27 Reacties

2 jaar geleden

Hier hoest ons meisje ook behoorlijk. Soms heb ik het idee dat t beter gaat maar t blijft... Dokter zegt dat de longetjes schoon zijn.... Hoe is die van jou daarop getest en welke symptomen behalve hoesten?... Hier wiegen we haar momenteel in diepe slaap... Hoofdeind van het bedje omhoog en luuf onder de voetjes met sokken aan....

2 jaar geleden

Paardenmelk kan helpen dat het minder heftig is en dat ze sneller opknappen.

MOD

2 jaar geleden

Geen ervaring maar ik wens jullie heel veel beterschap! ❤️

2 jaar geleden

Och geen ervaring maar vanuit eigen ervaring met benauwd en hoesten als kind. Op buik slapen werkt het beste voor lucht wegen. Zou ik proberen, en wellicht stomen (badkamer stoom) voor slapen. Heel veel sterkte en trek (weer) bij een arts op tijd aan de bel als je het niet vertrouwd (Corona mensen op die ic worden ook op hun buik gelegd)

2 jaar geleden

Hi, Heb je al neusdruppels en een luchtbevochtiger geprobeerd? Ik ben ook wel benieuwd waarom ze besloten te testen en wat de dokter nu zegt over het hersteld? Ons meisje hoest al maanden en vooral snachts heeft ze hoest aanvallen. Soms duurt het wel een uur. Ze slaapt er wel doorheen maar het gaat maar niet over. Onze huisarts zegt gewoon verkoudheid en virus op virus van de creche.

2 jaar geleden

Oh en is je kindje gevaccineerd tegen kinkhoest? Veel beterschap! ❤️‍🩹

2 jaar geleden

heeft hij al antibiotica gekregen?

2 jaar geleden

Paardenmelk kan goed helpen. Sanvita.nl Goede ervaringen bij kindjes met kinkhoest. Beterschap!

2 jaar geleden

Reactie op Joellee122

Paardenmelk kan goed helpen. Sanvita.nl Goede ervaringen bij kindjes met ki ...
Dankjewel ik ga het opzoeken

2 jaar geleden

Reactie op Abunte

heeft hij al antibiotica gekregen?
Ja en heeft wel iets geholpen maar kan maanden duren helaas. Nog steeds aan het hoesten net zo lang tot ie moet overgeven helaas

2 jaar geleden

hey! hoe lupt het nu? wat werkte goed? ik ga mijn zoontje morgen ook testen op kinkhoest. 😰

2 jaar geleden

Zonder te veoordelen! Maar ik vroeg mij af of je kindje gevaccineerd is tegen kinkhoest? Ik dacht eigenlijk dat je dan geen kinkhoest kon krijgen maar dat is dus misschien niet zo? Gaat het inmiddels weer wat beter met je zoontje? Heel veel beterschap☘️

2 jaar geleden

Reactie op mamavanzoon

Zonder te veoordelen! Maar ik vroeg mij af of je kindje gevaccineerd is teg ...
Ik las recent dat je kinkhoest wel kan krijgen wanneer je gevaccineerd bent, maar de kans is dan kleiner en vaak heb je er minder last van. Het heerst momenteel en mijn man heeft het waarschijnlijk gehad vorige maand, maar mijn zoontje en ik hebben alleen kort gehoest en ik heb ook alleen een schorre stem, maar meer niet. Ik dacht eerst ook dat je het dan helemaal niet kon krijgen, maar dat hoeft dus blijkbaar niet zo te zijn

2 jaar geleden

Met alle respect hoor maar mensen die n vaccinatie hebben gehad kunnen het gewoon krijgen hoor net als griep en corona

2 jaar geleden

Reactie op Mi Vida💙

Ja en heeft wel iets geholpen maar kan maanden duren helaas. Nog steeds aan ...
Oh gossie , terug naar de dokter? Zo zielig als ze zo erg hoesten. Helaas mag je ze ook nog geen anti hoest geven ofzo 😔

2 jaar geleden

aaah wat vervelend en zo sneu voor jullie kleintje! Wij hebben (als het goed is) het ergste nu gehad met kinkhoest. Mijn tips (onder de mom van baat het niet, dan schaad het niet): verkoudheidsbalsem, zoutoplossing, tussikin druppels,uitje bij het bed, hoofdeinde van het bedje omhoog. Ons zoontje (nu 10 maanden) heeft afgelopen december in het ziekenhuis gelegen met kinkhoest(positief getest) maar hij had er ook nog rsv bij. Ik vind het heel pittig... Die hoestbuien zijn zo heftig. het hoesten duurt echt zéker 3,5 maand bij elkaar. Begin dec begonnen met hoesten. Nu hoest hij alleen nog in z'n slaap, wel hele heftige hoestbuien waarbij z'n adem echt even ontnomen wordt. In het begin hield ik hem altijd overeind bij het hoesten, ook in z'n slaap, maar inmiddels doe ik dat niet meer omdat hij dan helemaal overstuur raakt. Oudste dochter heeft het ook, met overgeven erbij . Het is heel vermoeiend voor hun ook. Gelukkig zijn ze nu wel weer verder helemaal de oude ondanks het hoesten nog. 6 Lang verhaal geworden, maar wil toch even mijn verhaal delen. Toen onze kinderen het in dec kregen kon ik op dit forum niet zoveel vinden hierover.

2 jaar geleden

enn, heel veel beterschap!

2 jaar geleden

aaah wat vervelend en zo sneu voor jullie kleintje! Wij hebben (als het goe ...
Super vervelend! Ook echt zielig dat het zo lang duurt. Dankjewel voor het delen van je ervaring

2 jaar geleden

Reactie op mamavanzoon

Zonder te veoordelen! Maar ik vroeg mij af of je kindje gevaccineerd is teg ...
Ik heb twee zoontjes de oudere is wel gevacccineerd en de jongere niet. De jongste heeft er het meest last van. Denk eigenlijk vooral omdat voor hem elk griepje en virusje nieuw is. De oudste is sinds hij naar de opvang gaat al zooooo vaak ziek geweest, die kan wel wat hebben nu😅

2 jaar geleden

Reactie op PJ m2023

Hi, Heb je al neusdruppels en een luchtbevochtiger geprobeerd? Ik ben oo ...
Eigenlijk omdat ik het zelf steeds vermoedde. Eerste keer naar huis gestuurd met dat het een verkoudheids virus is en dat de longen schoon klonken. Tweede keer toch echt wat meer aangedrongen dat ik toch denk dat het kinkhoest kan zijn. En toen was mijn andere zoontje mee en zijn ze beide gestest en beide positief.