4 Reacties

6 dagen geleden

Niemand?

6 dagen geleden

Als je het niet meer wilt, dan zou ik het ook niet meer toestaan. Dus echt elke keer handje pakken en opzij doen. Mijn dochter wil het soms tijdens borstvoeding doen, en soms lang doorgaan met proberen. Dan blijf ik ook volhouden. Soms pak ik haar handje en maak ik aai beweging en zeg ik: 'zachtjes aaien' . Uiteindelijk snapt ze het, stopt ze of gaat ze aaien. Nee zeggen erbij kan ook. Evt. iets als alternatief geven? Doe ik niet, maar kan wellicht helpen.

6 dagen geleden

Hier precies hetzelfde en ook sinds ze eigenlijk geboren is. Ze gebruikt mijn kraag of ze krabt op mijn borstkas om comfort te zoeken of haar te helpen slapen. Soms kan dan erg op mijn zenuwen werken en word ik er overprikkeld van. Ik heb geprobeerd een doekje te geven zodat zij kon wrijven maar dat hielp niet ze wil alleen mama😂. Ze heeft altijd een heel uitsprekend karakter gehad en dat zet nu uit naar slaan en krabben, ik probeer gewoon duidelijk te blijven en nee te zeggen. Ze vind mijn nee nu vooral lachwekkend dus dat komt later wel goed hoop ik😂. Ik denk dat ze dit vooral doen omdat ze ons als hun veilige/comfortabele plek zien en ik denk ook niet dat die zal weggaan aangezien het voor hun een gewoonte is. Dus advies heb ik niet maar zeker wel erkenning!

3 dagen geleden

Bij ons doet ze dat ook. Ik denk eerder omdat ze nu met duim en wijsvinger dingen kunnen vasthouden. Dat knijpen hoort daar dan denk ik bij. Gaat vanzelf over, I guess..