6 Reacties

één maand geleden

Ps hij is 6 weken te vroeg geboren dus sinds zijn eerste verjaardag over op koemelk! Uitgerekende datum was eigenlijk 6 april

één maand geleden

Ik denk dat halfvolle melk sowieso minder vullend is dan opvolgmelk. Opvolgmelk is natuurkijk gewoon ‘eten’ en melk is gewoon drinken. Ik ken groeimelk niet, maar misschien kan je hem verder vaker water aanbieden en grotere porties eten? Onze kleine is 11 weken tevroeg geboren. Uitgerekend 2 april en wij stappen dan ook pas over op normale melk.

één maand geleden

Reactie op kibo_27

Ik denk dat halfvolle melk sowieso minder vullend is dan opvolgmelk. Opvolg ...
Hij eet al 2x per dag warm hihi hij is echt een vreetzak.. ik denk het zelf idd ook maar niet echt iets te vinden op internet over dat het minder vullend is. Ja de kinderarts raadde het aan dus vandaar

één maand geleden

Gewone melk is 45 kcal per 100 ml, nutrilon 2 is 61 kcal. Dus ja, het vult wat minder…

één maand geleden

Als jouw kindje het nog even goed doet op opvolgmelk 2, dan zou ik dat lekker een tijdje blijven geven. Je groeit langzaam toe naar 3 volwaardige maaltijden en 2 tussendoortjes en alleen nog met naar bed gaan een flesje. Die kun je dan wellicht in schepjes afbouwen en ml water hetzelfde houden.. en vanaf 4 schepjes geef je dan ipv de opvolgmelk een flesje melk. Volle werd mij aangeraden ipv halfvolle of magere, omdat die kleintjes juist vetten nodig hebben om te groeien. Je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt! Maar voor mij is die 1 jaar niet een keiharde grens waarbij opvolgmelk verboden terrein is. Heb zelf ook altijd het gevoel dat het meer een richtlijn is om te voorkomen dat kindjes tot de basisschool aan de flesjes melk zitten 😅 (even kort door de bocht natuurlijk). Dus kijk wat voor jullie werkt en vooral wat bij je kleintje werkt. En als dat nog een flesje opvolgmelk is nog eventjes... Flesjesperiode gaat vanzelf voorbij. Succes!

één maand geleden

Reactie op RietjePadre

Als jouw kindje het nog even goed doet op opvolgmelk 2, dan zou ik dat lekk ...
Bedankt voor je reactie! Eens hoor het is vooral de opvang die smiddags geen opvolgmelk meer geeft maar halfvolle waardoor ik die overstap heb gemaakt. Ze willen zelfs die middag fles eraf halen maar is hij nog lang niet aantoe! Hij eet veel maaltijden maar brood wilt hij niet dus vandaar de honger gok ik. Hij zit overigens ook boven de 300ml melk per dag wat de “grens” is maar goed zolang hij er behoefte aan heeft krijgt hij dit