32 Reacties
3 jaar geleden
Hier werkt bepanthen beter als sudo en dan niet te dik smeren want dat sluit af... Dus een dun laagje...
3 jaar geleden
Bij onze zoon van bijna 1,5 werkt naïf billenzalf heel goed. Als je tepelcreme in huis hebt kun je dat ook goed proberen!
3 jaar geleden
Vaak luier wisselen, eventueel gewoon lekker laten luchten, dus even (half )uurtje geen luier. En even op iets laten liggen bv celstof matje als je nog over hebt van kraampakket.
En bepanthen of wedela calandula dun smeren kan helpen of wat talkpoeder.
Vertrouw je echt niet kan je altijd even huisarts bellen of foto sturen. Om te horen of geen schimmel is ;)
3 jaar geleden
Reactie op Saar__123
Vaak luier wisselen, eventueel gewoon lekker laten luchten, dus even (half ...
Hij heeft daar inderdaad een aantal weken geleden een schimmeltjes gehad. Dus ik hen daar nog wel spul van. Maar wil dat ook niet zo maar gaab smeren. Miss toch even van de week de ha bellen
3 jaar geleden
Reactie op Saar__123
Vaak luier wisselen, eventueel gewoon lekker laten luchten, dus even (half ...
Ik gebruikte bij mijn dochter trouwens vaak puppytrainerpads van de action (in principe celstofmatjes maar dan stuk goedkoper) 🤷 ik legde die op het aankleedkussen omdat er nog wel eens iets links of rechts naast de luier ging 🫣
3 jaar geleden
Wij hadden het ook tot bloedens toe. Niets hielp... Totdat we op advies van de huisarts stopten met billendoekjes.. enkel de billen schoonmaken met hydrofiele luiers (nat maken). Dan deze volledig afdrogen en droog föhnen met een koude fohn... Hierna smeerde we zinkolie van dr Swaab erop.
Nadat de wondjes gedicht waren. Deden we enkel nog het droogdeppen van de billen met hydrofiele doek na het schoonmaken en dr Swaab zinkolie erop.
Echt mama's die zinkolie werkt zoveel beter dan sudo creme!
Ohja en de zinkolie er niet op smeren. Maar echt op tamponeren/deppen met je vinger.. niet te dik. Gewoon een goed laagje.
3 jaar geleden
Toen ik 2 weken na de bevalling opgenomen werd in het ziekenhuis, bleek ons zoontje te reageren op de luiers en billendoekjes van het ziekenhuis(pampers). Thuis gelijk weer op ons eigen spul overgestapt en dat gaf gelijk rust. (Kruidvat luiers en kruidvat waterdoekjes)
3 jaar geleden
Inderdaad proberen om af en toe te laten luchten zonder luier.. ik deed bij mijn zoontje wel een hydrofiele doek of washandje op zijn geslacht zodat die niet alle kanten op kon plassen. Zelf ben ik geen fan van sudocreme en gebruik weleda calendula billenzalf, maar dit vind ik heel persoonlijk.
3 jaar geleden
Wij gebruiken penaten creme.
Luiers/billendoekjes kunnen ook de boosdoener zijn. Onze dochter van 1,5 reageert vlot op andere billendoekjes. Dus gebruiken de aqua doekjes van de Kruidvat. En bij twijfel gewoon de huisarts consulteren! Liever een keer te veel van te weinig
3 jaar geleden
Reactie op Sjaantje88
Wij gebruiken penaten creme.
Luiers/billendoekjes kunnen ook de boosdoener ...
Owja en evt wat heilwolle gebruiken.
3 jaar geleden
Hier waterdoekjes van pampers.
Mijn dochter had het ook heel erg. Heel haar billen kapot. Andere luiers gekocht en toen was het over.
We gebruikten etos en gingen over naar pampers premium protection. Maar ken ook iemand die juis pampers gebruikte en over moest op etos omdat haar kind op pampers reageerde.
Dus ik zou even een heel ander merk proberen
3 jaar geleden
Reactie op Elske
Vriendin van mij gebruikte maïzena bij luieruitslag
Nooit doen… dit helpt schimmelinfecties alleen maar in de hand..
3 jaar geleden
Onze dochter heeft dit vroeger ook heel erg gehad.. verschonen was drama zo zielig :( veel laten luchten, deppen ipv wrijven (bij erge poep deden wij het schoonmaken onder de douche of in bad ivm de pijn die ze had) en heilwol was hier de uitkomst! Wat een wondermiddel is dat.. als het niet over gaat laat altijd checken op een schimmel.. onze dochter had dit vaak en dan kun je smeren wat je wilt maar word het er niet beter op..
3 jaar geleden
Pure sheabutter mocht er geen allergie zijn voor noten. En zoveel mogelijk laten drogen aan de lucht, half uurtje geen luier aan. Wellicht zou je nog kunnen kijken voor andere luiers en andere billendoekjes! Onze kleine kan bijv niet tegen de echte pampers, en tegen de woezel en pip van de etos..