14 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 2 jaar geleden een lisexcsie gehad. Zelfs daarna nog een operatie omdat de uitslag helaas niet was wat we hadden gehoopt.
Een half jaar na de operatie zwanger geworden.
Ik heb tijdens de zwangerschap elke 2 weken mijn baarmoedermond moeten laten meten dus stond volledig onder controle. Het is bij mij gelukkig allemaal goed gegaan.
Mocht het nu terug komen dan wil ik eerst voor een 2e gaan en dan alles laten verwijderen maar dat is een stapje verder dan waar jij nu staat.
Ik zou de uitslag afwachten en wat de cellen precies zijn. Mocht het toch wat meer haast hebben om het te verwijderen voor jou gevoel dan heb je hier dus wel een positief verhaal daar over.
Sterkte met je keuze als deze nodig is!
2 jaar geleden
Wat vervelend dat je in deze situatie zit!
Ik heb geen ervaring om te delen. Maar ik wilde je wel meegeven dat het misschien goed is om een andere gynaecoloog te zoeken. Ik haal duidelijk uit je verhaal dat je deze niet (meer) vertrouwd. Een second opinion kan je misschien meer rust geven, omdat je daar wel je verhaal kwijt kan en je serieus wordt genomen.
Uiteraard hoop ik dat je goede uitslagen krijgt en je deze keuze niet hoeft te maken. Sterkte! 🍀
2 jaar geleden
Ik zou de lisbehandeling laten doen. Heb het 10 jaar terug laten doen. Toen was dat wachten nog helemaal niet. Heb een normale zwangerschap en bevalling gehad.
2 jaar geleden
Hi, ik ben in januari 2022 een lisexcisie ondergaan en ben het jaar daarop gezond bevallen van een gezond kleintje zonder vroeggeboorte. Ben zelf ook 30 en ook mijn lichaam ruimde het niet vanzelf op, vandaar de ingreep. Heb er geen spijt van wil ik je meegeven.. doe waar jij je goed bij voelt.
2 jaar geleden
Ik heb februari '22 een lisexcisie gehad bij cin 3 in biopten na afwijkend uitstrijkje bij bevolkingsonderzoek. Ik was toen 31.
Ik ben een half jaar later zwanger geworden van mijn tweede kindje en die is geboren met 41+6. Dus bij mij absoluut geen vroeggeboorte hierdoor.