21 Reacties

één jaar geleden

Je hebt flexibele opvang 😊 laat je daarover informeren per opvang! Dan komt het wel goed

één jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem, werk onregelmatig in het ziekenhuis. Hier in de regio zijn maar een paar flexibele opvangs en zijn allemaal vol, dus ik hoop het geregeld te krijgen voor na verlof! Alle opties ondertussen al bekeken, het is drama

één jaar geleden

Hallo, Ik en mijn vriend werken allebei in het ziekenhuis zelfde probleem dus ivm onregelmatige uren.... Wij hebben een onthaalouder gevonden waar ik elke maand onze dagen mag door geven aan haar...dus gelukkig geen vaste dagen in de week want dit is niet haalbaar, gewoon goed informeren en veel geduld hebben. Je zal wel eentje vinden

één jaar geleden

Flexibele opvang heb je. Maar je moet optijd zijn met aanvragen

één jaar geleden

Flexibele opvang of een gastouder :) wij hebben het eerste en mijn vriend werkt onregelmatig. Of ik breng/haal ons kind voor ik naar kantoor ga, rond 8.30 uur of 17.00, of mijn vriend brengt hem bij avonddienst rond 13/15 uur of haalt hem vroeg op. Meestal willen ze voor de rust op de groep vaak een haal of breng moment rond de lunch. Het is puzzelen. Maar goed te doen. Gastouder zou ook flexibel kunnen. Moet je wel plek kunnen vinden..

één jaar geleden

Voor ons tweede kindje, nu 21 weken zwanger, heb ik geen flexibele opvang kunnen vinden. Nu toch een vaste dag gepland die we zo nu en dan proberen te ruilen met opa en oma. Even zien hoe het loopt. Mijn vriend heeft de vrijdag altijd dagdienst, de enige dag dat we dus zeker weten regelmatig kunnen plannen.

één jaar geleden

Ik werk in de zorg en mijn vriend werkt ook onregelmatig. Wij hebben flexibele opvang waar ze van 6.30 tot 18.30 heen zou kunnen. Ik moet 1 maand van te voren opgeven welke dagen en uren ik opvang nodig heb. Dus voor bijv. 1 December moet ik Januari hebben doorgegeven. Het enige probleem is als mijn vriend en ik beide late dienst hebben dat we geen opvang hebben. Gelukkig houden ze daar rekening mee met mijn rooster en als het echt niet anders kan gaat ze logeren bij 1 vd opa's en oma's Ik wil je verder niet "bang" maken maar vrees dat je al vrij laat bent met regelen voor opvang, zeker als je flexibele opvang nodig hebt..

één jaar geleden

Reactie op Yanaaaa

Ik heb hetzelfde probleem, werk onregelmatig in het ziekenhuis. Hier in de ...
Hier inderdaad ook maar een paar opvangs die flexibel zijn en veel al vol. Wel laten zetten op wachtrij nu.

één jaar geleden

Ik heb in de maanden dat ik nog onregelmatig werkte en m’n man ook, flexibele opvang gehad. Onze gastouder is elke dag open doordeweeks van 6.30-18.30. De avonden kregen we veel hulp van m’n schoonouders, die pasten dan op als m’n man haar opgehaald had en daarna weer verder aan het werk moest (boerderij). Helaas was het in de gehandicaptenzorg zorg vrijwel onmogelijk om echt vaste dagen aan te vragen dat ik wilde werken. Ik had bijvoorbeeld voor de ma, wo en vrij opvang, maar als ik een dinsdag of donderdag ingepland was, zat ik meteen weer te klungelen. Heel erg blij dus met m’n overstap naar regelmatig werk, omdat ik dit niet jarenlang vol hou.

één jaar geleden

Ja herkenbaar die gehandicaptenzorg.. Is nauwelijks iets te regelen. Nu ons zoontje naar de basisschool gaat vindt hij het ook lastig dat hij in de weekenden werkt. En de avonden. Zo ziet hij hem echt een stuk minder. Want als hij vrij is zit ons zoontje dus vaak op school. En andersom is papa werken. Dus gaat ook zoeken naar dagdiensten. Werkgever denkt daar dan wel weer goed in mee. Hij mag twee banen combineren in dezelfde organisatie. Zodat hij nog 1 weekend per maand werkt en 1/2 avonden.

één jaar geleden

Reactie op pandaspook

Hier inderdaad ook maar een paar opvangs die flexibel zijn en veel al vol. ...
Ja heb ik ook gedaan maar heb ook al bericht gehad dat ze vol zitten tot januari 2024… vind het echt drama. Als er geen opvang is ga ik op zoek naar een andere baan, met regelmaat! Het is dan niet anders

één jaar geleden

Ik werk ook onregelmatig en manlief werkt op een boerderij. Wij hebben een gastouder. Ideaal! Geven van te voren aan wanneer en van hoelaat tot ongeveer hoelaat. Soms ook maar 2 uurtjes. Van een uur of half 3 tot half 5/ 5 uur.

één jaar geleden

Mijn man en ik zijn allebei militair, en werken onregelmatig, wij hebben een plekje kunnen bemachtigen op een flexibele opvang, maar die hebben wel vaak een lange wachtlijst! Als het je lukt om op zo'n opvang een plekje te vinden is dat wel het makkelijkst denk ik, wij geven aan het begin van de maand aan hoeveel uur we denken nodig te hebben die maand, en die uren kunnen we dan per 2 weken steeds indelen. Als we aan het eind van de maand nog uren tekort komen kunnen we die 'bijkopen' tegen een iets hoger tarief, en als we aan t eind van de maand uren overhebben kunnen we die meenemen naar de volgende maand, dus dat is ideaal :)

één jaar geleden

Lijkt me een goed idee als partner minder gaat werken. 40 uur met uur reistijd is echt pittig met een baby er bij. Je wilt toch ook samen het kind opvoeden?

één jaar geleden

Reactie op Skye

Lijkt me een goed idee als partner minder gaat werken. 40 uur met uur reist ...
Hoe kan je dat nu voor een ander bepalen 🤣 moet financieel maar net kunnen. Ik zou ook wel willen dat mijn man minder dan de 70 uur per week gaat werken dan dat ie nu doet, maar het werk moet ook gebeuren.

één jaar geleden

Heb 2 jaar ouderenzorg gewerkt, mijn tip qua opvang is om te kiezen voor flexibele kinderopvang of een flexibele gastouder (je rooster is vaak 3 maanden van tevoren bekend zo kan je dat ook met opvang afstemmen ) en duidelijke afspraken te maken met je werkgever op welke dagen je ochtenden en avond gaat werken. Wettelijk gezien dienen ze rekening te houden met jouw privé leven en de omstandigheden daarin. Wat ik zelf deed, doordeweeks ochtend diensten en in het weekend avonddiensten. Scheelde ook in opvang uren en krijg je meer betaald met ort. Jij mag hierin een grens trekken voor jezelf. En maak het bespreekbaar met je collega’s zodat je ook diensten kunt ruilen als het nodig is. Kijk of ouderschapsverlof voor jou een optie is in het eerste jaar.

één jaar geleden

Reactie op mamakat21

Heb 2 jaar ouderenzorg gewerkt, mijn tip qua opvang is om te kiezen voor fl ...
Volgens mij is het niet helemaal correct wat je zegt. Iedereen heeft recht op 1 vrij dagdeel per week, maar je werkgever hoeft vanuit de CAO niet precies rekening te houden met wie welk dagdeel werkt. Juist de flexibiliteit van de werknemer wordt vooropgesteld als vereiste als je er zelf voor kiest onregelmatig te werken. Dat zou anders wel heel erg lastig worden lijkt me als iedereen z’n wensen zo aan mag geven. Ben benieuwd waar je die informatie vandaan hebt, want mede door de starheid van mijn werkgever/organisatie heb ik een regelmatige baan gezocht.

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem Mijn partner en ik werken beiden onregelmatig in de zorg. Gastouders vol geen flexibele opvang mogelijk Uiteindelijk voor 1 dag opvang kunnen regelen bij kdv en beiden oma’s hebben een opas dag Zelf hebben we de keuze gemaakt dat 1 van ons gaat werken in de flexibele pool. Om zo meer grip te hebben op 1 rooster die dus om het rooster van de andere heen kan plannen. Hiermee hopen wij het te redden

één jaar geleden

Volgens mij is het niet helemaal correct wat je zegt. Iedereen heeft recht ...
Check de medewerker op een zorg en verpleeghuizen CAO van de FNV daar staat oa in dat je werkgever rekening dient te houden met jouw gezinsleven en het rooster in samenspraak met jou maakt. Ze mogen het niet zomaar aanpassen zonder jouw bevestiging etc. Ik ben vanaf het begin altijd duidelijk geweest wat ik wel en niet aankan qua planning doordeweeks. Want werkgever weet op voorhand dat je kids hebt. Er stond bijvoorbeeld tegenover dat ik bereid was vaker avonddiensten te doen in het weekend bijvoorbeeld en zo hebben we samen de middenweg gevonden. In de zorg is genoeg werk en als moeder zijnde mag en kan je best kiezen voor een werk ritme dat bij jou past Een regelmatige baan is heel fijn, ben zelf ook uit de zorg gegaan vanwege die regelmaat (en had ook genoeg van al die weekenden)

één jaar geleden

Reactie op mamakat21

Check de medewerker op een zorg en verpleeghuizen CAO van de FNV daar staat ...
Super fijn dat er dan bij jou zoveel samenspraak mogelijk was! Bij mij was er niks mogelijk, maar wellicht was dat ook zo gekomen doordat de coördinerend begeleider van m’n woning zelf geen kinderen heeft en geen inlevingsvermogen voor mijn situatie had. En een beetje de pik op me had, omdat ik wél tegen haar in durf te gaan 🤣.