17 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het gehad tijdens de zwangerschap en had wel bijwerkingen. Maar dat is heel verschillend per persoon. Als je wilt weten wat bijwerkingen zijn die ervaren worden kan je hier kijken: https://www.apotheek.nl/medicijnen/labetalol Als je vervelende bijwerkingen hebt of twijfelt of het ‘er bij hoort’ kan je het het beste direct met je zorgverlener bespreken!

3 jaar geleden

Ik ben met 27 weken begonnen met labetalol. Helaas hielp er niks bij mij en heb ik 3 soorten medicatie in extreme dosis gekregen. Uiteindelijk 3 x 600 labetalol geslikt naast de andere 2 varianten. Van de labetalol gelukkig nooit een bijwerking gehad. Ben overigens met 34 weken ingeleid vanwege zware PE. Hoop dat dit goed aanslaat bij jou!

3 jaar geleden

Hi, ik heb dit in een eerdere zwangerschap ook meegemaakt. Ik hoop dat alles rondom de bevalling goed is gegaan en de baby gezond is! Ik moest mijn bloeddruk medicatie blijven innemen en op advies van de huisarts afbouwen. Ik kreeg van de huisarts een bloeddrukmeter en moest dat bijhouden, zij vertelde dan hoe ik de medicatie moest afbouwen. Je kunt namelijk niet in 1 x stoppen met bloeddruk medicatie, dus ik zou even contact opnemen met je huisarts. Veel sterkte en het komt allemaal goed!

3 jaar geleden

Ik heb het bij 2 zwangerschappen geslikt. Zat zelf op 3x daags 200 mg. Geen bijwerkingen van gehad, hooguit de eerste dagen iets. Slik het nu nog steeds, 1x daags 200 mg. Ben nu 3 weken terug bevallen, verwacht dat de laatste pil er eind van de week af mag 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Yassmina

Hi, ik heb dit in een eerdere zwangerschap ook meegemaakt. Ik hoop dat alle ...
Hi yassmina.. ik heb net controle gehad volr mn bloeddruk.. dit was 155/85 nog steeds erg hoog ondanks de medicatie.. bleef die van jou ook nog tijdje zo hoog na je bevalling??

3 jaar geleden

Reactie op Yassmina

Hi, ik heb dit in een eerdere zwangerschap ook meegemaakt. Ik hoop dat alle ...
Hay Yasmina. Ik heb nu hetzelfde als jij. Bloeddruk meegekregen voor thuis en vanaf vandaag mag ik afbouwen. Smiddags heb ik de pil niet ingenomen. Bloeddruk was goed maar tegen 17 uur was het weer enorm hoog. Had jij hier ook last van? Hield jij je bloeddruk tijdens afbouwen ook in de gate?

3 jaar geleden

Ik was na mn bevalling 12 dagen nog opgenomen in het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk heel hoog bleef in combinatie met andere gezondheidsproblemen. Ik weet niet hoe hoog het bij jou is, maar het kan dus dat je daar nog even last van blijft hebben. Ik hoop dat het snel overgaat! Goed contact houden met de huisarts. Beterschap!

3 jaar geleden

Reactie op Joep95

Ik heb het bij 2 zwangerschappen geslikt. Zat zelf op 3x daags 200 mg. Geen ...
Is jr bloeddruk nu stabiel?

3 jaar geleden

Ik heb het ook gebruikt vanaf het moment van ziekenhuis opname 32 weken tot zeker 4 weken na de bevalling. Bevallen met 36 weken ivm ernstige PE. In overleg met de huisarts elke week langs komen en afbouwen. Jort s nu 8 weken en mijn bloeddruk is aan de lage kant ondertussen. Zelfs lager dan voor de zwangerschap. Dus dat is ook wel weer wennen 😅😅

3 jaar geleden

Reactie op daniellebosboom

Ik heb het ook gebruikt vanaf het moment van ziekenhuis opname 32 weken tot ...
Ah wat goed dat je het kon afbouwen! Ze meetten altijd mijn rechterarm en die is nu heel goed rond 115-120 maar de linkerarm is soms nog hoog en daarom moet ik doorgaan en die arm in de gaten houden.. soms zijn er uitschieters naar 150 die na tweede meting al stuk lager zijn. Dus ben benieiwd wanneer ik kan stoppen.. had jij dit ook? Zo schommellende bloeddruk en hield je dit zelf in de gaten?

3 jaar geleden

Reactie op MommyMommyMommy

Is jr bloeddruk nu stabiel?
Ja! Na 3 weken alles afgebouwd en weer in orde. Wel nog op het randje dus moet hem om de paar dagen nog even meten. Heb regelmatig 140/85 en voor het mooie mag de bovendruk nog wat zakken .

3 jaar geleden

Reactie op Joep95

Ja! Na 3 weken alles afgebouwd en weer in orde. Wel nog op het randje dus m ...
Wat fijn! Mijne is overdag ook goed maar avonds heb ik enorme uitschieters van 150/100.. wanneer mocht je beginnen met afbouwen aangezien je bloeddruk op het randje is?

3 jaar geleden

Wat fijn! Mijne is overdag ook goed maar avonds heb ik enorme uitschieters ...
Oef, even denken. In de kraamweek meette de verloskundige een wat lage bloeddruk (voor mij) rond 120/75. Ik slikte toen nog 3x 200 mg labetalol. Ben toen gelijk terug gegaan naar 2x 200 mg labetalol. Dit 2 weken gedaan en regelmatig thuis gemeten. Metingen kwamen niet boven 140/90 uit. Toen terug naar 1x 200 mg labetalol, weer metingen niet boven 140/90. En toen na weer een week gestopt. Nu dus helemaal niets meer. Vorige zwangerschap ging het afbouwen ook zo goed dus ben erg blij dat ik er weer vanaf ben.

3 jaar geleden

Wat fijn! Mijne is overdag ook goed maar avonds heb ik enorme uitschieters ...
Ps, alles in overleg met de huisarts natuurlijk.

3 jaar geleden

Ah wat goed dat je het kon afbouwen! Ze meetten altijd mijn rechterarm en d ...
Bij mij hebben ze 1 x de andere arm gemeten in t ziekenhuis omdat ik Jort op de andere arm had liggen 😂 hun zeiden dat het eigenlijk maar aan 1 arm mocht… Heb 5 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 1.5 week na de bevalling. Dus ze controleerde het elke dag 😅 en daarna elke week in het ziekenhuis

3 jaar geleden

Reactie op daniellebosboom

Bij mij hebben ze 1 x de andere arm gemeten in t ziekenhuis omdat ik Jort o ...
Huisarts bedoel ik

3 jaar geleden

Hier ook 3x 100 mg gehad. 21 april bleek mijn bloeddruk hoog, 22 april ingeleide bevalling. Op 1 mei laatste tabletten gehad. Al die tijd een hoge bloeddruk gehad en haalde het niks uit. 3 mei verloskundige en huisartsenpost gebeld ivm gigantische hoofdpijn en misselijk zijn. (Vermoedelijk migraine getriggerd door stoppen van de labetalol.) Nog steeds hoge bloeddruk van 150/100 die dag. Volgende dag bij de huisarts wederom controle, 120/90. En nu volgende week weer even checken, maar los van die migraine heb ik verder niks gemerkt. Nu slik ik ook nog ferrofumaraat, dus is het lastig te zeggen welke bijwerking waarbij hoort.. 🙈