13 Reacties

2 jaar geleden

Ja herkenbaar! Bij ons draaide ze ook steeds weer terug als we haar anders legde. Ze vond de raam kant interessanter om naar te kijken. Nu hebben we haar wiegje omgedraaid en kijkt ze zelf de andere kant op en valt dan zo in slaap.

2 jaar geleden

Reactie op Eva4

Ja herkenbaar! Bij ons draaide ze ook steeds weer terug als we haar anders ...
Goede tip! Merk je ook verschil in vorm?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Zo herkenbaar! Mijn tweede had zelfs scheve oren 🙈 en echt in 2 dagen voor mijn gevoel… maar het is gelukkig gekomen. In de box en in de wandelwagen hadden we van die kussentjes met een gat voor het hoofd en in bed op een zijligkussen. We hebben ook hulp gehad van de osteopaat en kinderfysio, tegen voorkeurshouding.

2 jaar geleden

Reactie op Jinxiepoes

Wij hadden op aanraden van de fysio bij ons oudste zoontje dit kussentje vo ...
Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Piekelien

Zo herkenbaar! Mijn tweede had zelfs scheve oren 🙈 en echt in 2 dagen voor ...
Dankjewel!

2 jaar geleden

Een kinderfysio kan je echt goed helpen en ondersteunen hierbij. Vaak zijn het maar kleine dingetjes die al het verschil kunnen maken! De schedel groeit ook nog wel bij, zeker als ze zo klein zijn nog. Niet te veel zorgen maken! Onze dochter had een voorkeurshouding naar links en heb daarvoor ook hulp gehad van een kinderfysio. Ik merk nu bij onze tweeling ook wel dat ze graag naar rechts kijken als ze in slaap vallen ‘s avonds, maar overdag liggen ze juist weer op de andere kant. Je kan er ook niet heel veel aan doen ‘s avonds en ‘s nachts.. want ze draaien zich zelf snel weer bij en tja dan slaap je zelf en kan je het niet bij draaien. Dus vooral overdag moet je er wel wat alerter op zijn en blijven 😁

2 jaar geleden

Reactie op Jinxiepoes

Wij hadden op aanraden van de fysio bij ons oudste zoontje dit kussentje vo ...
Deze gebruikte wij ook bij onze oudste zoon en een zijligkussen. Verder veel in de draagzak gedragen. En idd naar de kinderfysiotherapeut die heeft veel tips.

2 jaar geleden

Ik had het gevoel dat m’n zoontje dit ook een beetje aan het krijgen was. Dus ik heb zo’n kussen besteld via bol. De recensies zijn goed, ik gebruik het nu 2 dagen. Bekijk Aquila Baby Kussen Plat Hoofd - Ergonomisch Hoofdkussen - Geschikt voor 0-12 Maanden - Blauw Kraamcadeau Jongen - Incl. Bestekset op: https://www.bol.com/nl/p/aquila-baby-kussen-plat-hoofd-ergonomisch-hoofdkussen-geschikt-voor-0-12-maanden-blauw-kraamcadeau-jongen-incl-bestekset/9300000019671272?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 jaar geleden

Ja, mijn dochtertje heeft ook een voorkeurshouding naar rechts en heeft daar dan ook een flinke afplatting. Ik heb een doorverwijzing van het CJG gehad voor de kinderfysio en ben daar nu aan begonnen. Alle basisdingen had ik al gedaan, bedje andersom opmaken, haar steeds andersom in de box leggen en ook met flesje in neutrale houding, tegen mijn knieën aan. Zij heeft haar voorkeurshoiding waarschijnlijk al in mijn buik ontwikkeld, dus er is nog wat werk aan de winkel volgens de kinderfysio...
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op Framblij32

Ja, mijn dochtertje heeft ook een voorkeurshouding naar rechts en heeft daa ...
Kan dat? Dat verklaart dat ik 3 kinderen had met voorkeurshouding, ze lagen altijd precies hetzelfde in mijn buik… bij de laatste had ik al wel preventief een afspraak bij de osteopaat ingepland 😅

2 jaar geleden

Volgens het cjg hier kan het nog goed uit’deuken’. Zij gaven als tip dat baby’s zich vaak naar het licht draaien of naar hun mama, wellicht helpt dat? Wij zijn zelf voor de voorkeurshouding van onze dochter naar een osteopaat geweest van de week. Hij ontdekte dat het links van haar hoofdje niet lekker zit door de bevalling met vacuüm. Hij is met haar bezig geweest en ze wisselt nu allerlei houdingen af! Wellicht zou zo’n check ook iets voor jullie zijn? Waar je je natuurlijk goed bij voelt! Ervaringen wisselen.. ik deel alleen onze positieve ervaring ☺️

2 jaar geleden

Reactie op lieeesg1707

Volgens het cjg hier kan het nog goed uit’deuken’. Zij gaven als tip dat ba ...
Dankjewel voor de tips! 😊