7 Reacties
3 jaar geleden
Bij een gezond dieet met veel variatie, verse groente en vers fruit is supplementatie nooit nodig. Toch, mocht het niet lukken om aan die voorwaarde te voldoen, kun je vitamines slikken. Het beste neem je dan vitamines die op je situatie van toepassing zijn. Bij borstvoeding kun je extra foliumzuur, vit-D en ijzer gebruiken. Terwijl je met vit-A en B6 nog moet uitkijken.
3 jaar geleden
Ik blijf de eerste periode na de zwangerschap de vitakruid dag&nacht mama gebruiken die ik nu ook al gebruik, ik heb genoeg voor ongeveer 6 weken na de bevalling. Verder slik ik nu sinds week 30 van de zwangerschap ook probiotica, en dit slik ik ook nog even door na de bevalling tot mijn voorraadje op is, zo heb ik na de bevalling en zwangerschap nog even wat ondersteuning voor mijn lichaam. Na die eerste periode ga ik ervanuit dat ik zoals voor de zwangerschap weer gewoon genoeg heb aan mijn voeding, ik eet heel bewust. Als ik toch door borstvoeding wel iets tekort kom hoop ik dit ook met voeding op te kunnen lossen, zo niet dan kies ik weer een mama vitamine, deze zijn ook geschikt voor de borstvoedingsperiode, volgens mij is dit niet bij alle standaard supplementen het geval