54 Reacties
3 jaar geleden
Oh dit klinkt zo bekend! Ik loop hier ook gigantisch tegenaan... Ben altijd heel veel met sport bezig geweest en zat gewoon echt strak in mijn vel. Nu 7 weken geleden bevallen en ik pas nog niet in mijn oude broeken, mijn buik is niet terug naar hoe hij was, mijn borsten zijn huge door de borstvoeding, en ik voel me gewoon niet charmant.
Ik zit ondertussen op een kilootje of 2/3 na weer op mijn gewicht van voor de bevalling, maar mijn lijf is gewoon nog lang niet hetzelfde, en soms doet dat pijn
Ondanks dat ik zielsgelukkig ben met onze kleine, en hij het super doet dus ik voel me ook alsof ik niet mag klagen.
Mijn man vind me oprecht prachtig en vind het moeilijk om me soms zo verdrietig te zien met mijn lijf.
We zijn afgelopen week de stad in geweest om wat kleren te kopen waarin ik me nu wel fijn voel (al ging dat ook met frustratie gepaard omdat ik een grotere maat moest pakken) en ik moet zeggen dat dat wel heel erg geholpen heeft, ik kan me nu weer even leuk kleden totdat ik weer terug ben 🙂
3 jaar geleden
Hier ongeveer hetzelfde. Ik was 30 kilo bijgekomen en ik blijf hangen op + 15 kilo. Ik kolf voltijds af, maar dat is zo vermoeiend. Ik grijp ook meer naar ongezonde dingen. Hier was het mijn derde zwangerschap. Mijn borsten zijn al helemaal naar de vaantjes, maar ik ga een borstlift laten doen. Ik wou dat na mijn tweede zwangerschap al doen, maar ik was al terug zwanger tegen dat ik een afspraak had.
3 jaar geleden
Ik heb gisteren even 2 nieuwe broeken gekocht die bij mn nieuwe lijf passen en heerlijk zitten en gewoon leuk zijn. Maakt het een stuk beter te accepteren. 🤗 Ik heb nu ook geen motivatie om gezond te eten! Had ik bij mn 1ste ook niet..kwam toen (zo goed als) goed zodra ik weer ging sporten.
3 jaar geleden
Hoi hoi,
Klagen mag ;) ik voel je, ik ben voor mijn doen ook tonnetje rond. Voor de zwangerschap droeg ik maat S (ik ben ook vrij klein), ik heb van de week bikershort maat 42 gehaald 😅. Ik ben tijdens de zwangerschap zeker 18kg aangekomen en er is lekker wat vet rond m'n heupen en benen blijven zitten, eigenlijk ben ik overal lekker spekkig.
Voor mij ook de derde zwangerschap, vorige keren duurde het 9-12 maanden voordat ik weer op m'n oude gewicht zat. Ik houd me hieraan vast, straks weer rustig aan met sporten beginnen en goed op m'n voeding letten (ik ben 2,5 week geleden bevallen). Waar ik in de zwangerschap onwijs trek had in snoep en andere zoetigheid, heb ik hier nu totaal geen behoefte aan gelukkig.
Maar ik denk dat het voor nu vooral belangrijk is een nieuwe draai te vinden, met die gebroken nachten zodat je weer een beetje jezelf voelt en weer energie hebt.
En inderdaad wel een goeie tip, misschien straks toch (voor tijdelijk) een aantal nieuwe items scoren in een maat groter (of zoals ik mijn geval een aantal maten groter) zit toch wat lekkerder.
Ik heb in de kast 4 maten spijkerbroeken liggen (nog van de vorige zwangerschappen) voor het eerste jaar. Zodra ik weer in de kleinste maat pas verbrand ik de rest 😜
3 jaar geleden
Ah dames.. er is net een topprestatie geleverd. Ben niet te hard voor jezelf! Ik ben 2 maanden geleden bevallen van een tweeling en heb er een mooie tijgerprint aan over gehouden. Ik ben ook echt niet helemaal tevreden. Hoeveel ik weeg.. geen idee want heb geen weegschaal en ik trek nu ook liever wat ruimere kleding aan omdat ik me daar gewoon prettiger in voel.
Afgelopen weekend voor het eerst weer gaan zwemmen en dan ook fijn om te merken dat ik zeker niet alleen ben. 😊
Vorige zwangerschap was ik ook sneller terug qua figuur. Nu duurt het echt langer al zit er nog wel wat vooruitgang in. En ik moet zeggen dat ik er verder ook niet echt op let qua voeding.
Hopelijk voel je jezelf snel wat beter.🍀
3 jaar geleden
Hier nog een mama🙋♀️
Ik woog voor de zwangerschap 72-75kg met broekmaat 40 en shirt S.
Nu staat de weegschaal al 5 weken op 96kg en beweegt gewoon niet.
Mijn buik is nu een hangbuik(je) die wel steeds minder word met de weken maar de weegschaal staat gewoon stil.
Ik heb een verleden met een eetstoornis toen ik jong was maar merk dat ik met sommige dingen toch wel terugval.
Niet zo zeer qua het niet eten, want ik heb gewoon überhaupt minder eetlust. Tijdens de zwangerschap had ik echt cravings de hele dag door 😅
Maar ik ben wel wat obsessief met foto's maken en op de weegschaal staan.
Het heeft alleen wel een pluspunt dat als ik me nog steeds zo dik voel als net na de bevalling dat ik dan met de foto's kan zien hoeveel er eigenlijk alweer veranderd is.
Wat hieronder word gezegd, we hebben 9 maanden lang een wondertje mogen groeien in onze buik. De een springt zo terug in vorm, de ander doet er langer over en sommige krijgen nooit het lichaam terug als voor de zwangerschap. Maar daarvoor in ruil heb je wel een klein persoontje die jouw levenslange liefde wil en nodig heeft.
Hieronder de voortgang van het hangbuikje 🤣
Nooit gedacht dat ik zoiets online zou posten maar misschien hebben andere er wat aan.

3 jaar geleden
Reactie op Roosseboos
Hier nog een mama🙋♀️
Ik woog voor de zwangerschap 72-75kg met broekmaat 4 ...

Wat stoer ben jij! 😘😘
3 jaar geleden
Herkenbaar! Ik ben bijna 5 weken geleden bevallen, en heb vandaag mijn pre-zwangerschap kleding gepast. Broeken kreeg ik niet over mijn heupen, als ik ze wel omhoog kreeg gingen ze zeker niet dicht. Mijn buik lijkt nog steeds op wat ik rond de 18 weken zwangerschap had.
Maar we moeten niet vergeten wat een wonder onze lichamen hebben verricht! We hebben mini mensjes gemaakt. 9 maanden lang zijn onze baarmoeders de perfecte huisjes geweest voor onze kindjes om in te groeien. Dat is niet niks! Dus het is ook zeker niet gek dat, wat in 9 maanden zo is geworden, niet in een paar weken weer terug is in de "originele staat".
Mijn lijf is anders, maar wat ben ik er trots op ❤️
3 jaar geleden
Ik herken je verhaal enorm! Na mijn eerste was ik vrij snel weer op gewicht en verdween mijn buikje bijna vanzelf. Nu heb ik echt een hangbuikje met ook nog wat strepen erop. Baal er ontzettend van! Ik heb nog niet eens op de weegschaal durven staan. Heb ook nog steeds weinig energie, doordat ik veel bloed ben verloren tijdens de bevalling, dus kan ook nog maar kleine stukjes wandelen
3 jaar geleden
Herkenbaar! Ik eet ook te veel meuk. Het moet ook mooier weer worden en mijn lichaam niet zich hekkensluiter beter voelen. Dan kan ik het huis uit en lekker wandelen, naar de speeltuin etc. Dan heb ik minder dat ik ongezond kan en wil eten. Sowieso had ik na de eerste al een losse huid op mijn buik, dus dat is nu niet beter. Over 3 weken mag ik gaan sporten en dan ga ik zo'n training volgen voor post partum
3 jaar geleden
Herkenbaar! Ik ben nog jong, 21jaar. Woog voorheen altijd 58kg en toen ik zwanger was, woog ik op een gegeven moment 80kg. Het is nu 8 weken geleden en weeg nogsteeds ±70 kg. Moet ook wel eerlijk toegeven dat ik ook geen gezonde dingen eet in de avond. Eet wel doordeweeks groente en aardappelen, maar 's avond pak ik toch wel weer iets met chocola of chips en dat elke avond.
Verder ook gewoon best wel wat striae erbij en inderdaad een hang buikje. Pas al mijn kleren niet meer, dus heb het weg gedaan al. Ben van maatje s en 36 toch wel maatje groter gegaan denk ik. Heb ook best zware borsten gekregen dus die hangen nu ook al na mijn eerste zwangerschap, terwijl ik voorheen gewoon mooie volle borsten had.
Heb ook al wel eens zitten huilen voor de spiegel, maargoed heb wel een knap mannetje op de wereld gezet en daar gaat het om❤️
3 jaar geleden
Niet te hard zijn.
De zon komt een dezer dagen tevoorschijn, dan gaat wandelen een stuk makkelijker.
Na een snackaanval een goed glas water drinken.
Eet iedere dag in ieder geval 1 stuk fruit.
Geef jezelf de tijd. En op sommige dagen gaat het gewoon niet. Accepteer dat. Er komen dagen dan gaat het weer makkelijker.
Zo nu mijn eigen advies nog opvolgen
3 jaar geleden
Hier ook. Zit nog 3,5 kg boven het start gewicht. (Mag nog wel wat extra af) maar mijn buik is wat gaan hangen en klein beetje steaie en ik vind het echt vreselijk. Mijn vriend zegt gelukkig hele lieve dingen als ik erover klaag maar ik zit echt niet lekker in m'n vel momenteel.
3 jaar geleden
Ik zit nog 7 kg boven m’n start gewicht(was 18 kg aangekomen in totaal). Ik heb een verleden waardoor ik daar een heleboel van zou kunnen vinden en na m’n eerste zwangerschap was ik ook erg streng en onvriendelijk naar mezelf. Nu na m’n tweede zwangerschap neem ik de tijd om te herstellen, elke dag een ommetje( elke dag wat langer), aar zolang ik nog niet kan plassen zonder op mn tanden te bijten ga ik nog niet mezelf pushen om mn gewicht sneller kwijt te raken. Ik heb een topprestatie geleverd en ik hoef echt niet meteen in mn oude spijkerbroek. Die zwangerschapsjeans zitten me nog prima.
Sterkte met dit rotgevoel, probeer je eigen beste vriendin te zijn en jezelf niet te kleineren, je doet het hartstikke goed💓❣️💃
3 jaar geleden
Ik was aan het wachten tot iemand hier een topic over opende. Ik zit nog 3 kilo boven startgewicht maar was na eerste kind ook 5 bij die ik nog kwijt wil. Ik pas momenteel geen enkele broek, en word niet echt gelukkig van zwangerschapskleren :( Heb nu wel een wijdere jeans gekocht zodat ik me niet de hele zomer slecht voel hierover. Vorige week was het fijn weer en ging ik elke dag wandelen, maar ik wil dan direct resultaat zien wat natuurlijk niet gebeurt. Ik moet mezelf er ook aan herinneren dat ik pas een maand bevallen ben en ik nog heel wat moet aansterken.
Snoepen probeer ik te beperken maar het is moeilijk als je thuis bent de hele tijd. Bezoek brengt ook elk weekend wel taart mee bvb en er is steeds chips etc in huis voor als er iemand komt. Ik hoop toch dat de borstvoeding z'n werk doet, maar ik vrees voor een status quo door al het snoep.
Hou mezelf wel voor om blij te zijn na 2 goede zwangerschappen maar het is toch moeilijk! Ik heb totaal geen geduld..
3 jaar geleden
Ik mag eigelijk niet klagen maar toch dat hele kleine buikje die me irriteert en net even vollere benen. Mijn zoontje is 4 weken oud eten doe ik weinig en beweeg best redelijk voor na een 5de keizersnede en met zwangerschapsvergiftiging maar toch gaat het me te langzaam wil graag sporten om die paar kilo er zo snel mogelijk af te kunnen krijgen pffffffff
3 jaar geleden
Ik heb ook flinke chocolade cravings maar heb dit vervangen door de yummy mummy milksupply bars. Daar eet ik een halve bar per dag van.
Als ik zin heb in chocola dan neem ik pure chocola van lindt of pure chocola vlokken in mijn yoghurt met cruesli en fruit.
Geef jezelf de tijd en probeer je draai te vinden met gezonder eten.
Ben zelf vooral gefrustreerd dat ik nog niet kan sporten of lange wandelingen kan maken. En bang om aan te komen omdat ik zoveel eetlust heb. Ik geef er wel aan toe omdat ik anders niks zou eten.
3 jaar geleden
Herkenbaar. Ik stond gisteren nog naar mijn borsten te kijken en had dezelfde gedachte🥺. Ook het trek hebben in ongezond eten.. slaaptekort helpt natuurlijk niet, daardoor heb je meer trek in ongezond eten. En als je eenmaal zoetigheid gaat eten, blijf je dat elke dag willen. Het enige wat helpt is heel sterk zijn en ermee stoppen een paar dagen, dan trekken de cravings in zoet bij. Maar dat lukt mij nu ook niet. Hee, we zijn net bevallen en geven borstvoeding, die andere dingen komen wel weer. Ik probeer vooral lief te zijn voor mezelf nu, en wat jij ook zegt, je beseffen hoe trots je bent op jezelf en je lijf! ❤️