13 Reacties

2 jaar geleden
Ik trek trouwens, romper met mouwen, pyjama met lange mouwen en een broekje. En een winter slaapzak. Daarna nog een dekentje.

2 jaar geleden
Mijne heeft dit ook, hij heeft een dikke slaapzak aan, maar ook altijd koude handjes. Opzich als ik zijn nekje voel heeft hij het niet eens erg koud. Zijn kamer is ook niet echt warm, die koelt zeker snachts ook nog eens af. Dekentje kan echt niet, hij rolt en draait daar veel te veel voor! Dus sta ook open voor tips! Misschien een warmere pyjama nog?

2 jaar geleden
Koude handen is geen indicator voor hoe warm je baby het heeft. Altijd het nekje voelen om dat te bepalen.
Koude handen is ook heel normaal, de doorbloeding is nog niet helemaal top. In theorie hebben ze er geen last van.

2 jaar geleden
Reactie op JvG23
Mijne heeft dit ook, hij heeft een dikke slaapzak aan, maar ook altijd koud ...
Wol!

2 jaar geleden
Onze slaapkamer is best warm... maar hij slaapt in lange mouwen romper, soms sokken, en een 'herfst' slaapzak met mouwen eraan. (Zo'n tussen dingetje met afritsmouwen)
Koude handen zijn echt geen goede indicator. Hij kan een bijna zwetend lijfje hebben en nog koude vingers. Gebruik altijd nekje / rompwarmte als richtinggever.

2 jaar geleden
Reactie op Sweethome
Echt veel te warm aangekleed....vriest niet eens
Dat kan ze zelf wel bepalen 😉

2 jaar geleden
Reactie op Beautjee
Ons zoontje draagt dit ook en t is prima. 15 graden op de slaapkamer. Nekje ...
Hier ook hoor.. moet dr ook warmer kleden dan bepaalde richtlijnen. En dan wat je zegt: vind ik alsnog soms dat ze niet super warm voelt, maar goed elke avond weer even kijken en afstemmen😃.

2 jaar geleden
Reactie op Sweethome
Echt veel te warm aangekleed....vriest niet eens
Nee ik vraag me soms ook af wat ik dr dan aantrek, maar als ze het koud heeft.. heeft ze het toch echt koud😅. Ga dr geen kou laten lijden. En weet 100% dat het ook geen zweet is geweest, waardoor ze afkoelt. Ze zal wss een koukleum zijn.. net als mama. Elke baby is anders, net als dat de ene volwassene het altijd warm heeft en de ander altijd koud.

2 jaar geleden
Oh trouwens, zie dat ik dit in mijn vorige reactie niet heb gezet want ik was te gefocust op de koude handjes, maar wij gebruiken ook gewoon nog steeds een kruik in z’n bed (wel voor andere redenen dan het koud hebben). Misschien is dat een idee?