10 Reacties

9 maanden geleden

Ik doe mijn zoontje vaaak naar bed om 18:30 en dan maak ik hem om 22 uur wakker, als ik zijn luier aan het doen bent merk ik al dat hij begint te mopperen voor een flesje🙈🙈 Misschien wat kleding uit doen dat hij iets wakkerder wordt? Dat doen wij wel eens als hij echt in slaap blijft vallen

9 maanden geleden

Hier krijgt ze tussen 20/21 een fles en met de laatste fles gaan we samen op bed ze ligt nog in de Co sleeper.. Deze is vaak rond 23.00.. Ga straks een beetje afbouwen zodat ik in een ritme kom wat past als ik straks aan het werk ben.. Savonds ligt ze vaak nog op de arm.. Gezellig bij ons ❤️

9 maanden geleden

Misschien is droomvoeden dan wat?

9 maanden geleden

Niet helemaal vergelijkbaar, want ons zoontje is juist in de avond zelf al meer wakker. Maar we maken wel een duidelijk onderscheid na de laatste fles (rond 23.00). Dus een soort avondritueel, dan gaat hij pas in zijn puckababy piep en ook pas in zijn bedje (cosleeper). Hij slaapt dan door tot 6.00/7.00 uur.

9 maanden geleden

Reactie op leeuwac

Niet helemaal vergelijkbaar, want ons zoontje is juist in de avond zelf al ...
Ja dit is vergelijkbaar met ons. Ze zit savonds bij ons en slaapt eigenlijk niet. De laatste fles is een ritueel en dan slaapt ze idd de nacht door

9 maanden geleden

Mss als je overdag met iets kortere tussenpozen voedt? Zodat hij een extra flesje heeft dat mss langzaam steeds later wordt?

9 maanden geleden

Reactie op Nic33

Misschien is droomvoeden dan wat?
Dat was in eerste instantie ook de bedoeling, maar dat lukte niet. Hij heeft alleen veel moeite met vacuüm houden tijdens het drinken dus tijdens het slapen lukt het al helemaal niet 😅 ik probeer hem daarom wat wakker te krijgen maar helaas nog niet gelukt

9 maanden geleden

Reactie op leeuwac

Niet helemaal vergelijkbaar, want ons zoontje is juist in de avond zelf al ...
Hier is dat ritueel idd al rond 20:00 uur, wanneer hij naar z’n cosleeper gaat. We geven die fles ook al in de slaapkamer om de avond als het ware te starten. Voorheen bleef hij nog wel bij ons in de woonkamer na die fles, maar we merkten dat hij dan niet echt goed in slaap kon komen en daardoor vaak richting oververmoeid ging wanneer het tijd was om de nacht in te gaan.

9 maanden geleden

Ik wilde precies de zelfde vraag stellen. Wij hebben hier e precies het zelfde. We komen altijd uit rond 21:00 uit voor het laatste flesje en slaapt dan door tot 4 uur. Het duurt wel even voor dat hij in slaap valt dus slaapt echt van 21:30 tot 4 uur. Zou het op zich wel willen om het om 23:00 te doen maar hij is dan gewoon niet wakker te krijgen … :/

9 maanden geleden

Dit hadden wij ook en we hebben het ritme iets veranderd waardoor we nu een voeding geven om 19.30 en 1 rond 00.00. Soms slaapt ze door, soms niet. Het is echt nog een beetje trial and error. Als er te kort tussen zit, werd ze met geen mogelijkheid wakker