19 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg, wij gaan deze zondag. Op het forum heb ik wel al veel tips gelezen. Hieronder: - Bassinet (slaapbakje) aanvragen bij vliegtuigmaatschappij en Deryan air bedje meenemen - Neusspray paar dagen van tevoren om neusje en oortjes te legen - Voeden tijdens stijgen en dalen. Bij borstvoeden voor zekerheid flesje mee omdat soms je kindje vooruit moet blijven kijken - Alle spulletjes (luier, setje kleding, etc.) In tasje onder je stoel - extra shirt voor jezelf ivm onderspugen - muffy oorkappen - nieuw speelgoedje introduceren - baby programma opzetten schermpje - thermosfles heet water zelf meenemen, want tijdens stijgen/dalen wordt er geen flesje verwarmd - dekentje zelf meenemen, kam best fris zijn - doekje met jouw geur geven en speentje

2 jaar geleden

Ik heb het babynestje meegenomen, dit op het tafeltje voor ons gelegd (2 tafeltjes) en een lakentje en mijn zoontje heeft de hele vlucht geslapen 🥳 Ook had ik een speen mee, ook al gebruikt hij deze normaliter niet maar voor tijdens het opstijgen en dalen ivm de oortjes.

2 jaar geleden

Reactie op Koetje 123

Ik heb het babynestje meegenomen, dit op het tafeltje voor ons gelegd (2 ta ...
Hij is net 5 maanden trouwens

2 jaar geleden

Reactie op Koetje 123

Wat handig. Mocht het baby nestje mee als handbagage of mochten jullie die naast jullie handbagage extra meenemen? ☺️

2 jaar geleden

Reactie op RietjePadre

Ik volg, wij gaan deze zondag. Op het forum heb ik wel al veel tips gelezen ...
Oh dit zijn hele bruikbare tips, dank je wel! En alvast een hele fijne vlucht toegewenst zondag. Geniet van je vakantie🥰

2 jaar geleden

Reactie op Koetje 123

Oh super handig! Hoe lang is jouw zoontje?

2 jaar geleden

Reactie op Faatje2509

Oh super handig! Hoe lang is jouw zoontje?
Gemiddelde lengte (weet het zo even niet uit mn hoofd) maar hij is in principe te lang voor het nestje maar zn beentjes staken gewoon over de 'rand' maar het zag er heel comfortabel uit en dat vond hij blijkbaar ook ☺️

2 jaar geleden

Reactie op VD22

Wat handig. Mocht het baby nestje mee als handbagage of mochten jullie die ...
Gewoon in een tas meegenomen, wordt niet gerekend als handbagage, had m onderin de buggy gepropt maar die moesten we natuurlijk achterlaten in de slurf maar dus die tas eruit en zo mee het vliegtuig in. Ook flesjes met melk mag je zo meenemen, mag meer dan 100 ml zijn.

2 jaar geleden

Wij hebben geen lange vlucht gehad, maar wat ik je wel echt kan aanraden is zo’n Muffy headphone. Onze dochter schrok zich steeds een ongeluk als ze weer eens iets gingen omroepen.. 🥲

2 jaar geleden

Wij lange vlucht gehad met 3 maanden oude baby. 12 uur vliegen inclusief overstap. Wij hielde de tijd thuis aan dus eten, spelen slapen etc. Wat erg hielp was boeven tijdens opstijgen en landen. Speentje kan ook helpen en voornamelijk rustig blijven. Even rondje door het vliegtuig lopen is altijd fijn. Mocht je meer willen weten mag je ook een berichtje sturen 😊

2 jaar geleden

Reactie op AmandaS

Wij lange vlucht gehad met 3 maanden oude baby. 12 uur vliegen inclusief ov ...
Ik ga je inderdaad even berichten, want wij gaan 10 uurtjes vliegen en er zal best wel een tijdsverschil zijn. Dus ben benieuwd hoe je het hebt gedaan met het ritme van de kleine

2 jaar geleden

Reactie op Faatje2509

Oh dit zijn hele bruikbare tips, dank je wel! En alvast een hele fijne vluc ...
Dankjewel, jullie ook een hele fijne reis!

2 jaar geleden

Reactie op AmandaS

Wij lange vlucht gehad met 3 maanden oude baby. 12 uur vliegen inclusief ov ...
Wat bedoel je met boeven tijdens opstijgen? En wat een heerlijk bakje zo 😊

2 jaar geleden

Reactie op RietjePadre

Wat bedoel je met boeven tijdens opstijgen? En wat een heerlijk bakje zo 😊 ...
Denk dat ze voeden bedoelt. Helpt tegen de druk in de oren.

2 jaar geleden

Even een domme vraag misschien… Maar hoe doen jullie het met flesjes klaarmaken in het vliegtuig? Nemen jullie bakjes met poeder voor flesvoeding mee? En maken jullie dat dan aan in het vliegtuig? Ik ben erge benieuwd, want wij gaan volgende week voor het eerst vliegen hihi

2 jaar geleden

Reactie op Teswest

Even een domme vraag misschien… Maar hoe doen jullie het met flesjes klaarm ...
Je kan een hele pot meenemen als je wil, gewoon in je handbagage stoppen. Kleine verdeelbakjes in een tas stoppen die onder je stoel kan (met Luiers, setje kleren, doekjes, flesjes alles waar je "snel" bij moet) als er turbulentie is mag je namelijk niet opstaan om uit de overhead bakken iets te halen. Andere tip, neem slaapzak/pyjama mee op de vlucht , door om te kleden voor de lange slaap (wanneer de vlucht op donker gaat) creëer je de herkenning en slapen ze makkelijker. Verder niet te veel aan routine proberen te houden maar te nemen zo als het gaat, de ene keer slapen ze meer dan de andere keer. Neem ook een draagzak mee, is makkelijker om vliegtuig in en uit te gaan met de smalle gangpaden. Maar ook op het vliegveld als ze nog slapen. Tijdens turbulentie mag je baby niet in het slaapmandje maar moeten ze op schoot. Vanaf 1/1.5 jaar oud is het op lange vluchten voor jullie beide makkelijker als het kind een eigen stoel heeft (slaapt dan gewoon door op zijn eigen stoel in de riem). (Wij wonen in australie al een paar keer naar nl op en neer gevlogen 😉)

2 jaar geleden

Ook een tip: stel je baby werkt niet mee, een vliegtuig heeft echt een stuk minder last van je baby als je zou denken. Er is veel achtergrondgeluid. Je kan altijd achter- of voorin gaan staan met je (huilende) baby in de draagzak! Ik spreek uit ervaring. Vlucht van 10u met een 1jarige die totaal (!) 45 min sliep. Haha. Viel alles mee en was het totaal waard!

2 jaar geleden

Hoe is de vlucht gegaan! 😊