7 Reacties

10 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar weet wel dat je naar je eigen lichaam moet luisteren! Liever nu nog wat langer weg blijven dan nu aan het werk gaan en straks met een burnout of erger thuis zitten.

10 maanden geleden

Herkenbaar! Denk dat je je wel opnieuw moet ziekmelden ja. Mijn contract wordt niet verlengd en moet opzoek naar nieuw werk, ook enorm lastig als je nog niet langer dan een halfuur kan lopen/staan en niet langer dan 2 uur kan zitten :(

10 maanden geleden

Inderdaad opnieuw ziekmelden. Meld je klachten ook bij de huisarts, want de arboarts gaat sowieso vragen welke stappen je al hebt ondernomen enzovoorts.

10 maanden geleden

Reactie op Baby21032023

Herkenbaar! Denk dat je je wel opnieuw moet ziekmelden ja. Mijn contract wo ...
Jij kan je dan ziekmelden bij het uwv, ziektewet in ipv de ww met sollicitatieplicht.

10 maanden geleden

Reactie op Baby21032023

Herkenbaar! Denk dat je je wel opnieuw moet ziekmelden ja. Mijn contract wo ...
Ja ik dus ook niet. En ik ben altijd van het ja doe ik wel. Vooral als mijn man werkt natuurlijk. Ik heb een kinderen van 10,7,4 en nu ook een baby erbij van 7 weken. Hier hebben we zelf voor gekozen natuurlijk en zij maakt ons leven echt compleet maar niemand had verwacht dat ik zulke klachten zou krijgen!

10 maanden geleden

Ziekmelden via je werk. Dan wordt het via het uwv geregeld. Wel aangeven dat het zwangerschaps-gerelateerd is. Bezoek aan huisarts is zeker aan te raden, arbo gaat vragen wat je al hebt gedaan. Let wel, als de arboarts gaat aangeven dat je moet starten met reïntegreren, is dit leidend (al zou de huisarts aangeven dat dit nog niet kan/verstandig is). Dit is sinds 2022 veranderd in de wet.