16 Reacties
2 jaar geleden
Beste jolienptr,
Het enige dat je kan vertellen of je weer zwanger bent is een zwangerschapstest 🤭
Borstvoeding geven is helaas geen betrouwbare vorm van anticonceptie 😬
Ben je al eens ongesteld geweest sinds de bevalling? Al voor je eerste menstruatie heb je ook weer een eisprong.
Hormonaal gezien is haaruitval nu ook harstikke normaal.
2 jaar geleden
Borstvoeding geven is geen anticonceptie!
Onveilig is onveilig dus kan.
Haar uitval is hormoon verandering het kan ook de hormoon wissel zijn die vele vrouwen hebben bij de 3 a 4 maanden.
2 jaar geleden
Borstvoeding geven is geen anticonceptie!
Onveilig is onveilig dus kan.
...
Ga je zeker niet tegenspreken wat bv en anticonceptie betreft. Waren ons zeker bewust van het risico dat we liepen.
Van die hormoonwisseling wist ik niet. Zou ook best gewoon dat kunnen zijn aangezien ons zoontje nu bijna 16w is
2 jaar geleden
Reactie op Sjaantje_88
Beste jolienptr,
Het enige dat je kan vertellen of je weer zwanger bent is ...
Nog geen menstruatie gehad sinds mijn bevalling. Het is dus puur gissen op dit moment dus zoals je zegt kan enkel een test uitsluiting geven
2 jaar geleden
Ik heb ook nog heel veel last van haaruitval. Bij m’n eerste duurde dat wel tot 9 maand na de bevalling.
Of je misschien toch zwanger bent, zal alleen een test kunnen uitwijzen.
2 jaar geleden
Ik heb ook super veel haaruitval. Mijn kleine meid is nu 17 weken. Hopelijk stopt het snel!
2 jaar geleden
Schildklier al laten nakijken? Kan ook aan de basis liggen van haarverlies en wordt vaak vergeten. Het kan altijd dat je al vruchtbaar bent al is 4 maand doorgaans echt niet lang om nog niet gemenstrueerd te hebben. Ik geef bijna 11 maand borstvoeding en nog steeds geen menstruatie.
2 jaar geleden
Ik heb ook enorm haaruitval had ik na de eerste ook komt door je hormoon huishouden gaat weer over.
Maar over het onveilig vrijen...je bent mega vruchtbaar na een bevalling en borstvoeding is zeker geen anticonceptie!
Ik kon de vk niet geloven dat er nog mensen zijn die dit geloven maar het bestaat echt nog
2 jaar geleden
Reactie op Dwergie
Ik heb ook enorm haaruitval had ik na de eerste ook komt door je hormoon hu ...
Weet dat hoor, dus waren ons steeds bewust van het risico de moment dat we vreëen. Zoals je zegt zijn er idd wel nog steeds veel mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het een veilige vorm van anticonceptie is
2 jaar geleden
Reactie op Prax
De haaruitval wordt juist rond deze periode het ergste voor t weer beter wo ...
Maar het wordt dus weer beter, da's het voornaamste 😁
2 jaar geleden
Hier ook enorme haaruitval en fulltime bv. Zelfs mijn wenkbrauwen en wimpers moeten eraan geloven.. is wel typisch na je zwangerschap. Kan soms wel medisch zijn door bijv. Schildklier