24 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb groenten en fruit gepureerd en in ijsblokjes vormpjes gedaan, ingevroren en uiteindelijk in een zakje. Mijn hele vriezer ligt nu vol met blokjes groenten en fruit. Het fruit haal ik eruit en laat ik op kamertemperatuur komen en groente verwarm ik in een bakje, die zet ik dan in een kommetje met heet water. Even roeren en het is zo warm. Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt elke dag 2 blokjes fruit en 2 blokjes groenten. Met fruit zijn we gisteren begonnen, groenten doen we al een maandje en sinds gisteren meng ik 2 soorten groenten door elkaar.
Dit gaat heel goed en ik vind het fijn dat er altijd is. Ook als mijn ouders oppassen is er gewoon vers eten voor hem
2 jaar geleden
Reactie op misoo19
Hey
Ik zou het liever niet in de diepvriezer zetten en gewoon elke dag ve ...
Waarom niet in de vriezer? Ik ben daar ook mee begonnen, want elke dag vers maken is best wat gedoe. Voor zover ik weet is ingevroren net zo gezond als vers, toch?
Groente vries ik dus in: als ik voor m'n eigen avondeten kook, kook ik extra groente mee en vries ik in ijsblokjes in, vervolgens in een zakje verzamelen.
Fruit ga ik misschien wel vers doen, omdat daar minder bereiding aan vooraf gaat.
2 jaar geleden
Reactie op misoo19
Hey
Ik zou het liever niet in de diepvriezer zetten en gewoon elke dag ve ...
Zeeman heeft fijne ijsblokjesvormen met een siliconen onderkant waar je ze gemakkelijk uit kunt halen.
‘s Ochtends haal ik het groentehapje er uit, dan is het ‘s avonds ontdooid. Je kunt het gewoon in de vriezer doen. Wie heeft er nu tijd om elke dag vers te koken 😂. Zelf eten we ook vaak genoeg uit de vriezer, dus zou niet weten waarom onze kinderen niet.
Toen de hapjes nog heel klein waren, warmden we het au bain Marie op, maar toen ze groter werden, deden we het gewoon in de magnetron.
Ik deed niet al het fruit in de vriezer, banaan maakte ik bijvoorbeeld altijd vers.
Maar op den duur als er gehele stukken fruit werden gegeten, vanaf een maand of 7/8 ofzo, dan maakte ik het ter plekke klaar. Mandarijntje/druiven/wat ook maar pureren met de staafmixer en wat granen erbij als het heel dun bleef.
Mango en appel kookte ik vaak even van tevoren zodat het lekker zacht werd.
2 jaar geleden
Reactie op Bobbelt
Waarom niet in de vriezer? Ik ben daar ook mee begonnen, want elke dag vers ...
Ik vind (eigen mening) dat invriezen heel slecht is voor baby's (voor ons zelf ook) want het is niet vers de vitamine worden half gedood, ja oke dat neemt veel tijd in om elke dag te koken maar liever dit dan in gevroren groenten
2 jaar geleden
Bij de zeeman hebben ze een ijsblokjes houder met siliconen onderkant en deksel. Daarin ga ik het invriezen
2 jaar geleden
Hoi, ik heb hapjes gemaakt volgens mama roos kookt. Dan stoom/ kook je zo’n 200/250 gram groenten, dit pureer je, dan een theelepeltje extra vierge olijfolie erdoor en in ijsblokjesvormen invriezen. Dan heb je meteen zo’n 20 blokjes.
Bij paprika eerst het vel verwijderen voor het pureren.
Avocado beter vers, was als puree uit vriezer geen succes.
Pompoen en pastinaak waren hier een groot succes!
Opwarmen: eerst laten ontdooien en dan 10 seconden op 750W.
Veel plezier 😄
2 jaar geleden
Reactie op misoo19
Ik vind (eigen mening) dat invriezen heel slecht is voor baby's (voor ons z ...
Nee hoor, wat je zegt is niet juist en dat is niet alleen mijn eigen mening maar gebaseerd op feiten. Hoe kom je er bij dat vitamines voor de helft worden verloren?
Diepvries groenten en fruit is over het algemeen even gezond of in sommige gevallen zelfs gezonder dan vers. Het is de beste manier om voedingsstoffen te conserveren, dus het is allesbehalve "heel slecht" voor een baby...
Bron
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25526594/
2 jaar geleden
Reactie op misoo19
Ik heb tijd om elke dag te koken😅 en ik zal altijd de groenten vers doen a ...
Overdrijven is ook een vak 😂
2 jaar geleden
Reactie op Bobbelt
Waarom niet in de vriezer? Ik ben daar ook mee begonnen, want elke dag vers ...
Ja hoor, geen zorgen. Net zoals wij vaak genoeg ook uit de vriezer eten, kunnen we dat ook gewoon aan onze kinderen geven.
2 jaar geleden
Ik heb zo'n stomer/blender in 1 van Philips. Top ding! Groenten snijden, in dat ding met afgemeten hoeveelheid water en aanzetten. Gaat piepen als het klaar is en vervolgens blend je het ook daarin. Door het te stomen gaan er ook geen vitaminen verloren die bijv. als je het kookt vaak wel verloren gaan (als je het kookvocht met vitaminen weggooit). En idd zoals gezegd in ijsblokjes bakjes in de vriezer. Als ze bevroren zijn in zakjes labelen.
Opwarmen doe ik nu in de flessenwarmer (au bain marie) in een fles. Gooi het daarna over in een bakje.
2 jaar geleden
Fruit maak ik wel vers. En dan vaak voor 2 dagen. Nu nog wel lastig, bij oudste deed ik vaak ook nog beetje op brood als over had. .
Groente vries ik nu nog in met diepvries blokjes als die wat ouder is gewoon per portie in bakjes. En warmde ik in magnetron op.
En tips voor makkelijke en lekkere recepten. De app van happje.nl
Op insta ook leuk om te volgen.