55 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook 10 mnd en deze week langzaam begonnen met tijgeren. Sommige babies gaan nooit kruipen, ieder kind heeft zijn eigen tempo!

2 maanden geleden

Hier met 11 maand pas gaan kruipen! Daarvoor alleen maar tijgeren :) fysio maakt zich geen zorgen

2 maanden geleden

Nee joh echt geen zorgen maken, mijn zoontje is nu 10,5 maand en begint nu ook een soort van te tijgeren sinds deze week. Ik denk dat we vooral veel verhalen horen van baby’s die het wel doen terwijl er genoeg baby’s nog helemaal niet kruipen met dit termijn!☺️

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft nooit gekropen. En pas gaan lopen bij 20 maand. Heeft altijd op der kont geschoven. M’n zoontje van nu 10 maand rolt ook door de kamer en kan net rechtop zitten. Verder nog niks. Maak me er helemaal niet druk om. M’n dochter rent er nu over en heeft alles weer ingehaald. Is talig heel ver.

2 maanden geleden

Hier wordt ook eindelijk getijgerd. Ze verplaatst zich nu dus wel naar voren, maar van echt kruipen is ook nog geen sprake. Ik probeer me er niet te druk over te maken, en vooral niet door wat mensen in de omgeving zeggen.

2 maanden geleden

Hier bijna 10 maanden en ze duwt zichzelf nog naar achteren. Niet tijgeren naar voren en ze kruipt ook nog niet. Komt vanzelf 😁 Als ik het goed heb gezien trouwens, is er zo'n overzicht waarin staat wat wanneer ongeveer verwacht wordt volgens het consultatiebureau. Tijgeren wordt pas met 12 maanden verwacht, en kruipen pas met 15. Tijd genoeg 😁

2 maanden geleden

hier ook niet hoor, ook 10 maand. hij trekt zich wel overal aan op en loopt overal langs heen. ook tijgert hij, maar kruipen nog niet🤣

2 maanden geleden

Neehoor heel normaal! Hier een dame van 10 maanden die zelfs nog niet tijgert. Ieder kindje op zijn eigen tempo

2 maanden geleden

Hier ook niet hoor het is vooral tijgeren. En af en toe 2 kruip stapjes maar dan weet tijgeren hahah. Daar in tegen trekt ze zich wel overal aan op en wilt ze steeds staan. Maar ieder kindje op zijn eigen tempo. En daarnaast zit mijn kindje nog niet zelfstandig recht maar meer schuin

2 maanden geleden

Hier 10 maanden! Ze kruipt niet, tijgert niet, trekt zich nog niet op, staat nog niet en kan nog niet zelfstandig in zithouding komen. Ze zit alleen op haar kont en schuift zittend de kamer door. En als ze ligt, schuift ze zichzelf alleen naar achter! Mijn oudste was veel sneller met alles en begon met 13 maanden te lopen. Nou, dat zie ik onze jongste spruit absoluut niet doen hoor haha! Komt vanzelf wel😇

2 maanden geleden

Hier ook nog niet, zoontje van 10 mnd! Voornamelijk om zijn as draaien maar zitten kan hij dan wel weer heel goed

2 maanden geleden

hier ook niet. dochter is 11 maand. ze tijgert wel heel veel en snel, ook trekt ze zich op en aan de hand kan ze lopen.. maak me er niet zo druk om🤭

2 maanden geleden

Dat hij sinds een weekje tijgert is dan toch een mooie vooruitgang. Je kunt hem eventueel helpen door een handdoek op ze buik te toen en zachtjes op te tillen dat ze houding van het tijgeren veranderd in kruip stand. Je kunt ook helpen om ze beetjes zo af en toe onder hem te schuiven. 5 min baby gym op een dag kan geen kwaad zolang hij het leuk vind. Je kunt dus een beetje helpen met oefeningen zodat ze dan ineens doorhebben … oooh zo moet het. Hier wel gedaan maar niks geforceerd, ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Probeer niet kruipen over te slaan, en door gegaan met staan. Niet elk kindje kruipt, en tijgeren is ook een vorm absoluut. Ze hebben er later wel degelijk motorisch profijt van. Zit het je echt dwars kun je altijd 3 of 3 keer naar kinder fysio dan krijg je oefeningen om het aan te moedigen. Maar volgende week kan die ineens kruipen, je weet het nooit 😅

2 maanden geleden

Hier ook niet hoor, komt vanzelf!

2 maanden geleden

Hier ook nog niet hoor. cb had laatst haar beentjes gecheckt. (ze had hoge spierspanning vanaf genoorte dacht misschien last van haar beentjes wat we over het hoofd zien ofzo) Het antwoord luidde. Niks mis met de kleine ze heeft er waarschijnlijk gewoon geen zin in. #tikkeltjelui hahah we gaan meemaken wanneer ze gaat kruipen/staan.

2 maanden geleden

Hier ook nog niet. Indd wel tijgeren sinds kort en hij houdt vaak wel een kruiphouding aan maar komt niet vooruit behalve schommelen😂 Komt vanzelf

2 maanden geleden

Bezoekje aan een manueel therapeut!

2 maanden geleden

Reactie op BoterBloempje2022

Bezoekje aan een manueel therapeut!
Waarom precies?

2 maanden geleden

Reactie op Myvon

Waarom precies?
Mijn kleine kon ook niet kruipen bij 8 maanden. Na 1 behandeling begon ze te tijgeren en naar 2 behandelingen te kruipen. Zij had het Kiss syndroom bleek. Waaronder niet kruipen 1 van de symptomen zijn. Maar los van dit kiss syndroom gaat een manueel therapeut over de mobiliteit en wordt het sterk geadviseerd om een bezoekje te brengen voor de kleine

2 maanden geleden

Reactie op BoterBloempje2022

Mijn kleine kon ook niet kruipen bij 8 maanden. Na 1 behandeling begon ze t ...
Dat wordt lang niet door iedereen geadviseerd. Ik laat het ook liever aan de natuur over! Los van het Kiss-syndroom of lichamelijke beperkingen, ken ik geen kind dat niet uiteindelijk ging lopen (kruipen wordt nog wel eens overgeslagen, geen enkel punt).