8 Reacties

2 jaar geleden

Smikkels.nl Heeft goede recepten voor kinderen van verschillende leeftijden. Dus vanaf 6 maanden, maar ook vanaf 8 maanden enzo

2 jaar geleden

Smaakloos - zo smaakt groenten, alleen waarschijnlijk ben je dat zelf ook niet gewend door kruiden/zout/saus etc. Is dus niet zielig 😘 Wij doen bij ah boodschappen, dus sommige dingen zijn wellicht anders bij andere supermarkten. - Diepvries erwten, koken en pureren met een beetje olie of margarine en in ijsblokjes - Voor gekookte bieten pureren en in ijsblokjes - Pastinaak koken, pureren beetje margarine en in ijsblokjes (gebruik hiervoor een spuitzak) - Broccoli etc - Wortel pot van ah zonder suiker of zout, zijn al zacht - pureren maar en in diepvries blokjes - Paprika rood, door midden zaadlijst eruit, koken , ontvellen en pureren. - Zoete aardappel zelfde als pastinaak - Pompoen zelfde als pastinaak - Witlof, hart eruit halen, koken en pureren - Bloemkool - Courgette zoals pastinaak Ze heeft hier alles los gehad en nu als ze het krijgt, meng ik een blokje met pastinaak en biet door elkaar heen, soms een paprika erbij. Ligt al wel klaar maar heeft ze nog niet gehakt, gekookte kipfilet fijn gemalen in ijsblokje en rijst idem. Nergens zou, gewoon de smaken puur. Ik bied het 3 keer puur aan, broccoli gepureerd vind ze niks, als ze het gestoomd een mini stronkje krijgt werkt ze het wel naar binnen 😅
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

De app Happje heeft super veel leuke recepten en combinaties; ik vind m echt een aanrader! Voor smaak kan groente stomen ipv koken nog helpen.

2 jaar geleden

Reactie op mamavanevje

Smaakloos - zo smaakt groenten, alleen waarschijnlijk ben je dat zelf ook n ...
Paprika ontvellen? Ik heb dat nog nooit gedaan🫣 gewoon koken en dan pureren.. mag ik vragen waarom?😇

2 jaar geleden

Reactie op mamavanevje

Smaakloos - zo smaakt groenten, alleen waarschijnlijk ben je dat zelf ook n ...
Dat is zeker waar. Wij zijn natuurlijk wat anders gewend door indd zout, kruiden en smaakversterkers. Ik ga eens kijken wat ik hiervan kan klaarmaken, super bedankt!!

2 jaar geleden

Reactie op Marielltsje591

Paprika ontvellen? Ik heb dat nog nooit gedaan🫣 gewoon koken en dan purere ...
Ontvellen - die velletjes blijven opgetild en wel als je pureert. Kan geen kwaad waarschijnlijk maar ik vond het maar niks toen ik zelf een hapje nam. Stukjes in haar poep ook onverteerd weer er uit. Dus vandaar nu een lading gedaan maar dan ontvelt (net zoals bij tomaten 😅)

2 jaar geleden

Reactie op mamavanevje

Ontvellen - die velletjes blijven opgetild en wel als je pureert. Kan geen ...
Aha, op die manier haha! Ik denk al, is toch niet verkeerd ofzo. Ik doe het met de staafmixer en daarna in de blender.. dus nooit stukjes😇