23 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een parasol. Wanneer ik ga leg ik een kruik met koud water in de wagen en heb de laken in de koelkast. Wanneer ik mij klaar maak haal ik de kruik weg en de laken te voorschijn. Onze jongen is warmbloedig en draagt alleen een rompertje en een zonhoedje

3 jaar geleden

Kap naar beneden houden en alleen het parasolletje gebruiken. Onder de kap kan het heel warm worden. Bovenkant bak heb ik helemaal open geritst. Ik gebruik wel een dun lakentje om zijn beentjes te bedekken. Soms alleen een romper, soms gewoon een zomers pakje, geen romper eronder. Ik probeer tussen 12 en 17 niet naar buiten te gaan

3 jaar geleden

Ik heb een dookie zondoek. Ook handig maar je ziet je baby niet, dat is een nadeel. En m'n zoontje laf gister in een romper en korte broek. In de wind een dun dekentje over z'n benen maar die trapt hij af

3 jaar geleden

Mijn kindje is ook 10 weken. Ik ga niet op het heetst vd dag met hem naar buiten om te wandelen. Dus alleen s ochtends of einde middag/avond. Hij heeft een romper korte mouwen en kort broekje aan. Verder smeer ik hem in met factor 50. Wat betreft de kinderwagen, wij hebben ook een Joolz - de bovenkant vd bak heb ik eraf - ventilatie openritsen - paraplu tegen de zon, die kun je een beetje buigen telkens als je een bocht maakt en de zon weer van de andere kant komt - soms schijnt de zon dan 2 min op zn beentje ofzo maar daarvoor heb ik dus zonnebrand En eventueel een zonnehoedje :)

3 jaar geleden

Wij wandelen ook niet midden op de dag met de temperaturen van laatst. Ik doe het dan vaak 's ochtends met de hond en tegen 5e de hond uitlaten met de kinderwagen. Ik heb dan een schaduwdoek met een vliegennet er om heen. Maar idd dan komt de zon ook nog vaak op de beentjes en armpjes. Ik doe er dan een hydrofiele doek losjes op. Ben ook veelste bang dat hij verbrand. Maar ik volg ook mee, wie weet zijn er nog andere tips:) Ons zoontje heeft trouwens een rompertje aan met een kort luchtig broekje met deze warmte. Thuis alleen een romper. Voor de wind is die hydrofiele doek dan wel fijn ook.

3 jaar geleden

Hoi! Hier ook een joolz day kinderwagen, en ook onze eerste kindje. Wij hebben ook alles open geritst waardoor het lekker kan luchten. Onlangs hebben wij een parasol aangeschaft. (Heb er nog niet mee gelopen dus geen idee of het wat is) ik zit vooral in de schaduw buiten met haar in de kinderwagen. En als ik dan echt eropuit moet zoals even een boodschapje doen hier om de hoek dan als er zon in de wagen schijnt doe ik haar even meer naar beneden schuiven zodat er geen zon op haar lichaam valt (ze is 8 weken oud). Dit zijn korte stukjes & zodra er geen zon in de wagen valt trek ik haar weer omhoog zodat ik haar kan zien. Ik hoop dit met de parasol wel opgelost te hebben zodat ik vrij kan lopen. Wat ons kindje aan heeft is met de heetste dagen alleen een luier met evt een dekentje in de kinderwagen mocht er veel wind zijn. En nu het ietsje is afgekoel doe ik haar wel een rompertje aan. Ook zorg ik ervoor dat ik in de ochtend naar buiten ga dan is het natuurlijk het lekkerst.

3 jaar geleden

Wij hebben ook met een zonnedoek van dookie. Laat al alle kanten genoeg lucht door en heb ventilatir van de kap ook open. Heb haar in een romper truitje en korte broek.

3 jaar geleden

Hier ook een Joolz kinderwagen voor onze dochter van 9 weken. Heb een paar weken geleden de parasol aangeschaft en dat werkt goed! Vanochtend heb ik wel een dekentje gebruikt en het 'afritsdekje' erop gedaan ivm de wind. Afgelopen dagen ook in de avond lekker stuk gewandeld (rond 18.00u). Toen geen dekentje of iets gebruikt, alleen de parasol en had ze tshirtje, korte broek en romper aan :-)

3 jaar geleden

Wij hebben een Maxi Cosy met parasol en gewone kap. Het schijnt dat zo'n doek de binnentemperatuur van de wagen heel erg kan verhogen dus dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen. Ik doe hem nu ook niet in de wagen omdat ik het te warm vindt, maar ik denk erover om een koelmatje onder een dekentje te leggen en hem dan binnenkort wel mee te nemen. Ik smeer hem gewoon in mocht de zon toch op z'n huidje komen en ik heb een witte hydrofiele deken om over zijn beentjes te leggen als de zon heel fel is, maar die trapt hij vaak af

3 jaar geleden

Wij hebben de Comfort Cover op de Joolz, werkt perfect!

3 jaar geleden

Ik heb een dooky doek, maar het wordt snel te warm, dus dat wordt wel afgeraden. Ik ga met dit warme weer alleen maar een klein stukje naar buiten naar het winkelcentrum. Hij draagt alleen een rompertje zonder mouwen. En ik smeer hem in met F50 zonnebrandcreme. Zijn benen komen wel in de zon tijdens dit stukje, maar ik heb hem ingesmeerd. Dit gaat gewoon goed en verbrand niet. Ik heb een koelmat voor honden en katten gehaald die ik in de wandelwagen leg waar hij op ligt, voor dit kleine stukje. Ik gebruik die niet te lang omdat het ook snel te koud kan worden. Dus eenmaal aangekomen bij het winkelcentrum haal ik het weer uit de wandelwagen.

3 jaar geleden

Reactie op Rivr

Wij hebben de Comfort Cover op de Joolz, werkt perfect!
Die hebben wij ook, maar stoor er me er verschrikkelijk aan dat de zon langs de zijkant nog gewoon naar binnen kan schijnen 😂

3 jaar geleden

Oh wat fijn dat jullie je tips willen delen!! Heel erg bedankt! 🤎

3 jaar geleden

Los van wat voor zonnewering je gebruikt: ik heb in de kinderwagen boven het hoofdje van onze dochter een thermometer liggen om tijdens de wandeling te kunnen checken of het niet te warm wordt.

3 jaar geleden

Met de dookie word het niet te warm als je de ruimte niet afsluit het kan aan alle kanten doorluchten. Zodra en die inderdaad naar beneden laat hangen en de ruimte afsluit onder de kap dan gaat het inderdaad broeken. En ik weet niet hoe het bij anderen kinderwagens (qua merken) zit maar bij ons aan de binnenkant van de kap zit een extra laag waardoor het aan de binnenkant niet warm word.

3 jaar geleden

Reactie op Ramona lily

Met de dookie word het niet te warm als je de ruimte niet afsluit het kan a ...
Broeien*

3 jaar geleden

Hier ook een dooky doek aangeschaft, heel fijn

3 jaar geleden

Hier een parasol, werkt echt super. Kan het wel Luchten (in tegenstelling tot een doek) en zonder zon. Heel af en toe is de kap en de parasol nodig om alle zon buiten te houden maar heel vaak is parasol genoeg.

3 jaar geleden

Ik heb de parasol meteen besteld. Wordt vandaag geleverd! Dankjewel voor jullie ervaringen!

3 jaar geleden

Ik kwam deze tip tegen op instagram, misschien nog een ideetje?