminste. Na de vorige bevalling jaar met ijzer tekort gelopen.

3 jaar geleden

Reactie op fietsertje

Er zit verschil in hb en ferritine tekort. Ferritine laat zien hoeveel ijz ...
Thanks voor de tip. Het gaat om me ijzervoorraad.. die is te laag. Net met de verloskundige overlegd en die gaf aan dat de pillen die ik nu gehaald heb prima zijn. Daar ben ik blij om!

3 jaar geleden

Nou! Daarom was ik gister kots misselijk!!!! Ik had voor t eerst mn ijzer tablet ingenomen. En ik maak denken hoe het komt want heb daar eigenlijk nooit last van. Pff wat lastig dit zeg