13 Reacties

2 jaar geleden
Hier net hetzelfde! Kei droog sinds zijn papjes (groenten/fruit) en heeft echt pijn bij het poepen... als het max 3d duurt mogen we hem een glycerine suppo geven, normaal 5d maar we mogen blijkbaar bij 3d al eentje geven. Echt zielig om hem zo te zien 🥺

2 jaar geleden
Stoppen en terug gaan naar kunstvoeding tot het weer zacht is een paar dagen. Dan rustig aan een hapje geven

2 jaar geleden
Reactie op Boymom20
Ja hier hetzelfde :( Wat is glycerine suppo? Heb ik nog niet van gehoord
Dit maakt de stoelgang die er zit die hard is zachter, bij ons heeft dit al geholpen hoor, wel goed kijken dat je zeker die voor baby's hebt. Kan geen kwaad want het is enkel glycerine en geen laxeermiddel.

2 jaar geleden
Reactie op Boymom20
Oh maar ben al een maand bezig…
En precies die 4 weken heeft je baby last ervan.. Dus wie weet is het te vroeg voor hem?

2 jaar geleden
Reactie op Boymom20
Oh maar ben al een maand bezig…
Maagje dat uit dan? Je kindje heeft last van de hapjes. Toen is het begonnen. Ik ga rapley doen en start dus pas met 6 maanden. Daarin is het heel normaal om te stoppen als het slecht gaat met het poepen(hard dus). Je wacht tot de ontlasting weer lekker zacht is en dan pas geeft je weer. Blijkbaar hebben de darmpjes het even nodig.
Persoonlijker vind ik dat beter dan laxerende producten gebruiken. Van laxerende producten kunnen ze juist weer luie darmen krijgen.

2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Maagje dat uit dan? Je kindje heeft last van de hapjes. Toen is het begon ...
Ps sorry als de: maakt dat uit dan? Bot over komt🤣 ik bedoelde het niet bot, meer echt als vraag. Wat zou het ergste zijn als hij een paar dagen niet hapjes zou krijgen en daarna weer goed kan poepen zonder middeltjes te hoeven gebruiken🙈🙈🙈

2 jaar geleden
Mijn dochtertje is 6 maanden en met een paar oefenhapjes had ze geen last. De laatste weken begon ze meer trek te krijgen en at ze dus iets meer. Ik ben me meer gaan verdiepen in stoppende groente/fruit en waar dat minder bij is. Ook af en toe echt een enkel slokje water om te oefenen (iom cb). Ze heeft een enkele keer iets drogere ontlasting gehad , maar niet dat ze er enorm last van had. Sinds ik meer oplet gaat het echt een stuk beter en ik heb het idee dat de darmrijping er ook echt in mee speelt. Moet ook wel zeggen dat wij gewoon steeds pauzes inlasten als ze minder interesse had oid! Persoonlijk zou ik echt niet allerlei middeltjes gaan gebruiken hoor.. als je kleine last heeft, even een pauze inlassen? Maar dat kan je denk ik zelf het beste inschatten!

2 jaar geleden
Ja is normaal, zoals hieronder al gezegd, omdat de darmen met 5m nog niet helemaal rijp zijn. Wij waren ook met 5m gestart en na 6 dagen zijn we een dag of 10 gestopt omdat ze moeilijk poepte en last van d'r buik leek te hebben. Na ca. 2 weken weer rustig opgebouwd en gaat nu prima. Ze is over 5 dagen 6 maanden. Zou eerder even een pauze inlassen dan allerlei laxerende troep te geven, maar dat is een persoonlijke keus..

2 jaar geleden
Mijn zoon heeft nu ook wat hardere ontlasting. Hij heeft er geen last van. 2 keer had hij wel echt last dat hij de hele dag door aan het persen was en er kwam steeds maar niks. Olijfolie werkte hier ook niet. Dan stopte ik 2 dagen met hapjes geven en was het daarna weer goed.
Maar een potje pruimen werkt inderdaad ook laxerend.