10 Reacties
2 jaar geleden
Ik had begrepen geen gewone melk tot 1 jaar en een half! Maar ben heel benieuwd naar wat de andere ouders te zeggen hebben, dus ik volg!
2 jaar geleden
Ik maak sinds een tijdje wel pap met gewone melk :) Volgens de bronnen die ik gebruik mogen ze wel melk, zolang het maar niet als vervanging van borst of flesvoeding wordt gedronken.
MOD
2 jaar geleden
Vanaf dat ze 1 jaar oud zijn, mogen ze gewone melk. De een zegt halfvolle, de ander volle. Ik volg persoonlijk het advies van halfvolle melk op. Van mijn oudste weet ik dat hij wel echt heeft moeten wennen aan (de smaak van) gewone melk. Ook voor de overgang zijn verschillende manieren om ze te laten wennen. Bijv door 50/50 opvolg en gewone melk.
Hierbij een stukje over gewone melk uit een artikel
Waarom geen gewone melk tot 1 jaar?
In koemelk zit ook ijzer, maar niet genoeg. Daarnaast zit er in deze melk meer eiwit en zout. De nieren van je baby kunnen dit nog niet goed afbreken. Daarom is gewone melk niet geschikt voor je kindje tot 1 jaar oud. Nu en dan een slokje melk of een lepel yoghurt kan geen kwaad. In grote hoeveelheden kan gewone melk wel schadelijk zijn. De grote hoeveelheid eiwitten en zout kan de nieren beschadigen.
Artikel;
https://www.24baby.nl/baby/voeding/opvolgmelk/#:~:text=De%20nieren%20van%20je%20baby,gewone%20melk%20wel%20schadelijk%20zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Mommyi
Ja en ik lees en hoor weer geen gewone melk tot 1 jaar. Maar het is nu nog ...
Onze dochter word volgende week 1 en vorige week vrijdag (dus 3 weken voor der 1e verjaardag)zeiden ze bij het cb dat we over mochten op gewonen melk (ons pak opvolgmelk was bijna op).Sindsdien doen wij 2 flessen met opvolg melk en 1 met gewone. Na haar 1e verjaardag gaan wij over op 2 gewone en 1 peuter melk. Volgens de kinderarts bij het cb mochten we al direct over op gewone melk, echter zegt mijn gevoel van doe het in stapjes. Het mag dus wel in 1x en volgens haar maakte die 3 weken niks uit, omdat ze genoeg uit andere voeding haalt..
2 jaar geleden
Wij doen het wel, merken er niks van! Geen normale melk geven tot 1 jaar is maar een advies, je kunt het altijd proberen en kijken of het goed gaat of niet. Je kindje is ondertussen al bijna een jaar.
Een kennis van ons gaf hun dochtertje vanaf 6 maanden alleen nog gewone melk. Zou ik zelf niet doen, maar daar werkte het prima en het is een heel gezond meisje geworden!