19 Reacties

5 maanden geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben er bijna een maand last van gehad en zijn toen uiteindelijk maar de middag slaapjes. gestopt en ons avondritueel eerder gestart. Dus eerder avond eten en rond half 7 / kwart voor 7 naar bed en sindsdien gaat het goed. Hier is dus het middag dutje niet meer doen, de sleutel tot savonds goed naar bed gaan zonder een hoop gedoe. Maar voor ieder kind zal ook dat weer anders zijn dus als je dat nog niet geprobeerd hebt, wie weet helpt het

5 maanden geleden

Mijn zoontje ook.. 2 jaar en 4 maanden. Elke avond is het drama! Vandaag maar de deur open gelaten en de lamp aan en toen is hij uiteindelijk om 9u gaan slapen.. niks lijkt te werken..

5 maanden geleden

Hier ook echt een ramp! Gelukkig wilt hij wel slapen bij zijn zus van 4 op haar kamer. Ik vind het prima zolang ze dan maar wel gaan slapen 😆 alleen blijven ze dan nog wel vaak een tijdje wakker

5 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal.. Zou zijn omdat ze fantasie krijgen en meer kunnen praten?

5 maanden geleden

Hier sinds 1.5 week juist weer vroeg wakker🤡. In slaap vallen gaat oké, maar maakt niet uit wat we doen.. stipt 5:30 meldt ze zich.. nu ik jouw verhaal lees, denk ik: zal het weer een fase zijn ofzo?😅

5 maanden geleden

Hier net hetzelfde. Dochter 2 jaar en 4 maanden. Al ruim 3 weken dat ze zo slecht slaapt. Ondertussen is het wel terug aan het beteren. We moeten niet meer bij haar blijven tot ze slaapt. Ze kan terug zelfstandig in slaap vallen. Alleen wordt ze vaak 's nachts nog huilend wakker. Even troosten en dan gaat ze wel terug liggen maar duurt het uren voordat ze terug in slaap valt. Ik heb geprobeerd van haar dutje te schrappen of in te korten maar dat was bij ons geen succes. Hierdoor werd ze nog meer moe dan ze al was en ging het slapen nog moeizamer. Ik hoop dat het een fase is en dat ze snel terug doorslaapt.

5 maanden geleden

Ja! Hier ook.. sinds een week of 4, waarbij het in het begin heel extreem was, met gillen krijsen, huilen, en nu gelukkig iets gekalmeerd. Een aantal avonden zelfs zelf ook naar naar bed gegaan om hem bij me te nemen, dan werd hij wel rustig maar viel alsnog pas tegen 21u in slaap. Nu kan hij nog steeds heel erg overstuur raken als het hem niet naar het zin gaat, maar we merken dat hij nu wel uitleg accepteert; je moet een slaapzak aan anders krijg je het koud, wil je de groene of de blauwe. Alsnog soms wel lang wakker maar dan gewoon liedjes aan het zingen. Middagdutje korter, langer, eerder, later maakt bij ons niet uit. Helemaal schrappen gebeurde 1 dag per ongeluk, dat was zo'n groot drama dat we dat niet eens gaan proberen 🤣

5 maanden geleden

Och precies dit hebben we hier ook (gehad) ik dacht ook misschien moet het middag dutje er af, maar hier is het juist het tegen ovet gestelde... Doordat ze te weinig sliep dus overmoeid was ging het slapen steeds moeizamer. Heb me erg aan een ritme gehouden, heb 2 avonden bij haar gezeten tot ze sliep en daarna ben ik steeds terug gegaan en deed en zei steeds hetzelfde. Nu slaapt ze weer goed, af en toe moet ik nog eventjes heen.. Denk dat het met de ontwikkeling te maken heeft... Consequent zijn maar ook zeker nabijheid bieden was hier de sleutel...

5 maanden geleden

Hier ook, en ze wil ineens ook absoluut niet meer slapen smiddags. Maar ze sliep altijd nog 2.5 of 3 uur dus de overgang is gigantisch. Ze is zo moe maar slapen, ho maar

4 maanden geleden

Is het bij mensen al weer over? Deze duurt echt zo lang na ons idee

4 maanden geleden

Reactie op mimi95

Is het bij mensen al weer over? Deze duurt echt zo lang na ons idee
Nope, wallen tot de grondddd

4 maanden geleden

Hier ook nog niet, sinds 2 weken toch begonnen met inkorten middagdutje want op een gegeven moment was meneer pas om 20.30 in slaap en om 4.30 weer wakker. Eerste week werkte het geweldig, opeens weer binnen 15min inslapen en dan doorslapen tot 06.30. Maar afgelopen week ellende, elke nacht huilend wakker om allerlei redenen en slaapt dan bij ons wel of niet verder. Ik ben helemaal kapot en word er ook echt wanhopig van. Wij gaan nog wel even volhouden om te kijken of het gaat wennen voor hem

4 maanden geleden

Reactie op Anem

Hier ook nog niet, sinds 2 weken toch begonnen met inkorten middagdutje wan ...
Hier precies hetzelfde…slaapt elke dag rond 20:30u En rond 2/3 weer wakker…wel/niet bij ons in bed slaapt ie wel weer verder na een uur Maar idd gebroken zijn we

3 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Nope, wallen tot de grondddd
En nu wel over🤣

3 maanden geleden

Bij ons nog niet over 🥹🫩

3 maanden geleden

Reactie op mimi95

En nu wel over🤣
Nope, wel iets verbeterd

3 maanden geleden

Hier sinds dinsdag geen middag dutje meer en slaapt van half 7 tot 7 zonder moeite!🤣
En helpt het misschien om meer rust te geven ik hè. Dit ook gehad en soms weer met m’n dochter, aa haar merk ik dat ze dan eigenlijk te vol is in haar hoofd dus dan schrap ik alle activiteiten en blijven we gewoon thuis, nu kon dit makkelijk laatst ivm verlof vanwege zwangerschap, maar ik merk dat rus haar dan goed doet lekker in en om het huis en juist niet er op uit en prikkels opzoeken

Reactie op Butterflypowermommy

En helpt het misschien om meer rust te geven ik hè. Dit ook gehad en soms w ...
ze had ook echt nachtelijke woede aanvallen e.d heel vermoeiend