17 Reacties

3 jaar geleden

Hoihoi! Ik ben eerstejaars studente aan de Hogeschool rotterdam. Inmiddels 12 weken zwanger. Dit wordt mijn 2e kindje, hiervoor werkte ik altijd 😊

3 jaar geleden

Hi! Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap hetzelfde jaar dat ik beviel ook afgestudeerd, dus het kan hoor! Ik kreeg van tevoren heel veel te horen: neem maar een tussenjaar en dat ik uit moest gaan van vertraging maar dat hoeft dus niet! (Zolang je je er zelf goed bij voelt).

3 jaar geleden

Hoii hoii, hier ook een studente aan de Hogeschool van Arhnem en Nijmegen. Nu mijn laatste jaar afmaken precies in de tijd van de aankomende bevalling🥹. Moet zeggen vind het allemaal maar spannend of ik het ga halen, moet bijna alles af gaan ronden voor januari…. Dus nog even afwachten of het gaat lukken, anders gewoon een paar maandjes verlengen🙈

3 jaar geleden

Jeetje, afstuderen zelfs! Ik vind in m’n tweede jaar al heel wat haha. Ik ben aan het kijken of ik wat vakken/ deadlines kan verschuiven maar heb morgen pas een afspraak met de studieadviseur. Ik maak me verder ook geen zorgen om de studie zelf; het studeren gaat me makkelijker af dan m’n werk van de afgelopen 8 jaar :)

3 jaar geleden

Bij mij is het een beetje anders. Ik doe mijn doctoraat aan de universiteit van brussel. Geen vakken etc, gewoon één gigantisch 4 jarig onderzoek!

3 jaar geleden

Derdejaars studente (met al enige studievertraging) aan het Fontys Eindhoven. Ben vandaag 11+1 weken zwanger van mijn eerste kindje en heb een paar weken terug gesproken met een studieadviseur. Ik volg nu een paar vakken van het 4e jaar zodat het afstuderen wat makkelijker wordt icm een baby. In februari 2023 stop ik een half jaar zodat ik in september 2023 kan beginnen met een minor (die ik waarschijnlijk in een jaar zal doen ipv een half jaar) en het jaar daarop (september 2024) kan afstuderen. Erg fijn om te zien dat er meerdere studentes zijn op dit forum😊

3 jaar geleden

Hey, ik ben ook student 8w + 4d zwanger nu. Zit in het 3e jaar van mijn hbo opleiding! Vind het allemaal heel spannend en ben benieuwd of het gaat lukken met school. Is mijn eerste zwangerschap.

3 jaar geleden

Was dit jaar begonnen aan een nieuwe opleiding en ze hebben me aangeraden om volgend jaar opnieuw te starten omdat ik vanaf begin maart alles ga missen 🥲

3 jaar geleden

Reactie op MelanieBabyB

Jeetje, afstuderen zelfs! Ik vind in m’n tweede jaar al heel wat haha. Ik b ...
Jaa en een aankomende verbouwing in januari… het word dus zeker aankomende periode best zwaar. Op school zijn ze wel erg flexibel en hebben ze al een persoonlijk traject opgesteld. Met hard werken en veel tijd kan ik het halen🙈 Maar gelukkig een hele lieve partner die veel lasten probeert over te nemen

3 jaar geleden

Hoi hoi! Nou maak ik me normaal helemaal niet druk om wat andere mensen van me vinden, maar merk toch dat ik wat gevoelig ben voor medestudenten. Nog niemand weet het, daar is het wel te vroeg voor. Maar ik heb toch zo’n gevoel dat ik me eerst wil bewijzen voordat dit bekend wordt. Hoe reageerden andere studenten bij jullie (als je het al hebt verteld)?

3 jaar geleden

Reactie op MelanieBabyB

Hoi hoi! Nou maak ik me normaal helemaal niet druk om wat andere mensen va ...
Ik schreeuw het op mijn studie ook niet van de daken af, ik zit er tenslotte voor mezelf. De paar medestudenten die ik het heb verteld, reageerden positief. Maar de enige reden dat ik het heb verteld omdat ik daar vriendschap mee heb opgebouwd en/of mee samenwerk (dus praktische overweging) :) Hoe gaat het je af met studeren en kwalen?

3 jaar geleden

Reactie op Perzik

Ik schreeuw het op mijn studie ook niet van de daken af, ik zit er tenslott ...
Jaa ik vertel het ook zeker nog niet. Maar op den duur gaat het opvallen lijkt me 🤪 Het ging me best goed af, alleen gisteren door extreme misselijkheid thuis moeten blijven. Verder merk ik alleen met de vermoeidheid dat ik m’n studeerwerk niet moet uitstellen tot in de avond, dan red ik het niet meer haha. Bij jou?

3 jaar geleden

Reactie op MelanieBabyB

Jaa ik vertel het ook zeker nog niet. Maar op den duur gaat het opvallen li ...
Oh wat vervelend, hopelijk gaat het vandaag wel wat beter met je! Hier ook algemeen vermoeid, maar je mag me op een zuurstoffles aansluiten na een kwartier lopen op de campus😴🤪

3 jaar geleden

Jaa dat merk ik af en toe ook zeker! Ik loop wel echt aanzienlijk langzamer merk ik hahaha

2 jaar geleden

Hoi allemaal! We zijn wat maandjes verder. Hoe is het met iedereen? Gaat het studeren nog zoals verwacht?

2 jaar geleden

Ik ben niet echt een student maar doe een BBL opleiding als pedagogisch medewerker en onderwijs assistent, ben nu 22 weekjes zwanger 😊

2 jaar geleden

Ik doe een deeltijd hbo opleiding. Momenteel 20,5 weken zwanger van de 2e en de eerste is ook tijdens de opleiding geboren. Zoals het er nu uit ziet wel klaar na dit schooljaar dus probeer het allemaal beetje zo te plannen dat ik rond de bevalling niet al te veel hoef te doen aan tentamens e.d.