9 Reacties
2 jaar geleden
Het is dat ik er geen foto van kan vinden, maar hier zit het merendeel toch echt aan zijn slabbetje dan dat er eten wordt doorgeslikt hahaha
Het gaat ook niet om dat hij alles opeet/doorslikt. Het gaat om smaken leren kennen, structuur van eten en bewegingen van de mond/tong.
Doorslikken komt vanzelf 馃槉
We waren 2 weken geleden begonnen, was echt drama. Toen even gestopt na 5 dagen wegens darmklachten.
Sinds zaterdag weer begonnen en nu na 3 dagen wil hij zelf de lepel in zijn mond doen. Slikken ho maar, maar hij vindt het nu wel leuker en doet zijn mond vaker meteen open. Ik vind alles best, het is een leerproces en elk kindje gaat op een ander tempo
2 jaar geleden
Hier gaat het vanaf het begin goed, maar de smaken die hij niet lekker vind spuugde hij allemaal weer uit. Nu is het zelfs dat hij zijn lippen stijf dicht houd als hij het niet lekker vind. Bloemkool en pastinaak vind hij echt niet lekker. Ook niet na een paar pogingen. De smaken die hij wel lekker vind gaan er goed in. Vooral het fruit natuurlijk.
Maar het oefenen is inderdaad bedoeld voor de mondmotoriek voor het eten met een lepel en kennis maken met de verschillende smaken. Dus maak je maar geen zorgen. Komt allemaal vanzelf wel goed.
2 jaar geleden
De eerste keer zoog onze baby aan de lepel, alsof het een melkje was. Maar hij had de werking snel door, slikt goed en kan niet wachten op de volgende hap. Ik mix het papje wel heel fijn en voeg wat kookwater en olie toe waardoor het nog een redelijk vloeibare hapje. Misschien dat het daarom gemakkelijk door te slikken valt.
MOD
2 jaar geleden
Mijn oudste wilde vanaf 4 maanden al lekker oefenen hoor. At al snel een ijsblokje voeding. Mijn jongste is nu een goede 5 maanden en die neemt 2/3 hapjes en is dan klaar. Kindjes gaan echt wel eten als ze er klaar voor zijn.
Bij mijn oudste zat cb steeds te pushen dat hij brood moest eten. Ik vond t niet nodig en hij stikte er zowat in. Moet je m tegenwoordig zn brood eens zien eten. Alsof zn leven er vanaf hangt 馃ぃ.
Dus nogmaals, maak je (nog) geen zorgen. Gewoon blijven proberen en het komt vanzelf 馃槉
2 jaar geleden
Hier hetzelfde en ook 2 weken aan het proberen. Ik kom niet verder dan 2 baby lepeltjes. Ik blijf het maar lekker proberen en met de tijd neem ik aan dat het beter gaat. Ze moeten gewoon nog heel veel wennen.
Door de hapjes heeft ze wel een nieuw trucje ontwikkelt. Ze steekt haar tong uit en blaast en dan komt alles eruit. Ze doet dat nu met haar speen als ze moet slapen maar niet wilt 馃ぃ.
2 jaar geleden
Onze dochter vond hapjes vanaf het begin heel lekker en slikte alles door.
Onze zoon nu krijgt 3 lepeltjes waarvan er sowieso 2 uitkomen met zijn tong. Het komt vast vanzelf goed 鈽猴笍 het is maar om te oefenen.