26 Reacties

3 jaar geleden

Tijdens de intake werd mij gevraagd wat ik juist wel of niet wilde qua kraamzorg. Ook of ik een bepaalde voorkeur had met wat voor kraamhulp ik juist wel of niet wilde dit was voor ons namelijk dat wij absoluut niet iemand willen die rookt omdat ik dat gewoon erg vind stinken. Daarnaast de wens doorgegeven dat mijn voorkeur uit gaat naar de minimale aantal uren (24) zodat we niet de hele dag iemand in huis hebben. Die punten vond ik toch wel erg fijn om besproken te hebben

3 jaar geleden

Haihai. Is dit je eerste zwangerschap? Ik heb als bijzonderheden bijvoorbeeld aangegeven dat ik bekkeninstabiliteit heb en dat ik graag in gesprek wil met de lactatiekundige over borstvoeding aangezien ik bij de eerste 2 veel last had van stuwing. Het zijn vooral bijzonderheden voor jezelf denk ik (dingen waar je meer kennis over wilt voeding/slapen/borstvoeding/huiltjes) als je niks weet zou ik het gewoon laten komen zoals het is en dan komen de vragen vanzelf wel. 😊

3 jaar geleden

Ja dit is mijn eerste, dus ik weet nog niet zo goed wat ik wel en niet wil van de kraamhulp. Vandaar mijn vraag! :) Dus vind het ook wel lastig inschatten hoeveel uren ik nodig ga hebben enzo

3 jaar geleden

Reactie op JvG23

Ja dit is mijn eerste, dus ik weet nog niet zo goed wat ik wel en niet wil ...
Gewoon maximum nemen, je kan altijd op het moment zelf nog eerder stopzeggen :) Verder komt het ook allemaal goed als je geen specifieke wensen opgeeft. Ze gaan je sowieso helpen op gebied van baby + wat huishoudelijke klussen zoals de was.

3 jaar geleden

Wij hadden vorige week de intake en op basis van de zorgverzekering recht op 49 uur verdeeld over 8 dagen, ze gaven aan dat dit in her begin wat meer uur per dag zou zijn en dan langzaam afbouwen. Verder vragen ze gewoon vanalles over bijzonderheden in huis bijv. of je partner vrij is in die periode of het gelukt is om alles voor de kamer te kopen, nog vragen hebt over wat je nodig hebt voor het bedje etc. En bij ons gaf ze nog wat tips. Wat ik zelf belangrijk vond was dat de kraamzorg niet uit het zelfde dorp kwam, we wonen in een klein dorpje dus het ons kent ons gehalte is vrij hoog...

3 jaar geleden

Reactie op Maramae

Gewoon maximum nemen, je kan altijd op het moment zelf nog eerder stopzegge ...
Ze vertelde mij dat de uren die je afspreekt ook gewoon betaald moeten gaan worden je kunt niet na 2 dagen minder willen . Ze nemen dan wel meer taken opzich zoals het huishouden.

3 jaar geleden

Hier vroeg ze idd ook of ik wensen had, voor ons ook de eerste dus had geen idee dat dat überhaupt kon 😂 Ze noemde wat voorbeelden zoals voorkeur voor een niet rokende kraamverzorgster, of als je een bepaald dieet volgt of allergieën hebt dat de kraamverzorgster bv geen vlees eet in jouw huis of geen pindakaas als jij allergisch bent voor pindas 😅 Zo krijgen wij een kraamverzorgster die geen katten heeft thuis, want ik ben erg allergisch, en haar enzo neem je dan toch mee haha. Verder heb ik aangegeven dat ik alles wil proberen om de borstvoeding te laten slagen, dus dat ze lactatiekundigen in mogen schakelen indien nodig, en dat ze niet te snel bij willen voeden of overgaan op kv. Verder heeft ze even meegekeken naar ons wiegje (erfstuk) of die veilig was, en hoe de situatie bij ons thuis is. Wij hebben gewoon de standaard indicatie van 49 uur gekregen (verdeeld over 8 dagen) en indien nodig kunnen ze altijd nog meer uren geven. (Na een zware bevalling of problemen met de voeding bijvoorbeeld) Ik zou gewoon open het gesprek ingaan, de vragen komen vanzelf wel op 😁 en ze vond het hier ook helemaal niet raar dat wij niet hadden nagedacht over wensen 😅

3 jaar geleden

Ze had een paar voorbeelden gegeven wat evt wensen kunnen zijn. Wij hebben benoemd dat iemand met een katten allergie niet handig is (we hebben 2 katten),en dat we binnen graag schoenen uit hebben, dan nemen ze speciale binnenschoenen mee. Een opmerking vanuit jou kan bijv. Ook zijn dat je wasmachine en droger niet tegelijk aan kunnen, of parkeerplek.

3 jaar geleden

Wat wij aangeven is dat we een hond hebben die epilepsie heeft (hoeven ze verder niks mee maar wel fijn om te weten als hij een aanval krijgt) en verder werkt de buurvrouw 3 deuren verder bij het zelfde kraamzorg bureau en ook al is het een leuke vrouw, ik heb haar liever niet mijn hechtingen inspecteren 🫣 Verder geven we aan dat we al een dochter hebben van (dan net) 2 jaar... De rest van de vragen en zaken komt vast vanzelf ter sprake

3 jaar geleden

Dit is onze 2e zwangerschap. De vorige keer en nu aangegeven wat voor type kraamzorg bij ons past, zoals niet rokend, kennis over borstvoeding, gaat zelf aan de slag en niet alleen maar blijven controleren wat ze kan doen. Maar ook dat ze dit keer onze meid van 2 jaar kan betrekken in de zorg. Iemand die gemakkelijk kletst en niet bij wat minder te doen maar aan de keukentafel gaat zitten. Het is natuurlijk afwachten wat voor iemand je krijgt, maar ze kunnen wel inschatten wat voor type kraamzorg dan bij je past. Verder wat voor kraamzorg bijv handige info is wat jij al kan neerleggen. Bij ons gaven ze aan de wificode onder het aankleedkussen te leggen. Hebben ze nodig voor inloggen in registratiesysteem.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lelijke_heks

Wat wij aangeven is dat we een hond hebben die epilepsie heeft (hoeven ze v ...
Dat zou ik idd ook niet zo leuk vinden, hoi buuf kom kopje koffie en hoe zijn de hechtingen?

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb de keuze voor Natuurlijke kraamzorg. Dan gaan ze andere spullen gebruiken om wonden te verzorgen, het kind benaderen en alles wordt wat minder klinisch. Werken met kruiden ed. Ook gaan wij wasbaar luieren, hebben katten die absoluut niet naar buiten mogen, wil geen roker, wij koken zelf wel (we zijn niet van de standaard prak) boodschappen hoeven niet gedaan te worden. Wil geen muisjes in huis of aangeboden krijgen, anijs geeft krampen aan je kind via borstvoeding terwijl de darmen al moeten wennen aan voedsel verwerking.

3 jaar geleden

Ik heb als wensen opgegeven (ivm dat ik bij mijn moeder woon en zusje in huis) dat de zorg voor mij er is, de baby en evt mijn oudste dochter. Huisdieren aangegeven en dat de band met de vader van mijn dochter wisselend kan zijn. (Wij zijn nog niet zolang uitelkaar) Ik heb het maximale uren afgenomen omdat ik niet weet wat voor bevalling ik heb, en dat als ik minder uren nodig heb ze wel de volledige uren mogen aftekenen (was bij mijn vorige bevalling ook zo) ik heb liever teveel dan te weinig. Kennis over borstvoeding ivm dat de vorige keer ook moeilijk ging.

3 jaar geleden

Jep ik heb ook niet zo heel veel aangeven hoor. Ja dat de zorg voor mij en mijn baby is en ook beetje voor m’n oudste dochter. Verder bood ze aan om te koken en te strijken enzo, nog dat hoeft niet perse haha. Maar mag het tijdens de week gewoon aangeven.

3 jaar geleden

O bij ons was het een telefoongesprek van 5 min. Wel 2e zwangerschap. Heb geen wensen of eisen. 😅 Alle hulp is welkom.

3 jaar geleden

Het is ook voor onze de eerste keer dat we in gesprek gaan met de kraamhulp. Wij gaan geen wiegje gebruiken maar meteen ledikant. Begreep dat het matrasje koeler kan zijn voor een kleintje. Ik zou dus graag nog tips willen hoe we haar goed warm kunnen houden (eventueel bepaalde hoesjes aanschaven). Verder ben ik mijn moeder verloren een aantal jaar geleden en ze zien vaak dat na een bevalling met de kraamtranen dit opnieuw tot "rouw/verdriet" kan leiden als je zelf moeder word. Ik wil daar graag extra oplettendheid voor dat mocht ik er last van hebben, ik snel hulp aangeboden kan krijgen. En wij hechten veel waarde aan rustig opstarten met de kleine. Niet teveel bezoek en al helemaal geen onverwachts bezoek. En dat mijn man ook zoveel mogelijk bij de zorg en hulp voor de kleine betrokken word. Verder aanhoor ik het allemaal wel.

3 jaar geleden

Wij hebben as vrijdag intake hier thuis. Ik heb liever niet dat de kraamzorg rookt, ik ben zelf geen roker mijn vriend wel dus het is misschien vreemd als ik dit aangeef? Verder moet ze niet bang/allergisch zijn voor huisdieren we hebben namelijk een hond, 2 katten, een edelpapegaai, twee konijnen en nog wat kleine dieren. Mijn dochter van 6 zal buiten schooltijd hier ook zijn en ik zou het leuk vinden als ze word betrokken bij de zorg op de momenten dat dit kan. Geen onaangekondigd kraambezoek en de rest zie ik vrijdag wel.

3 jaar geleden

Ik heb morgen intake hier thuis en ben echt een beetje zenuwachtig. Zal vast nergens voor nodig zijn, maar toch..

3 jaar geleden

Reactie op Liesleeuw48

Het is ook voor onze de eerste keer dat we in gesprek gaan met de kraamhulp ...
Wollen hoes of onderlaken kan helpen bij warm houden. Met lekkere laken + winter deken komt echt wel goed! En gewoon wat langer kruiken aanbieden. Mijn zoontje is in augustus geboren en hebben 2 weken lang kruiken gebruikt.

3 jaar geleden

Reactie op Saar__123

Wollen hoes of onderlaken kan helpen bij warm houden. Met lekkere laken + w ...
Bedankt voor de tips! 😊