11 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou blij zijn ermee馃ぃ mja dat is de andere kant he, hier eentje die al vanaf 6 weken oud laxeermiddel nodig heeft. Geen tips qua vezels eten. Maar je zou wel probiotica kunnen proberen, is goed voor de darmen馃槉 zit ook in veel medische flesvoeding (bewezen werking).

2 jaar geleden

Ik zou misschien wat meer focussen op groenten eten, dat lees is niet terug in je verhaal. Ipv 3 stuks fruit op een dag, 1 stuk en dan de rest groenten'snacks'. Stukjes komkommer, paprika, tomaat.

2 jaar geleden

Bananen zitten vol met vezels en werkt juist goed bij verstopte darmen. Dus ik denk dat 2 per dag wel teveel van het goede is. Maar als hij verder niks qua brood binnenkrijgt dan lijkt het me weer niet dat hij teveel krijgt. Zelf mag ik helemaal geen soja, maar van sojamelk krijg ik ook enorme diarree. Ik weet niet hoeveel sojamelk je zoontje drinkt, maar meer dan 1-2 bekers soja (kind) per dag werkt irriterend op de darmwand. Misschien wat meer groentes tussendoor en bij het avondeten? Ik weet niet of jullie vegetarisch/veganistisch zijn, maar anders is vlees nog een oplossing

2 jaar geleden

Misschien ligt het aan de sojamelk? Krijg hij deze allang? Mijn oudste zoon had jaren geleden ook veel last van veel poepen omdat hij sojamelk dronk als 1 jarige. Ook erg dunne ontlasting.

2 jaar geleden

Reactie op Gamine

Ik zou misschien wat meer focussen op groenten eten, dat lees is niet terug ...
Hij eet ook veel groenten, maar die eet hij liever gemengd met iets (dus pastasaus met een beetje pasta werkt hij als een gek naar binnen). We maken alles zelf, dus ik weet dat er in de saus dan wel voldoende groenten zitten :) Losse stukjes groenten wil hij niet helaas, maar ik blijf het wel aanbieden

2 jaar geleden

Reactie op lies5678

Bananen zitten vol met vezels en werkt juist goed bij verstopte darmen. Dus ...
Dat van de ge茂rriteerde darmwand wist ik niet. Hij drinkt nu meer sojamelk vanwege de overstap van borstvoeding. We zijn idd veganistisch, maar hij eet wel mee met vleesvervangers. Ik kan eens een andere "melk" proberen, kijken of dat verschil maakt. dankje!

2 jaar geleden

Reactie op Do36

Misschien ligt het aan de sojamelk? Krijg hij deze allang? Mijn oudste zoon ...
Hij drinkt het pas een tijdje wat meer ivm de overstap van borstvoeding. Ik kan eens proberen havermelk aan te bieden om te zien of het verschil maakt. Dankje!

2 jaar geleden

Fruit zit ook vol vezels en het ligt aan de rijpheid van de banaan of die laxerend werkt, maar ik zou ook niet zoveel sojamelk geven. Soja is best heftig in zulke pure vorm ook voor volwassenen. Ik zou ook een ander plantaardig alternatief voor melk proberen.

2 jaar geleden

Ik begreep ook dat talkpoeder het er o.h.a. niet beter op maakt 馃樁 Billen vooral drooghouden en af en toe smeren met bijv. Weleda of Sudocrem. Maar goed, je vraag ging over de vezels. Ik denk dat daar al veel bruikbare antwoorden over zijn gegeven.

2 jaar geleden

Ik begreep ook dat talkpoeder het er o.h.a. niet beter op maakt 馃樁 Billen v ...
Bij ons lijkt het tot nu toe wel steeds beter te gaan sinds we het gebruiken, maar misschien verschilt dat ook per kind? Verder ga ik idd even aan de slag met de andere antwoorden :)

2 jaar geleden

Probeer eens van soja naar havermelk ?