9 Reacties
3 jaar geleden
Bij dochter 1 vrieste ik het per portie in. Zo zat ze heel lang op 130 ml.
Nu bij mijn dochter van 10 weken vries ik random wat in.. vaak porties wisselend tussen de 110/150 ml.
Als er wat over blijft na een voeding combineer ik dat met wat verse melk, iets minder in de fles zodat het sws opgaat en er niks verloren gaat Als ze daarna nog honger heeft heb ik vaak nog wel wat verse melk in de koelkast paraat of anders even aan de borst.
Straks naar de opvang geef ik 4x 50 ml mee. Ivm ze soms een beetje bij willen geven en dan niet alles verloren laten gaan als ze een volledige 100+ portie laten ontdooien.
Bij mijn vorige dochter trouwens nooit nodig geweest, ik gaf altijd voldoende vers afgekolfde melk mee.
Ik heb de medela zakjes en het schrijven met een pen lukt prima en blijft ook goed zitten.
3 jaar geleden
Ik heb Vulpes zakjes en had tot vorige week ook MamaLove zakjes (van de Duitse DM). Ik vul ze meestal met 100 tot 150 ml, afhankelijk van hoeveel ik over heb in de koelkast.
Ik gebruik een permanent marker om erop te schrijven en dat gaat prima.
Omdat ik al best een voorraadje heb, pak ik nu af en toe een zakje uit de vriezer en die geef ik dan aan de kleine. Dan kan de verse melk daarvoor in de plaats in de vriezer. Dan klopt de samenstelling ook beter met zijn behoeften
3 jaar geleden
Ik Medela zakjes schrijf met gewone balpen gaat prima.
Verschillende ml per zakje. Ligt eraan wat ik over heb einde dag. Meestal 150. 3x 50 doe ik dan
2 jaar geleden
Reactie op Roseseliza
Ik heb Vulpes zakjes en had tot vorige week ook MamaLove zakjes (van de Dui ...
Zijn de zakjes van de DM fijn? Ik heb even op de site gekeken en die zijn dus een stuk goedkoper dan de medela zakjes bij de kruidvat. Aangezien ons oudste ook de luiers van DM heeft, kan ik hier ook de zakjes meenemen.
@pandaspook ik vries nu nog kleine hoeveelheden in. 40, 50 tot ongeveer 80, 90 cc. Ik weeg het altijd op de weegschaal om de correcte hoeveelheid er op te schrijven. Ik kolf nu ook nog minimaal. Voed eigenlijk alleen aan de borst. Bij CB zeiden ze dat ons dochtertje nu 150 cc mag drinken, maar omdat ze flesweigert is 20 cc al genoeg om te oefenen. Ik wil nu liever een paar zakjes meer gebruiken dan dat ik melk weg moet gooien. Veel borstvoedingkindjes drinken veel minder uit de fles dan aan de borst. Ze halen het dan later bij mama weer in 馃槄.
2 jaar geleden
Reactie op Doortjeszwangerschap
Zijn de zakjes van de DM fijn? Ik heb even op de site gekeken en die zijn d ...
Ik vind ze heel fijn! Ze hebben 3 sluitstrips zodat het extra stevig zit en ze lekken niet. Ook heeft de bovenkant een soort afronding, wat het makkelijker maakt om de ontdooide melk te schenken.
Wanneer ik weer in Duitsland ben, sla ik ze weer in!