16 Reacties

3 jaar geleden

Die is waterdicht en schijnt dat je dat beter niet kan doen omdat dat met plastic is en niet ademt. Of beter van mijn kraamzorg mag t niet.

3 jaar geleden

Had trouwens wel ergens gelezen dat je wel een zeiltje kan doen op de plek van t kontje, zolang het maar niet bij het gezicht is.

3 jaar geleden

Deze is juist wel heel ademend, dus ik heb hem er wel onder gedaan. Als het niet kan, bewaren we hem voor later :)

3 jaar geleden

Ik heb hem voor een formaat groter gekocht, maar durf hem er ook niet omheen te doen. Lees nu ook bij veiligheidsvoorschriften op de site van ikea geschikt vanaf 3 jaar🙈 Kraamhulp had ook van te voren gezegd om eigenlijk alles katoen te doen omdat dat het beste ademt, dus ik heb nu een katoenen molton eronder gedaan en de hoes van het matras is ook wasbaar gelukkig

3 jaar geleden

De matrasbeschermer van aerosleep is nog een optie

3 jaar geleden

Ik heb gewoon een simpele molton er onder. Niet water dicht, dat mag niet van m'n kraamzorg. Pas als ze goed kunnen draaien. Als hij doorlekt duurt het ook even voordat het op de matras met alle lagen😆

3 jaar geleden

Ik maak t bedje zo op met eerst een molton, matrashoes, oogjesluier aan de onderkant en hydrofieldoek aan de bovenkant. Moet heel wat gebeuren wil er wat naar de matras lekken.

3 jaar geleden

Wij hebben de himvlav of zoiets van de Ikea. Van dit matras kun je de hoes in de wasmachine doen en de binnenkant onder de douche bijvoorbeeld afspoelen. Dan hoef je ook geen matras beschermer te gebruiken. Voor de opvang gebruiken we de earosleep topper met een dunne katoenen hoeslaken erover. Werkt ook meteen als matras beschermer.

3 jaar geleden

Reactie op debree

De matrasbeschermer van aerosleep is nog een optie
Let hier wel op dat je die nooit mag gebruiken met een kruikje in het bedje. Als de kruik dan lekt kan het hete water bij het gezicht van het kindje komen. Wij hadden ook een aerosleep maar pas op het bed gelegd nadat het kindje zichzelf voldoende warm kon houden

3 jaar geleden

Reactie op Nina 1234567890

Let hier wel op dat je die nooit mag gebruiken met een kruikje in het bedje ...
Goeie tip, dankjewel!

3 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Wij hebben de himvlav of zoiets van de Ikea. Van dit matras kun je de hoes ...
Wij exact dezelfde matras en inderdaad ook geen matrasbeschermer omdat de hoes van de matras en de matras zelf inderdaad schoongemaakt kunnen worden! Vond ik een prima oplossing hier. Nu voor het peuterbed ook opnieuw zo'n matras uitgezocht.

3 jaar geleden

Matrasbeschermer is veilig zolang ze niet waterafstotend/dicht zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Wij hebben de himvlav of zoiets van de Ikea. Van dit matras kun je de hoes ...
Daar moet ook een speciale earosleep hoeslaken overheen anders is het effect weg

3 jaar geleden

Reactie op Lotte1984v

Daar moet ook een speciale earosleep hoeslaken overheen anders is het effec ...
Aerosleep is enkel commercieel. Uit testen blijkt dat het zelfs minder ademend is dan sommige gewone matrassen en hoeslakens. Als je het wil gebruiken, prima natuurlijk he, maar het is zeker geen must.

3 jaar geleden

Precies die vraag had ik ook! Had de Lenast van Ikea gekocht maar twijfelde toch. Omdat ik nog met de kraamhulp de intake had heb ik het gevraagd, zij raden een simpele katoenen molton aan voor een newborn. Bijvoorbeeld bij de Hema heb je fijne goede en betaalbare moltons van katoen. Deze heb ik dan ook maar besteld.

3 jaar geleden

Reactie op Lotte1984v

Daar moet ook een speciale earosleep hoeslaken overheen anders is het effec ...
Nee hoor. Waar is een earosleep hoeslaken van gemaakt? Gewoon een ademende stof met een wijdmazig weefsel. Gewoon wat gezond verstand gebruiken, hoeslaken over het matras of de topper en zelf je hoofd erin drukken en ademen. Dan merk je snel genoeg of het geheel ‘ademend’ is!