14 Reacties

3 jaar geleden

Heee hoi. Wat naar zeg, en wat klinkt het heftig met dat hematoom. Ik heb met vlagen ook nog last van de knip. Hij is heel diep gezet waardoor de hechtingen wijken en ik heb geen idee of het inmiddels goed genezen is. Ik ben 3 weken geleden bevallen en ik spoel na bijna elk wcbezoek nog onder de douche. Ik heb ook nog bloedverlies. Mijn verbanden zijn net op dus ik ben nu aan het testen of ik het ook red met maandverband. De pijn valt over het algemeen wel mee maar soms trekt het wel en voel ik het gewoon bloeden. Meer irritant dan heel pijnlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Kaastosti

Heee hoi. Wat naar zeg, en wat klinkt het heftig met dat hematoom. Ik heb m ...
Ah super rot! Hoop dat t snel beter met je zal gaan ❣️

3 jaar geleden

Reactie op jootje1111

Ah super rot! Hoop dat t snel beter met je zal gaan ❣️
Had je trouwens al een afspraak bij de verloskundige staan of heb je gebeld?

3 jaar geleden

Zelf geen hematoom maar wel een flinke knip. Nu 3 weken en 4 dagen geleden bevallen. Heb er ook nog altijd best last van, net zoals jij doe ik ook goed spoelen enz. (Geen bloedverlies meer, wel nog wondvocht). Het schijnt er gewoon weg bij te horen dat het lang kan duren. Daarbij ook nog aambeien die niet lijken weg te trekken. Als ik het verhaal van me moeder hoor word ik niet blij🤣 zij heeft zeker 1 jaar lang een beurs gevoel gehad alsof ze een blok tussen de benen droeg.

3 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Hoe is het met de hechtingen? Zijn deze volledig opgelost en ook de knoopjes? Deze kunnen wel eens blijven zitten nl en voor behoorlijk ongemak zorgen. Misschien het checken waard mocht je dat nog niet gedaan hebben. Zelf geen ervaring met hematoom alleen hechtingen.

3 jaar geleden

Ik ook nog last van beneden hoor. Is op een andere plek ook echt vuurrood waarvan ik niet weet wat het is. Kan niet alle klachten plaatsen, wat jij zegt herken ik dus ook. Voor mij is het iets langer dan een maand geleden en heb vrijdag controle bij de gyn via de huisarts. Ik bloed bijna niet meer, soms. Ik verlies wel wondvocht (denk ik dat het is) 😕

3 jaar geleden

Reactie op Marit05

Zelf geen hematoom maar wel een flinke knip. Nu 3 weken en 4 dagen geleden ...
Ik weet niet of je iets gebruikt tegen de aambeien maar ik had er ook heel erg last van. Mijn VK raadde mij aan om curanol crème te halen. Ik smeerde dit smorgens en savonds en dat verlichtte ook gelijk. Na ongeveer 2 weken was ik er helemaal vanaf. ☺️

3 jaar geleden

Jup hier precies hetzelfde. 17 april bevallen met een knip. Ook een hematoom.. ik geneeste best snel, bloedverlies werd snel minder maar soms nog een beurs gevoel op de plek van de hematoom. Mijn kraamverzorgende zei elke dag even in de middag goed plat en dat heeft echt goed gedaan! En als ik nu tussendoor niet even tegelijk met de kleine rust pak.. begint het weer, en een trekkend gevoel waar de hechting zat. Ook adviseerde ze destijds te koelen. Eventueel een maandverband in de vriezer… en inderdaad katoenen ongeparfumeerd. Hoop dat je hier wat aan hebt 🍀

3 jaar geleden

Heey! Wat ben ik blij jullie verhalen te lezen. Hier is het ondertussen 5weken geleden en ook nog steeds een beurs gevoel aan het schaambeen na een serieuze knip... als ik bij anderen hoor hebben die precies maar een week of 2 last, maar bij mij duurt het toch ook lang... hoop op snel beterschap voor ons allen 🍀

3 jaar geleden

Ik heb gebeld met de assistente en zij heeft overleg gepleegd met de vk. Volgens haar klonken m’n klachten normaal. Helemaal prima maar t valt me toch best tegen. Ach ja, gelukkig een hele blije baby! Liefs

3 jaar geleden

Vervelend, je klachten! Jeetje ik teken voor een korter herstel dan je moeder hoor! Vervelend, aambeien, die heb ik gelukkig niet.ik heb niet eerder van mensen om me heen gehoord dat t lang duurt, dus blij met de bevestigende antwoorden bij deze topic, al wens ik t uiteraard niemand toe. Hoop dat je snel herstelt. Liefs

3 jaar geleden

Reactie op Dismama

Jup hier precies hetzelfde. 17 april bevallen met een knip. Ook een hemato ...
Snap ik helemaal! Echter heb ik nog een ventje van 4 rondlopen en kan ik niet elke dag even plat, er zitten te weinig uren in een dag. Eerste week wel gedaan. Ik koel nog met een zakje appelstroop. Met een verband in de vriezer is idd ook slim. Maak je die nat of alleen koel?

3 jaar geleden

Reactie op jootje1111

Snap ik helemaal! Echter heb ik nog een ventje van 4 rondlopen en kan ik ni ...
Verloskundige deed het alleen koel. Anders word die heel hard. Jaa logisch dat plat gaan dat geen optie is. Ik hoop dat het verband je ook wat gaat helpen.

3 jaar geleden

Hier 13 april bevallen met knip en ook nog last. Wat valt dat tegen heh! Mij werd aangeraden na de eerste week niet meer te koelen. Dit zorgt voor minder goede doorbloeding en dus langzamer herstel. Verder smeer ik het na elk wc-bezoek in met vaseline en dat helpt echt wel goed! Doe dat nu 1,5 week en litteken is stuk mooier en zachter geworden.